Alfa Romeo en Mini presenteren nieuw logo
Tweemaal opgefriste beeldmerken
Mini heeft z'n gevleugelde logo omgetoverd in een meer plat ogend beeldmerk met een wat minimalistsich design. Volgens de Britten 'imiteert het geen materiaal' en moet het het merkimago van Mini versterken.
Het logo past volgens Mini prima bij de nieuwe strategie die de Britten zichzelf hebben gegeven. Het merk moet zich meer richten op 'duidelijk, emotioneel aantrekkelijk design met een focus op de essentiële zaken'. Bij de onthulling van de Clubman werd de nieuwe strategie uit de doeken gedaan.
Dan Alfa Romeo. De Italianen hebben deze week niet alleen de Giulia gepresenteerd, ook krijgen we een nieuw logo op ons afgevuurd. Het nieuwe beeldmerk lijkt nog zeer sterk op het origineel, dat door Robliant Associati werd getekend. De nieuwe versie maakt gebruik van andere tinten en is - net als het Mini-embleem - net even minimalistischer dan voorheen. Het oude logo is links te zien, het nieuwe is rechts te vinden.
PRIVATE LEASE Alfa Romeo
Had je deze auto's al gezien?

Alfa Romeo Tonale 1.5T Hybrid Veloce | Achterbank met armsteun en skiluik | Achterspoiler | Achteruitrij assistent
- 2024
- 4.698 km

Alfa Romeo 159 Sportwagon 1.8i 141PK Distinctive 100% Documentatie * Cruise-ctr. / Airco / Apk Dec-2025
- 2006
- 260.263 km

Alfa Romeo Stelvio 2.0 T AWD B-Tech trekhaak!
- 2019
- 76.758 km