Alfa Romeo en Mini presenteren nieuw logo

Tweemaal opgefriste beeldmerken

Logo Mini en Alfa Romeo
Logo Mini en Alfa RomeoLogo Mini en Alfa RomeoLogo Mini en Alfa RomeoLogo Mini en Alfa RomeoLogo Mini en Alfa Romeo
Vrijwel alle beeldmerken worden weleens opgefrist. Deze week hebben zowel Mini als Alfa Romeo hun gefacelifte versies gepresenteerd.

Mini heeft z'n gevleugelde logo omgetoverd in een meer plat ogend beeldmerk met een wat minimalistsich design. Volgens de Britten 'imiteert het geen materiaal' en moet het het merkimago van Mini versterken.

Het logo past volgens Mini prima bij de nieuwe strategie die de Britten zichzelf hebben gegeven. Het merk moet zich meer richten op 'duidelijk, emotioneel aantrekkelijk design met een focus op de essentiële zaken'. Bij de onthulling van de Clubman werd de nieuwe strategie uit de doeken gedaan.

Dan Alfa Romeo. De Italianen hebben deze week niet alleen de Giulia gepresenteerd, ook krijgen we een nieuw logo op ons afgevuurd. Het nieuwe beeldmerk lijkt nog zeer sterk op het origineel, dat door Robliant Associati werd getekend. De nieuwe versie maakt gebruik van andere tinten en is - net als het Mini-embleem - net even minimalistischer dan voorheen. Het oude logo is links te zien, het nieuwe is rechts te vinden.

PRIVATE LEASE Alfa Romeo

Lezersreacties (52)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.