Opel Insignia opgefrist naar de dealers
Allereerst de uiterlijke wijzigingen. De Insignia krijgt bij de tussentijdse update een nieuwe grille met hoogglans afwerking. De merkbalk met het Opel-logo is smaller geworden. Op de duurdere versies is bi-xenonverlichting met AFL+ veiligheidsverlichting standaarduitrusting. Pijlvormige dagrijverlichting is standaard op alle Insignia's.
De bumperdetails aan de voorzijde zijn ontworpen om slank en breed te ogen om de nieuw ontworpen grille te benadrukken. Mistlampen worden gecombineerd met brede donkere grondplaten met chroomaccenten. Deze worden breder naarmate ze de wielkast naderen om de breedte van de neus van de Opel Insignia te benadrukken.
Er is voortaan meer optisch onderscheid tussen de sedan en de hatchback. De daklijn van de vijfdeurs Insignia is aangepast om 'm meer een klassiek coupésilhouet te geven. De vierdeurs wordt juist meer de elegante sedan.
Aan de achterzijde heeft de Insignia een 'breder' design. De merkbalk bevindt zich nu lager. Alle versies hebben nu led-achterlichten met gescheiden verlichting en knipperlichten.
Binnenin biedt Opel nu hoogwaardiger materialen, zoals pianolakafwerking voor de middenconsole. Er zijn voortaan meer infotainmentsystemen beschikbaar. Deze gebruiken een 8-inch display en bieden ondersteuning voor smartphone en 3D-navigatie. Het touchpad bevindt zich in de middenconsole.
Dan het motorenpalet. Hier maakt Opel misschien wel de grootste stappen door de introductie van diverse nieuwe blokken. Zo is de 2.0 CDTI nieuw. De versies met 120 en 140 pk hebben een CO2-uitstoot van een voor het D-segment zeer lage 99 g/km (Sports Tourer: 104 g/km) en dat betekent 20 procent bijtelling. Het gemiddeld verbruik van deze versies met handbak en start-stopsysteem is 3,7 l/100 km (Sports Tourer: 3,9 l/100 km).
Op benzinegebied komen we ook twee nieuwelingen tegen. De eerste is de 1.6 SIDI-turbomotor met 170 pk en 260 Nm (280 Nm bij overboost). Daarnaast doet ook de 2.0 SIDI-benzinemotor z'n intrede in het gamma. Deze is goed voor 250 pk en 400 Nm. De aandrijving van die versie geschiedt op alle vier de wielen.
Ten slotte is er nu ook de 1.4 LPG met 140 pk en 200 Nm. Het verbruik is 7,6 l/100 km en dat betekent een CO2-uitstoot van 124 g/km (Sports Tourer: 7,9 l/100 km en 129 g/km).
De prijslijst start bij 27.995 euro voor de 1.4 Turbo. Standaard beschikken alle nieuwe Insignia's over onder andere Radio RF 400 color met grafisch kleurendisplay, zeven luidsprekers, stuurwielbediening, Bluetooth, USB en Aux-in, airconditioning voorzien van ECC en een lederen stuurwiel. De voor de leasemarkt zo belangrijke 2.0 CDTI Business+ begint bij 30.995 euro inclusief IntelliLink 900 navigatie.