AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Opel Insignia OPC - Op de Rollenbank
“Luchtverlies”
33 reacties
Video
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen
Roy Ipenburg is een slimme gast. In de week voor de rollenbankmeting heeft hij een afspraak voor chiptuning van zijn toch al niet armzalige Opel Insignia OPC. Dan is het een goed idee om eerst eens te weten wat het uitgangspunt is. Dat zou in dit geval 325 pk moeten zijn. Maar de waarheid is weerbarstig.
Signalement
Merk | Opel |
---|---|
Model | Insignia Sports Tourer 2.8 V6 Turbo 4x4 OPC |
Carrosserie | 5-deurs, stationwagon |
Transmissie | 6 versnellingen, handgeschakeld |
Aandrijving | 4wd |
Prijs | € 71.695 |
Specificaties
Brandstof | benzine |
Motor | V6 |
Cilinderinhoud | 2.792 cc |
Maximaal vermogen | 239 kW / 325 pk bij 5.250 tpm |
Maximaal koppel | 435 Nm bij 5.250 tpm |
Inhoud brandstoftank | 70 l |
Lengte / breedte / hoogte | 4.908 mm / 1.858 mm / 1.520 mm |
Wielbasis | 2.737 mm |
Massa leeg | 1.840 kg |
Laadvermogen | 655 kg |
Aanhangermassa geremd / ongeremd | 1.700 kg / 750 kg |
Banden | 245/40R19Prijzen |
Topsnelheid | 250 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 6,3 s |
Brandstofverbruik | 10,9 l/100km |
CO2-uitstoot | 255 g/km |
Lezersreacties (33) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.