Mercedes GLA Concept voortijdig op straat
Omdat het een concept-car is, heeft Mercedes-Benz er een imposante verschijning van gemaakt. De GLA Concept staat op kloek lichtmetaal met een diameter van 20 inch, heeft veel chroom en opvallende buitenspiegels. We verwachten dat het merk zich met de productieauto iets meer inhoudt. Ook bij het interieur zal dat het geval zijn, al ziet ook het binnenste er behoorlijk productierijp uit.
De GLA Concept is volgens de gelekte informatie 4,38 meter lang, 1,79 meter breed en 1,57 meter hoog. De wielbasis is 2,69 meter. De motor is de 2,0-liter turbomotor uit de Mercedes A 250, ook hier gekoppeld aan een zeventrapsautomaat. Het vermogen is 211 pk en de cross-over maakt z'n stoere uiterlijk waar met vierwielaandrijving.
De link met de A-klasse betreft niet alleen de motor en bak, de GLA staat op het platform van de compacte middenklasser. Het motorenpalet zal grotendeels overeenkomen, en spyshots bewijzen dat de GLA zodoende ook een AMG-versie krijgt met een vermogen van maar liefst 360 pk.
Vanaf komend weekend is de GLA Concept te bewonderen in Shanghai. Het publieksdebuut van de productieversie verwachten we op de IAA in Frankfurt of de LA Auto Show in november, de marktintroductie vindt dan rond de jaarwisseling plaats.
PRIVATE LEASE Mercedes-Benz GLA
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

Mercedes-Benz GLA AMG 35 4MATIC | Panoramadak | AMG Aerodynamica pakket | Burmester | AMG Performance sportstoelen | Inclusief 24 maanden MB Certified garantie voor Europa.
- 2020
- 68.341 km

Mercedes-Benz GLA 250 e Luxury Line | Elektrisch wegklapbare trekhaak | Stoelverwarming | Winter pakket |
- 2024
- 12.553 km

Mercedes-Benz GLA 250 e AMG Line | Panoramadak | Premium pakket | Stoelverwarming | Elektrische achterklep |
- 2023
- 27.982 km
Lees ook

Elektrisch én AMG: bij de nieuwe Mercedes-Benz GLA kan het wel

Mercedes-Benz GLA op weg naar dubbelrol

Nieuwe Mercedes-Benz GLA: meer elektrisch, maar ook met benzinemotoren

Hoge instap, luxe sausje: voor 20k een frisse, elektrische Lexus UX of een Duitse SUV met ICE?

