
- APK historie
- eigenarenhistorie
- WOK: huidige status
- waardeindicatie Indicata
- uitgebreide specificaties
- autotests (mits beschikbaar)
- land van herkomst (import)
Met een account kun je:
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Deze PEUGEOT 208 is voor het eerst in gebruik genomen in het jaar 2012 en is nu 13 jaar en 3 maanden oud. In november 2017 werd deze auto in Nederland ingevoerd en op Nederlands kenteken gezet. De catalogusprijs inclusief fabrieksopties bedraagt € 18.135 inclusief BTW en BPM. De wielen worden aangedreven door een 82 pk benzinemotor. Het schakelen gaat handmatig. De PEUGEOT heeft een topsnelheid van 175 km/h en volgens fabrieksopgave een gemiddeld verbruik van 4,5 l/100 km. De 208 is 132 dagen in bezit van de huidige eigenaar. Deze auto heeft momenteel geen geldige APK, een nieuwe keuring is vereist.
| Status | ok | 
| Classificatie | Personenauto | 
| Merk | PEUGEOT | 
| Model | 208 | 
| Kleur | grijs | 
| Brandstof | benzine | 
| Carrosserie | Hatchback | 
| Aantal deuren | 4 | 
| Aantal zitplaatsen | 5 | 
| Aantal wielen | 4 | 
| Schakeling | handmatig | 
| BPM | € 1.125 | 
| Nieuwprijs | € 18.135 | 
| Waardetaxatie Indicata | € 7,95 | 
| Datum eerste toelating | 31 juli 2012 | 
| Datum eerste registratie Nederland | 6 november 2017 | 
| Datum laatste tenaamstelling | 21 juni 2025 | 
| APK melddatum | 29 juli 2024 | 
| APK vervaldatum | 16 augustus 2025 | 
| Parallel import | ja | 
| WAM verzekerd | ja wat kost de verzekering? | 
| Plaats chassisnummer | r. schutbord | 
| Aantal eigenaren | 3 | 
| APK & Eigenarenhistorie | € 7,95 | 
| Motorcode | HM01 | 
| Aantal cilinders | 3 | 
| Cilinderinhoud | 1199 cc | 
| Max. vermogen | 60 kW / 82 pk | 
| Geluidsniveau stationair | 76 dB | 
| Geluidsniveau rijdend | 73 dB | 
| Brandstofverbruik binnen bebouwde kom | 5,5 l/100km | 
| Brandstofverbruik buiten bebouwde kom | 3,9 l/100km | 
| Brandstofverbruik gecombineerd (NEDC) | 4,5 l/100km | 
| CO2-uitstoot (NEDC) | 104 g/km | 
| CO2-uitstoot (WLTP) | niet geregistreerd | 
| Emissiecode | Euro 5 | 
| Bijtelling | 22% | 
| Tellerstand controle | € 7,95 | 
| Massa leeg | 950 kg | 
| Maximum toelaatbare massa | 1.530 kg | 
| Voorasdruk | 900 kg | 
| Achterasdruk | 790 kg | 
| Aanhangermassa geremd | 1.150 kg | 
| Aanhangermassa ongeremd | 520 kg | 
| Lengte | 3.962 mm | 
| Breedte | 1.739 mm | 
| Hoogte | 1.471 mm | 
| Wielbasis | 2.540 mm | 
| Bandenmaat (origineel) | 185/65R15 Prijzen | 
| Topsnelheid | 175 km/h | 
| Acceleratie 0-100 km/h | 12,2 s | 
| Maximum vermogen | 60 kW / 82 pk | 
| Maximum koppel | 118 Nm | 
| Draaicirkel | 10,4 m | 
| Kogeldruk | 46 kg | 
| Dakbelasting | 65 kg | 
| Inhoud bagageruimte | 285 - 1076 l | 
| Inhoud brandstoftank | 50 l | 
| Segment | B | 
In 2012 maakt de eerste 208 zijn intrede. De nieuwe compacte B-segmenter van Peugeot lost daarmee de 207 af. In tegenstelling tot zijn voorganger is de 208 er niet meer als cabriolet en stationwagon: je kunt alleen kiezen tussen de drie- en vijfdeurs hatchback.
Lees het volledige Autoweek koopadvies Loading...
                        Loading...
                    
                                Er is aanvullend een mail gestuurd naar je adres <> met het kentekenrapport als bijlage.
                                Mocht je geen mail ontvangen hebben, controleer dan de spambox van je
                                mailaccount.




