- APK historie
- eigenarenhistorie
- WOK: huidige status
- maandelijkse kosten indicatie
- waardeindicatie Indicata
- uitgebreide specificaties
- autotests (mits beschikbaar)
- land van herkomst (import)
Kenteken Check L-021-SR
PEUGEOT 308 | 2020
Deze PEUGEOT 308 is voor het eerst in gebruik genomen in het jaar 2020 en is nu 4 jaar en 8 maanden oud. In juli 2021 werd deze auto in Nederland ingevoerd en op Nederlands kenteken gezet. De catalogusprijs inclusief fabrieksopties bedraagt € 28.840 inclusief BTW en BPM. De wielen worden aangedreven door een 131 pk dieselmotor. Het schakelen gaat handmatig. De PEUGEOT heeft een topsnelheid van 198 km/h en volgens fabrieksopgave een gemiddeld verbruik van 3,8 l/100 km. De 308 is 299 dagen in bezit van de huidige eigenaar. Het duurt nog 119 dagen voordat de auto APK-gekeurd moet worden.
Kentekenrapport
BASISKENMERKEN
Status | ok |
Classificatie | Personenauto |
Merk | PEUGEOT |
Model | 308 |
Kleur | zwart |
Brandstof | diesel |
Carrosserie | Mpv |
Aantal deuren | 4 |
Aantal zitplaatsen | 5 |
Aantal wielen | 4 |
Schakeling | handmatig |
BPM | € 3.483 |
Nieuwprijs | € 28.840 |
Waardetaxatie Indicata | € 7,95 |
Had je deze auto's al gezien?

Peugeot 308 1.6 BlueHDI Executive | 1e eigenaar | Panoramadak | Carplay | Camera | Leder | Navigatie | DAB | Climate control | Cruise control
- 2018
- 114.124 km

Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDI Blue Lease Executive | Origineel NL | Panoramadak | Cruise Control | Trekhaak | Navigatie | Airco |
- 2018
- 243.310 km

Peugeot 308 1.5 BlueHDi Blue Lease Premium | Panoramadak | Camera | Carplay | Navigatie | Parkeerhulp | Climate control
- 2020
- 132.603 km
REGISTRATIE
Datum eerste toelating | 13 oktober 2020 |
Datum eerste registratie Nederland | 27 juli 2021 |
Datum laatste tenaamstelling | 20 augustus 2024 |
APK melddatum | 16 augustus 2024 |
APK vervaldatum | 13 oktober 2025 |
Parallel import | ja |
Aantal eigenaren | 2 |
APK & Eigenarenhistorie | € 7,95 |
MOTOR
Motorcode | YH01 |
Aantal cilinders | 4 |
Cilinderinhoud | 1499 cc |
Max. vermogen | 96 kW / 131 pk |
Geluidsniveau stationair | 76 dB |
Geluidsniveau rijdend | 68 dB |
MILIEU
CO2-uitstoot (NEDC) | 98 g/km |
CO2-uitstoot (WLTP) | 122 g/km |
Uitstoot deeltjes (licht) | 0,75 mg/km |
Roetuitstoot | 0.51 mg/km |
Roetfilter | affabriek |
Emissiecode | Euro 6 |
Tellerstand controle | € 7,95 |
MATEN & GEWICHTEN
Massa leeg | 1.295 kg |
Maximum toelaatbare massa | 1.930 kg |
Voorasdruk | 1.100 kg |
Achterasdruk | 980 kg |
Aanhangermassa geremd | 1.400 kg |
Aanhangermassa ongeremd | 680 kg |
Lengte | 4.585 mm |
Breedte | 1.804 mm |
Hoogte | 1.470 mm |
Wielbasis | 2.730 mm |
Bandenmaat (origineel) | 205/55R16 Prijzen |
Wat kost de autoverzekering?
CARBASE GEGEVENS
Topsnelheid | 198 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 10,6 s |
Maximum vermogen | 96 kW / 130 pk |
Maximum koppel | 300 Nm |
Draaicirkel | 11,2 m |
Kogeldruk | 75 kg |
Dakbelasting | 80 kg |
Inhoud bagageruimte | 610 - 1660 l |
Inhoud brandstoftank | 53 l |
Segment | C |
- UitvoeringJarenTankTransmissieDeurenCarrosserie
- 308 SW Allure 1.5 BlueHDi 13017 - 20DH5STA
- 308 SW Blue Lease GT-line 1.5 BlueHDi 13017 - 20DH5STA
- 308 SW Blue Lease 1.5 BlueHDi 13018 - 20DH5STA
- 308 SW Blue Lease Executive 1.5 BlueHDi 13018 - 20DH5STA
- 308 SW Blue Lease Premium 1.5 BlueHDi 13018 - 20DH5STA
- 308 SW Blue Lease Active 1.5 BlueHDi 13020 - 21DH5STA
- 308 SW Blue Lease Allure 1.5 BlueHDi 13020 - 21DH5STA
- 308 SW Blue Lease GT 1.5 BlueHDi 13020 - 21DH5STA
Koopadvies
- +Comfortabel
- +Ruime kofferbak
- +Directe besturing
- -Krap op de achterbank
- -Weke achtervering sw
- -Traag touchscreen
De tweede generatie Peugeot 308 komt in 2013 op de markt. Zijn naam is bijzonder, want de 308 II is de eerste Peugeot die het optellen van de typenummers doorbreekt. Het nieuwe model is in ieder geval een succes: in 2014 wordt hij uitgeroepen tot Auto van het Jaar.
Lees het volledige Autoweek koopadviesKia Ceed Sportswagon vs. Peugeot 308 SW - Test
- Vergelijkende test
COMPLEET RAPPORT VAN DEZE PEUGEOT

L-021-SR
Peugeot 308
Bedankt voor je bestelling.Klik hieronder op de knop om de PDF te downloaden.
Er is aanvullend een mail gestuurd naar je adres <> met het kentekenrapport als bijlage.
Mocht je geen mail ontvangen hebben, controleer dan de spambox van je
mailaccount.