- APK historie
- eigenarenhistorie
- WOK: huidige status
- maandelijkse kosten indicatie
- waardeindicatie Indicata
- uitgebreide specificaties
- autotests (mits beschikbaar)
- land van herkomst (import)
Met een account kun je:
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Deze PEUGEOT 208 is voor het eerst in gebruik genomen in het jaar 2015 en is nu 9 jaar en 9 maanden oud. In december 2016 werd deze auto in Nederland ingevoerd en op Nederlands kenteken gezet. De catalogusprijs inclusief fabrieksopties bedraagt € 20.376 inclusief BTW en BPM. De wielen worden aangedreven door een 68 pk dieselmotor. Het schakelen gaat handmatig. De PEUGEOT heeft een topsnelheid van 165 km/h en volgens fabrieksopgave een gemiddeld verbruik van 3,8 l/100 km. De 208 is 106 dagen in bezit van de huidige eigenaar. Het duurt nog 74 dagen voordat de auto APK-gekeurd moet worden.
Status | ok |
Classificatie | Personenauto |
Merk | PEUGEOT |
Model | 208 |
Kleur | wit |
Brandstof | diesel |
Carrosserie | Hatchback |
Aantal deuren | 4 |
Aantal zitplaatsen | 5 |
Aantal wielen | 4 |
Schakeling | handmatig |
BPM | € 3.396 |
Nieuwprijs | € 20.376 |
Waardetaxatie Indicata | € 7,95 |
Datum eerste toelating | 26 augustus 2015 |
Datum eerste registratie Nederland | 5 december 2016 |
Datum laatste tenaamstelling | 2 maart 2025 |
APK melddatum | 19 augustus 2024 |
APK vervaldatum | 30 augustus 2025 |
Parallel import | ja |
WAM verzekerd | ja wat kost de verzekering? |
Plaats chassisnummer | r. schutbord |
Aantal eigenaren | 2 |
APK & Eigenarenhistorie | € 7,95 |
Motorcode | 8H01 |
Aantal cilinders | 4 |
Cilinderinhoud | 1398 cc |
Max. vermogen | 50 kW / 68 pk |
Geluidsniveau stationair | 77 dB |
Geluidsniveau rijdend | 71 dB |
Brandstofverbruik binnen bebouwde kom | 4,4 l/100km |
Brandstofverbruik buiten bebouwde kom | 3,4 l/100km |
Brandstofverbruik gecombineerd (NEDC) | 3,8 l/100km |
CO2-uitstoot (NEDC) | 98 g/km |
CO2-uitstoot (WLTP) | niet geregistreerd |
Roetuitstoot | 0.51 mg/km |
Roetfilter | affabriek |
Emissiecode | Euro 5 |
Tellerstand controle | € 7,95 |
Massa leeg | 1.025 kg |
Maximum toelaatbare massa | 1.580 kg |
Voorasdruk | 900 kg |
Achterasdruk | 860 kg |
Aanhangermassa geremd | 675 kg |
Aanhangermassa ongeremd | 400 kg |
Lengte | 3.962 mm |
Breedte | 1.739 mm |
Hoogte | 1.471 mm |
Wielbasis | 2.540 mm |
Bandenmaat (origineel) | 185/65R15 Prijzen |
Topsnelheid | 165 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 16,2 s |
Maximum vermogen | 50 kW / 68 pk |
Maximum koppel | 160 Nm |
Draaicirkel | 10,4 m |
Kogeldruk | 29 kg |
Dakbelasting | 65 kg |
Inhoud bagageruimte | 285 - 1076 l |
Inhoud brandstoftank | 50 l |
Segment | B |
In 2012 maakt de eerste 208 zijn intrede. De nieuwe compacte B-segmenter van Peugeot lost daarmee de 207 af. In tegenstelling tot zijn voorganger is de 208 er niet meer als cabriolet en stationwagon: je kunt alleen kiezen tussen de drie- en vijfdeurs hatchback.
Lees het volledige Autoweek koopadvies
Er is aanvullend een mail gestuurd naar je adres <> met het kentekenrapport als bijlage.
Mocht je geen mail ontvangen hebben, controleer dan de spambox van je
mailaccount.