- APK historie
- eigenarenhistorie
- WOK: huidige status
- maandelijkse kosten indicatie
- waardeindicatie Indicata
- uitgebreide specificaties
- autotests (mits beschikbaar)
- land van herkomst (import)
Kenteken Check G-466-TD
PEUGEOT 308 | 2018
Deze PEUGEOT 308 is voor het eerst in gebruik genomen in het jaar 2018 en is nu 6 jaar en 6 maanden oud. In januari 2020 werd deze auto in Nederland ingevoerd en op Nederlands kenteken gezet. De catalogusprijs inclusief fabrieksopties bedraagt € 34.675 inclusief BTW en BPM. De wielen worden aangedreven door een 131 pk benzinemotor. Het schakelen gaat handmatig. De PEUGEOT heeft een topsnelheid van 205 km/h en volgens fabrieksopgave een gemiddeld verbruik van 4,6 l/100 km. De 308 is 6 dagen in bezit van de huidige eigenaar. Het duurt nog 520 dagen voordat de auto APK-gekeurd moet worden. De auto staat momenteel te koop in Oudenbosch met een kilometerstand van 83.822 km.
Kentekenrapport
BASISKENMERKEN
Status | ok |
Classificatie | Personenauto |
Merk | PEUGEOT |
Model | 308 |
Kleur | zwart |
Brandstof | benzine |
Carrosserie | Mpv |
Aantal deuren | 4 |
Aantal zitplaatsen | 5 |
Aantal wielen | 4 |
Schakeling | handmatig |
BPM | € 633 |
Nieuwprijs | € 34.675 |
Waardetaxatie Indicata | € 7,95 |
Had je deze auto's al gezien?
REGISTRATIE
Datum eerste toelating | 6 november 2018 |
Datum eerste registratie Nederland | 17 januari 2020 |
Datum laatste tenaamstelling | 28 mei 2025 |
APK melddatum | 4 november 2024 |
APK vervaldatum | 6 november 2026 |
Parallel import | ja |
WAM verzekerd | ja wat kost de verzekering? |
Plaats chassisnummer | r. v. motorruimte |
Aantal eigenaren | 1 |
APK & Eigenarenhistorie | € 7,95 |
MOTOR
Motorcode | HN05 |
Aantal cilinders | 3 |
Cilinderinhoud | 1199 cc |
Max. vermogen | 96 kW / 131 pk |
Geluidsniveau stationair | 73 dB |
Geluidsniveau rijdend | 68 dB |
MILIEU
CO2-uitstoot (NEDC) | 124 g/km |
CO2-uitstoot (WLTP) | niet geregistreerd |
Uitstoot deeltjes (licht) | 0,56 mg/km |
Emissiecode | Euro 6 |
Tellerstand controle | € 7,95 |
MATEN & GEWICHTEN
Massa leeg | 1.179 kg |
Maximum toelaatbare massa | 1.830 kg |
Voorasdruk | 1.050 kg |
Achterasdruk | 980 kg |
Aanhangermassa geremd | 1.220 kg |
Aanhangermassa ongeremd | 620 kg |
Lengte | 4.585 mm |
Breedte | 1.804 mm |
Hoogte | 1.470 mm |
Wielbasis | 2.730 mm |
Bandenmaat (origineel) | 205/55R16 Prijzen |
Wat kost de autoverzekering?
CARBASE GEGEVENS
Topsnelheid | 205 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 10,0 s |
Maximum vermogen | 96 kW / 130 pk |
Maximum koppel | 230 Nm |
Draaicirkel | 11,2 m |
Kogeldruk | 75 kg |
Dakbelasting | 80 kg |
Inhoud bagageruimte | 610 - 1660 l |
Inhoud brandstoftank | 53 l |
Segment | C |
- UitvoeringJarenTankTransmissieDeurenCarrosserie
- 308 SW Active 1.2 PureTech 13017 - 18BH5STA
- 308 SW Allure 1.2 PureTech 13017 - 18BH5STA
- 308 SW GT-line 1.2 PureTech 13017 - 18BH5STA
- 308 SW Blue Lease Premium 1.2 PureTech 13017 - 18BH5STA
- 308 SW Active 1.2 PureTech 13018 - 20BH5STA
- 308 SW Blue Lease Premium 1.2 PureTech 13018 - 20BH5STA
- 308 SW Allure 1.2 PureTech 13018 - 20BH5STA
- 308 SW GT-line 1.2 PureTech 13018 - 20BH5STA
- 308 SW Tech Edition 1.2 PureTech 13018 - 20BH5STA
Koopadvies
- +Comfortabel
- +Ruime kofferbak
- +Directe besturing
- -Krap op de achterbank
- -Weke achtervering sw
- -Traag touchscreen
De tweede generatie Peugeot 308 komt in 2013 op de markt. Zijn naam is bijzonder, want de 308 II is de eerste Peugeot die het optellen van de typenummers doorbreekt. Het nieuwe model is in ieder geval een succes: in 2014 wordt hij uitgeroepen tot Auto van het Jaar.
Lees het volledige Autoweek koopadviesKia Ceed Sportswagon vs. Peugeot 308 SW - Test
- Vergelijkende test
COMPLEET RAPPORT VAN DEZE PEUGEOT

G-466-TD
Peugeot 308
Bedankt voor je bestelling.Klik hieronder op de knop om de PDF te downloaden.
Er is aanvullend een mail gestuurd naar je adres <> met het kentekenrapport als bijlage.
Mocht je geen mail ontvangen hebben, controleer dan de spambox van je
mailaccount.