- APK historie
- eigenarenhistorie
- WOK: huidige status
- waardeindicatie Indicata
- uitgebreide specificaties
- autotests (mits beschikbaar)
- land van herkomst (import)
Met een account kun je:
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Deze PEUGEOT 208 is voor het eerst in gebruik genomen in het jaar 2012 en is nu 13 jaar oud. In september 2014 werd deze auto in Nederland ingevoerd en op Nederlands kenteken gezet. De catalogusprijs inclusief fabrieksopties bedraagt € 14.849 inclusief BTW en BPM. De wielen worden aangedreven door een 95 pk benzinemotor. Het schakelen gaat handmatig. De PEUGEOT heeft een topsnelheid van 188 km/h en volgens fabrieksopgave een gemiddeld verbruik van 5,6 l/100 km. De 208 is 13 dagen in bezit van de huidige eigenaar. Het duurt nog 355 dagen voordat de auto APK-gekeurd moet worden. De auto staat momenteel te koop in Oud-Beijerland met een kilometerstand van 157.760 km.
Status | ok |
Classificatie | Personenauto |
Merk | PEUGEOT |
Model | 208 |
Kleur | zwart |
Brandstof | benzine |
Carrosserie | Hatchback |
Aantal deuren | 4 |
Aantal zitplaatsen | 5 |
Aantal wielen | 4 |
Schakeling | handmatig |
BPM | € 2.488 |
Nieuwprijs | € 14.849 |
Waardetaxatie Indicata | € 7,95 |
Datum eerste toelating | 24 mei 2012 |
Datum eerste registratie Nederland | 16 september 2014 |
Datum laatste tenaamstelling | 17 mei 2025 |
APK melddatum | 21 mei 2025 |
APK vervaldatum | 21 mei 2026 |
Parallel import | ja |
WAM verzekerd | ja wat kost de verzekering? |
Plaats chassisnummer | r. schutbord |
Aantal eigenaren | 2 |
APK & Eigenarenhistorie | € 7,95 |
Motorcode | 8F01 |
Aantal cilinders | 4 |
Cilinderinhoud | 1397 cc |
Max. vermogen | 70 kW / 95 pk |
Geluidsniveau stationair | 76 dB |
Geluidsniveau rijdend | 73 dB |
Brandstofverbruik binnen bebouwde kom | 7,5 l/100km |
Brandstofverbruik buiten bebouwde kom | 4,5 l/100km |
Brandstofverbruik gecombineerd (NEDC) | 5,6 l/100km |
CO2-uitstoot (NEDC) | 129 g/km |
CO2-uitstoot (WLTP) | niet geregistreerd |
Emissiecode | Euro 5 |
Bijtelling | 25% |
Tellerstand controle | € 7,95 |
Massa leeg | 1.045 kg |
Maximum toelaatbare massa | 1.590 kg |
Voorasdruk | 900 kg |
Achterasdruk | 860 kg |
Aanhangermassa geremd | 1.150 kg |
Aanhangermassa ongeremd | 570 kg |
Lengte | 3.962 mm |
Breedte | 1.739 mm |
Hoogte | 1.471 mm |
Wielbasis | 2.540 mm |
Bandenmaat (origineel) | 185/65R15 Prijzen |
Topsnelheid | 188 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 10,5 s |
Maximum vermogen | 70 kW / 95 pk |
Maximum koppel | 136 Nm |
Draaicirkel | 10,4 m |
Kogeldruk | 46 kg |
Dakbelasting | 65 kg |
Inhoud bagageruimte | 285 - 1076 l |
Inhoud brandstoftank | 50 l |
Segment | B |
In 2012 maakt de eerste 208 zijn intrede. De nieuwe compacte B-segmenter van Peugeot lost daarmee de 207 af. In tegenstelling tot zijn voorganger is de 208 er niet meer als cabriolet en stationwagon: je kunt alleen kiezen tussen de drie- en vijfdeurs hatchback.
Lees het volledige Autoweek koopadvies
Er is aanvullend een mail gestuurd naar je adres <> met het kentekenrapport als bijlage.
Mocht je geen mail ontvangen hebben, controleer dan de spambox van je
mailaccount.