Zakje zout

sinterklaas
Dat bedrijven graag willen dat we over hen publiceren, is logisch. Ik heb er dan ook alle begrip voor dat de pr-afdelingen van autobedrijven vlijtig persberichten sturen als er weer eens autonieuws te melden is.
Helaas worden onze mailboxen soms ook gevuld met totaal irrelevant nieuws, bijvoorbeeld over sponsoring van Shakira, of een merk dat trots meldt dat het betrokken is bij de 'Frisse Wielen Campagne'... Hoofdschuddend verplaatsen wij dergelijke berichten naar de virtuele prullenbak.
Zojuist werd het absolute dieptepunt in non-informatieve persberichten bereikt. Eén firma vond het zelfs nodig om ons lastig te vallen met het bericht dat Sinterklaas hun dynamische bedrijf met een bezoekje vereerd had.
Een tenenkrommende perstekst (citaat: 'De 32 kinderen waren dol enthousiast, vooral toen Piet uitbundig uit het raam van het Vervangend Voertuig zwaaide...') werd vergezeld door vele megabytes aan fotomateriaal waarop Sint en Piet enigszins ongelukkig voor het bedrijf poseren.
Hopelijk hebben de kinderen een leuk cadeautje van de Sint gekregen. En ik hoop nog meer dat de pr-mensen van dit bedrijf een flinke aframmeling met de roede hebben gekregen en daarna in een zak naar Spanje zijn gestuurd. Zodat wij arme autojournalisten volgend jaar niet meer met dergelijke staaltjes van amateuristische marketing worden lastiggevallen.

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.