Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Weg met die Japanse marketeers!

62
Weg met die Japanse marketeers!
  • Alexander Inia
  • Weblogs
21 december 2006 om 15:00
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook
Het einde van het jaar is traditioneel de periode van terugblikken en vooruitblikken. We kwamen, zoals u in het kerstnummer van AutoWeek kunt lezen, tot de conclusie dat 2006 mooie auto's heeft gebracht en dat ook 2007 weer het nodige vuurwerk belooft. Zo zullen onder meer de lang verwachte Alfa Romeo 8C Competizione en nieuwe BMW M3 komend jaar dan eindelijk het levenslicht zien. Met de nadruk op 'dan eindelijk', want wat hebben we lang op die auto's moeten wachten zeg! Juist bij de auto's die echt mijn interesse wekken lijken de fabrikanten er een sadistisch genoegen in te scheppen om de introductie oneindig lang uit te stellen, waar andere fabrikanten juist aantonen dat het echt niet zo veel tijd hoeft te kosten om een goed product op de markt te zetten. Dat brengt mij op de eigenlijke onderwerpen van mijn weblog, de Honda NSX en Nissan Skyline GTR. Ik kijk enorm naar deze twee super-Japanners uit, omdat de merken uit het land van de rijzende zon eindelijk die belachelijke 280 pk-grens resoluut overboord gegooid hebben. Door die zelfopgelegde barrière zetten de Japanse merken zich de afgelopen jaren buitenspel in een markt waarin de Duitsers en Italianen strooien met pk's. Maar als de Honda NSX en Nissan Skyline GTR (beiden waarschijnlijk met 400 à 500 pk) op de markt komen, is die pk-ongelijkheid definitief verleden tijd. Maar ook in de vooruitblik op 2007 konden we weer niet de Honda NSX en Nissan Skyline GT-R meenemen. Met een jarenlang offensief van schetsen, testritten op de legendarische Nordschleife en complete prototypes die voor 90 procent gelijk zijn aan de auto's die uiteindelijk in productie gaan, zijn Honda en Nissan de absolute kampioenen in het treiteren van mensen met benzine in hun aderen. En met geplande introducties van de productiemodellen in 2008 is het einde van de kwelling nog lang niet in zicht. De marketeers zullen ongetwijfeld deze frustrerende introductie goed doordacht hebben, maar ik begin het onderhand wel zat te worden. Ik begin bijna te hopen dat de concurrentie de komende tijd zoveel goede auto's brengt, dat de nieuwe NSX en Skyline GTR bij hun introductie volledig ondersneeuwen. Dat zal die irritante marketingmannetjes leren...
62 Bekijk reacties

Lezersreacties (62)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Op zoek naar een auto?

  • Zoek op merk & model zoek prijs en specificaties van een auto
  • Auto's vergelijken vergelijk auto's op prijs en specificaties
  • Private Lease zoek de beste private lease deal
  • Occasions zoek een tweedehands auto

Meest actieve bloggers

  • Bas van PuttenBas van Putten (45)
  • Joas van WingerdenJoas van Wingerden (12)
  • Jan LemkesJan Lemkes (7)
  • Roy KleijwegtRoy Kleijwegt (4)
  • Frank JacobsFrank Jacobs (3)
  • Max VeldhuisMax Veldhuis (2)
  • Damiaan HageDamiaan Hage (2)
  • Marc KlaverMarc Klaver (1)
  • Stephan VermeulenStephan Vermeulen (1)
  • Joost BoersJoost Boers (1)

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden