Uitgekookte PR

SL AMG
Wat ze zijn op de Public Relations-afdeling van Mercedes toch weer uitgekookt. Twee weken geleden bereikte ons het bericht dat de SL vernieuwd wordt. Meer kracht voor de 500 dankzij de 5.5 V8 en een 600 met V12 biturbo die voortaan 517 pk levert, koplampen die een tikkeltje helderder zijn en chromen stripjes op de grille. Erg belangrijk natuurlijk, maar ik vroeg me af waarom er in de persdocumentatie met geen woord over de AMG-versies werd gerept. Een telefoontje naar de importeur leerde dat deze ook gewijzigd worden. En wat doen ze nu in Stuttgart? Nu komen ze opnieuw met een uitgebreid bericht op de proppen, waarin precies uit de doeken wordt gedaan wat er verandert bij de SL 55 AMG en SL 65 AMG. De eerste, met V8 compressor, gaat 517 pk leveren (inderdaad, even veel als de SL 600, over het nut daarvan kun je ook een aardig boompje opzetten), de tweede schopt het nog altijd tot 612 pk. Natuurlijk geven ze de extra info over de AMG's pas na de 500 en 600 vrij in de hoop zo weer heel wat millimeters extra publiciteit te genereren. Dit is waar een PR-afdeling voor opgezet is, en dat is ze bij deze dus weer gelukt...

Lezersreacties (16)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.