AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Toppers & Tobbers Top 3 – 2007, de nummers 1
32
We zijn er bijna. Het deeg staat te rijzen, de bubbels staan koud. Hoogste tijd voor dé TOPPER en dé TOBBER van 2007.
Op de eerste plaats van de TOBBERS TOP 3 – 2007: de Maserati GranTurismo. Altijd bijzonder, een nieuwe Maserati. Maar deze auto is vlees noch vis om te rijden en moet teren op zijn afkomst en zijn uiterlijk. En zelfs dat uiterlijk kan niet vanuit elke hoek overtuigen. Mooi merk, gaaf dat het er nog is, een krent in de auto-pap, maar deze nieuwe auto valt in de omgang stevig tegen. "Is dít het nu?" spookte door mijn hoofd terwijl ik vertwijfeld achter het stuur zat.
Een aanwinst, zeker voor het Nederlandse wegennet. Een coupé die niet alleen serieus en zeer gespierd oogt, maar altijd ook mooi blijft. Het rijdt braaf, zeker. Verwacht geen spijkerhard sportieve gooi- en smijtcoupé. Het is óók een behoorlijk comfortabele reisauto. Daar is bewust voor gekozen. Net als de zesbak op de snelste uitvoering. De auto straalt duidelijk uit dat een coupé er weer mag zijn en dat een auto, afgezien van een gebruiksvoorwerp, ook mooi mag, nee, moet zijn. De kracht van deze nieuwkomer schuilt hem in zijn fraaie, ingetogen kwaliteitsuitstraling. Hij is niet alleen mooi om naar te kijken maar als je wat langer kijkt, blijkt hij ook subtiel. Verder straalt hij meteen uit dat dit een typisch gevalletje premium is. Tja, en dan die V8. Ook die wordt beschuldigd van teveel bescheidenheid maar ik vind dat juist wel weer heel 2008. We hebben een winnaar en hij heet S5. Maar voor de A5 3.0 TDI quattro doe ik het ook.
Een aanwinst, zeker voor het Nederlandse wegennet. Een coupé die niet alleen serieus en zeer gespierd oogt, maar altijd ook mooi blijft. Het rijdt braaf, zeker. Verwacht geen spijkerhard sportieve gooi- en smijtcoupé. Het is óók een behoorlijk comfortabele reisauto. Daar is bewust voor gekozen. Net als de zesbak op de snelste uitvoering. De auto straalt duidelijk uit dat een coupé er weer mag zijn en dat een auto, afgezien van een gebruiksvoorwerp, ook mooi mag, nee, moet zijn. De kracht van deze nieuwkomer schuilt hem in zijn fraaie, ingetogen kwaliteitsuitstraling. Hij is niet alleen mooi om naar te kijken maar als je wat langer kijkt, blijkt hij ook subtiel. Verder straalt hij meteen uit dat dit een typisch gevalletje premium is. Tja, en dan die V8. Ook die wordt beschuldigd van teveel bescheidenheid maar ik vind dat juist wel weer heel 2008. We hebben een winnaar en hij heet S5. Maar voor de A5 3.0 TDI quattro doe ik het ook.