AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Sluipmoordenaar tussen GTI-brigade
13
Inventiviteit kun je ze niet ontzeggen, daar bij de marketingafdeling van Mitsubishi. Op een plagerige manier bouwden de p.r.-mensen de spanning op rond de lancering van de nieuwe Lancer Evolution X. In mijn ogen is het goed gelukt, want al het nieuws over de auto wordt door veel lezers van onze site bekeken.
Toch maken ze één kapitale fout: ze vergeten dat ze nog een potente Lancer op de markt zetten! Ik heb het hier over de Ralliart-versie, als je het negatief wilt bekijken de 'poor man's Evo X'. Maar daarmee doe je de 'vergeten' Lancer toch wel flink tekort.
Want als je de Evo X even vergeet en de cijfers erbij pakt, dan heb je het toch wel over een hele fijne auto! De Ralliart heeft een 2,0-liter turbomotor met 240 pk aan boord, vierwielaandrijving en een zestraps automaat met dubbele koppeling. Maar er is meer: de iets beschaafdere Sport-Lancer ontbeert weliswaar de Super All Wheel Control (S-AWC) van de Evo X, maar profiteert wél van diens Active Yaw Control en Active Centre Differential.
Zodoende krijgt de hothatch-brigade van de Golf GTI, Focus ST, Astra OPC, Mazda 3 MPS, Honda Civic Type-R, Renault Mégane RS en Seat Leon Cupra er ineens een concurrent uit onverwachte hoek bij. En ondanks een interieur waar de passagiers nog steeds niet heel blij van worden, dicht ik de Lancer een goede kans op een podiumplek toe bij de onvermijdelijke hot hatch-confrontatie die we in 2008 vast weer organiseren. De Mitsubishi Lancer, nu al mijn grote verrassing van 2008!
Toch maken ze één kapitale fout: ze vergeten dat ze nog een potente Lancer op de markt zetten! Ik heb het hier over de Ralliart-versie, als je het negatief wilt bekijken de 'poor man's Evo X'. Maar daarmee doe je de 'vergeten' Lancer toch wel flink tekort.
Want als je de Evo X even vergeet en de cijfers erbij pakt, dan heb je het toch wel over een hele fijne auto! De Ralliart heeft een 2,0-liter turbomotor met 240 pk aan boord, vierwielaandrijving en een zestraps automaat met dubbele koppeling. Maar er is meer: de iets beschaafdere Sport-Lancer ontbeert weliswaar de Super All Wheel Control (S-AWC) van de Evo X, maar profiteert wél van diens Active Yaw Control en Active Centre Differential.
Zodoende krijgt de hothatch-brigade van de Golf GTI, Focus ST, Astra OPC, Mazda 3 MPS, Honda Civic Type-R, Renault Mégane RS en Seat Leon Cupra er ineens een concurrent uit onverwachte hoek bij. En ondanks een interieur waar de passagiers nog steeds niet heel blij van worden, dicht ik de Lancer een goede kans op een podiumplek toe bij de onvermijdelijke hot hatch-confrontatie die we in 2008 vast weer organiseren. De Mitsubishi Lancer, nu al mijn grote verrassing van 2008!
Lees ook
Weblogs
Weblog Bas – Met de Copen naar Hamburg is spelen met je leven
Weblogs
Weblog Bas - Geef die kleintjes subsidie
Weblogs
Weblog Joas – Hoffelijk rijden: ga op les in de VS
Weblogs
Weblog Bas – Waarom een elektrische GTI een illusie is
Weblogs