Pepsi-proef met winterbanden

www.mijnwinterband.nl
Onlangs rolde er een persbericht in mijn mailbox met de mededeling dat 67 procent van de mensen voorstander is van winterbanden. Dat blijkt uit een onderzoek onder 2.500 mensen op de website mijnwinterband.nl. "Hieruit blijkt dat 67 procent van de respondenten vindt dat winterbanden moeten worden verplicht," ronkt het persbericht.
Wat blijkt: mijnwinterband.nl is Profile Tyrecenter. De bezoekers van die site zijn al bovengemiddeld geïnteresseerd in winterbanden; anders zouden ze die webstek nooit bezoeken. Bovendien heeft Profile er belang bij zoveel mogelijk banden te verkopen. Ik zou vreemd hebben opgekeken als de bandenboer verkondigt dat winterbanden een meerderheid van de mensen Siberisch laat. Kortom van een objectief onderzoek is geen enkele sprake...
Het doet me een beetje denken aan de Pepsi-proef. Weet je nog wel: vroeger tijdens de tv-reclame werd er een cola-proeverij gehouden in zo'n gammel Pepsi-tentje. En wat denk je? Stuk voor stuk vinden ze dat ontbladeringsmiddel van Pepsi lekkerder dan het ontbladeringsmiddel van 'het andere merk'.
Nog even en ik ontvang een persbericht van de Nationale Stichting van Boerenkooltelers dat uit onderzoek blijkt, dat een meerderheid van de mensen boerenkool de lekkerste wintergroente vindt. De Vereniging van Sluierstaartgoudvissen-fans heeft een enquête gehouden waar de sluierstaartgoudvis naar voren komt als meest geliefde huisdier. Toch eens bellen met de helpdesk of ik naast een spamfilter ook een filter kan krijgen dat dit soort zinloze informatie uit mijn digitale brievenbus weert.

Lezersreacties (12)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.