Om naar vooruit te kijken

Bugatti Veyron
Het geduld van de autoliefhebbers wordt op de proef gesteld: tussen de vorige AutoRai en de nieuwe editie zit een gat van meer dan twee jaar. De beurs is verzet van begin februari naar eind maart en begin april omdat de exposanten hopen dat ze dan de primeurs kunnen laten zien die in Genève voor het eerst worden getoond. Toen de Rai in februari was, gaven de fabrikanten voor die beurs hun nieuwe modellen nog niet vrij. Het was altijd maar een karige bedoening in Amsterdam wat betreft nieuws.
Wat mij betreft zijn al die nieuwe modellen niet het échte hoogtepunt. De stand van Hessing is alleen al een toegangskaartje waard. Ze hebben namelijk beloofd een Bugatti Veyron mee te nemen naar de beurs. En die moet je een keer gezien hebben. Voor velen zal het een van de weinige kansen zijn om 'm een keer in het echt te zien. En dat is echt de moeite waard. Of –ie mooi of lelijk is, mag je zelf weten maar het postuur van de 400 km/u snelle en 1,8 miljoen euro kostende sportauto is bijzonder indrukwekkend. Hij ziet er uit als een tor die onder een groeilamp heeft gestaan: laag, breed, krachtig. Een beetje eng bijna. Gelukkig staat -ie achter een touwtje...
Ik heb de productieversie van de Veyron nog nooit in het echt gezien. Wel heb ik jaren geleden een prototype op de beurs in Parijs zien staan. Ik heb die toen bewonderd en ben vervolgens hoofdschuddend weggelopen omdat ik dacht dat het nooit iets zou worden met die Bugatti. "Zoiets waanzinnigs kun je niet in serieproductie brengen." Gelukkig kreeg ik ongelijk.

Lezersreacties (23)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.