AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Hyundai heeft de mooiste
22
Na de persdag in Los Angeles kan ik niet anders dan concluderen dat Hyundai verrassend genoeg dé mooiste concept-car van de plaatselijke Auto Show op de stand heeft staan: de Genesis Coupe. Met een lekker dikke V6, koolstofvezel dak en een uiterlijk dat zeer prettig op het netvlies ligt, doet de auto mij een stuk meer met de toch wat rare Audi Cross Cabriolet Quattro. De Volkswagen Space Up Blue zal technisch waarschijnlijk honderd keer vooruitstrevender zijn, als autoliefhebber blijf ik een grotere zwak houden voor mooie, achterwielaangedreven 2+2's.
Hyundai is niet van plan het bij een mooie concept-car te houden: het concern, bestaande uit Kia en het merk Hyundai, wil uitgroeien tot de nummer vijf van de wereld. Dat lijkt verschrikkelijk ambitieus, maar op dit moment bezetten de Koreanen mondiaal al de zesde plaats. Een andere doelstelling is in mijn ogen iets minder realistisch: in een officiële presentatie toonde het concern ons een matrix die een grondige herpositionering van zowel Kia als Hyundai liet zien.
Hyundai wil dat beide merken niet meer in de koopjeshoek van de markt opereren, maar richting het 'premiumsegment' opschuiven. Kia moet het sportieve merk worden dat Honda en BMW beconcurreert, Hyundai moet zakenlieden uit de Mercedes- en Audi-dealers lokken. Tegen iets lagere prijzen uiteraard, maar we hebben gezien hoeveel jaren Lexus erover heeft gedaan om eindelijk serieus te worden genomen. Een aantal mooie productieauto's doet natuurlijk wonderen, dus hopelijk zullen alle i-modellen uit de toekomst een minder inwisselbaar karakter krijgen dan de Sonata's en Santa Fe's die nu de showrooms bevolken.
Het is in mijn ogen dan ook onbegrijpelijk dat Hyundai, nu het dan eindelijk een echte blikvanger in huis heeft, deze alleen voor de Amerikaanse markt reserveert. Met een 350 Z-killer (let maar op de specificaties) als deze Genesis Coupe krijg je de handen op elkaar en niet met een megalomane SUV als de Veracruz! Hyundai heeft nog tot 2009 de tijd om naar mij te luisteren en de Genesis Coupe toch naar Europa te halen.
Hyundai is niet van plan het bij een mooie concept-car te houden: het concern, bestaande uit Kia en het merk Hyundai, wil uitgroeien tot de nummer vijf van de wereld. Dat lijkt verschrikkelijk ambitieus, maar op dit moment bezetten de Koreanen mondiaal al de zesde plaats. Een andere doelstelling is in mijn ogen iets minder realistisch: in een officiële presentatie toonde het concern ons een matrix die een grondige herpositionering van zowel Kia als Hyundai liet zien.
Hyundai wil dat beide merken niet meer in de koopjeshoek van de markt opereren, maar richting het 'premiumsegment' opschuiven. Kia moet het sportieve merk worden dat Honda en BMW beconcurreert, Hyundai moet zakenlieden uit de Mercedes- en Audi-dealers lokken. Tegen iets lagere prijzen uiteraard, maar we hebben gezien hoeveel jaren Lexus erover heeft gedaan om eindelijk serieus te worden genomen. Een aantal mooie productieauto's doet natuurlijk wonderen, dus hopelijk zullen alle i-modellen uit de toekomst een minder inwisselbaar karakter krijgen dan de Sonata's en Santa Fe's die nu de showrooms bevolken.
Het is in mijn ogen dan ook onbegrijpelijk dat Hyundai, nu het dan eindelijk een echte blikvanger in huis heeft, deze alleen voor de Amerikaanse markt reserveert. Met een 350 Z-killer (let maar op de specificaties) als deze Genesis Coupe krijg je de handen op elkaar en niet met een megalomane SUV als de Veracruz! Hyundai heeft nog tot 2009 de tijd om naar mij te luisteren en de Genesis Coupe toch naar Europa te halen.
Video
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen
Lees ook
Weblogs
Weblog Bas – Met de Copen naar Hamburg is spelen met je leven
Weblogs
Weblog Bas - Geef die kleintjes subsidie
Weblogs
Weblog Joas – Hoffelijk rijden: ga op les in de VS
Weblogs
Weblog Bas – Waarom een elektrische GTI een illusie is
Weblogs