Eindelijk. Na jaren van gesteggel, schouders ophalen en dooddoeners als 'er zullen altijd files zijn' hebben we de oplossing gevonden. Vandaag is definitief het fileprobleem, de trombose van onze economie, opgelost. Gisterenavond was ik met mijn vrouw in Nijmegen voor een concert van Frank Boeijen, en toen al gonsden de onheilstijdingen over een weeralarm. We overnachtten in Nijmegen en vanmorgen had ik dus vrij genomen, maar vanmiddag moest ik weer werken. En de grootste sneeuwoverlast zou in de avondspits komen.
Probleem dus. Alhoewel? Ik ben even nagegaan wat ik vandaag toe doen had. Foto's uitzoeken en bijschriften maken bij de rij-impressie van de Smart Fortwo. Dat kan ik thuis ook. De proefdruk nakijken? Wel eens van pdf-jes gehoord? Voice-over bij het filmpje schrijven? Gaat thuis prima; inspreken doe ik morgen wel. Je voelt hem aankomen; ik heb vanmiddag heerlijk gewerkt vanachter mijn eigen pc, thuis. Afleiding? Af en toe ja, als ik even de verkeersinformatie bekeek. Om tot mijn verbazing te ontdekken dat de avondspits, ondanks de sneeuw, ongekend rustig is.

