Elke kleuterklas kent er wel een paar, dus wie herinnert zich de klikspaantjes niet: veelgepeste kindertjes die graag naar de meester lopen om klasgenootjes erbij te lappen. De meeste mensen ontgroeien dat stadium en worden volwassen. Sommigen blijven echter op dat niveau steken, en smullen van Blik op de Weg en Wegmisbruikers. Goed nieuws voor deze types: binnenkort kun je ook actief deelnemen aan het geklik. Want het Bureau Verkeershandhaving broedt op een nationale kliklijn. Straks kan iedereen die vervelende buurman, die rotzak die die baan voor zijn neus heeft weggekaapt, dat verwaand stuk vreten in die veel te dure BMW of de trainer van die teringclub er lekker bij lappen. Gewoon even met de Nationale Snelheidsbrigade bellen en bingo. Opperklikspaan Koos Spee jubelt wederom zijn vertrouwde wapenspreuk: "De maat is vol!" Voor de zoveelste keer. Ben ík blij dat ik zijn maat niet ben.
Mocht je trouwens wat prettiger in het leven staan, niemand weten die je erbij wilt lappen en toch eens lekker willen klikken: kijk even op de kentekenlijst van Flitsservice en kies maar een kenteken uit. Mijn suggestie: bumperkleven, rechts inhalen, bellen achter het stuur en ongeoorloofd parkeren in de berm. Belt u maar!

