AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
De Autosalon van Genève – nabeschouwing II
5
"Wat vond je dan de grootste zeperd van de show?"
Dat is een logische volgende vraag die je iemand stelt die net over de Autoshow in Geneve heeft rondgestruind. Welke auto viel er domweg tegen?
BMW X6? Ik ben er nog niet aan gewend en ben er niet zeker van dat dat ooit gaat gebeuren.
Honda Accord? Een strakke auto, maar ik word er niet wild enthousiast van.
Infiniti FX? Mooie, soepel gelijnde SUV maar geen wereldvernieuwend apparaat. En alweer zo'n SUV.
Fiat 500 Abarth? Lekker en mollig, maar strikt genomen vind ik het verschil met de gewone 500 niet zo onthullend groot.
Peugeot 308 SW? Wat je ziet, is wat je krijgt. Veel praktisch autogemak in een eigentijdse verpakking, mooi maar niet verrassend.
Seat Bocanegra? Ziet er zeker lekker uit, maar ook hiervan val ik niet van mijn stoel want erg veel Leon aan boord.
Ford Kuga? Leuk dat Ford nu ook komt met een SUV, maar wat gaat die nog toevoegen? En qua design spettert deze Ford ook niet van het scherm af.
Maar de grootste Geneve-domper komt op naam van Tata. De Indiase firma zet de Nano neer, de goedkoopste auto ter wereld, op de belangrijkste show van de wereld en.. houdt hem vervolgens angstvallig op slot! Alleen voor de directeur van de firma Renault-Nissan gaat het deurtje even open. Die mag even achter het stuur zitten. Geen sterk optreden want iedereen is benieuwd naar het binnenste van die auto. Want die buitenkant geloven we wel.
Het lijkt er sterk op alsof Tata niet helemaal berekend is op de overgrote belangstelling van de rest van de auto-wereld. Laten we maar zeggen: nog niet helemaal...