AutoRAI denkt vrouwen te moeten lokken

Opel Tigra Twin Top 1.8 Sport
"Zo mevrouwtje, mooi kleurtje hè? " Ik zie het al voor me, zo'n net afgestudeerde IVA-jongen met iets te veel gel in zijn haar en een te opzichtige das bij zijn C&A-pak die tijdens de Ladies Day van de AutoRAI een dame aanspreekt die een auto staat te bewonderen. De AutoRAI meent op 3 april een vrouwendag te moeten organiseren, om zo veel mogelijk dames naar de beurshallen aan het Europaplein in Amsterdam te lokken. Hoe de dag er verder uit komt te zien, meldt het persbericht niet. Staan er extra veel auto's met kekke kleurtjes? Zijn de beursbabes vervangen door gespierde jongemannen in strakke pantalons? Waarom nu een aparte benadering voor vrouwen? Die komen heus wel uit zichzelf naar de AutoRAI 2007 (29 maart tot en met 9 april), dat bewijzen immers de cijfers die de organisatie zelf presenteert. Zo was in 2003 12 procent van de bezoekers aan de AutoRAI van het vrouwelijke geslacht, twee jaar later bedroeg het percentage vrouwen dat al het blik kwam bewonderen al 20 procent. Maar de organisatie meent met de Ladies Day nog beter aan de vrouwelijke interesse in auto's tegemoet te kunnen komen. Wat volgt? Wellicht dat dit jaar bezoekers moeten invullen van welke seksuele geaardheid ze zijn. Als nu blijkt dat 17 procent homoseksueel is, wordt er bij het evenement van 2009 een Gay Day georganiseerd. We verklappen nog niets, maar roze en cabriocoupédaken voeren de boventoon!

Lezersreacties (73)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.