Autofolders... yes!

De folders van Luc
Met pakketten tegelijk en nog gesealed ook: de stroom huis-aan-huis-folders zwelt aan met Sinterklaas onderweg van Spanje naar Nederland. De zondag is bij ons zo'n fijne bezorgdag (Zaanstad). Behalve twee zondagskranten (gratis huis-aan-huis) ploft er een lekkere stapel vol met verkooppraat op de deurmat. Hoe gaat dat in huize Vranken op zondagmiddag/-avond? Ik scheur de seal stuk en werk me door de stapel heen. Op de bank, met mijn pantoffels aan en, als de eventuele visite het toelaat, in joggingpak. Ik lees het allemaal niet wat ik tegenkom, maar ik wil wel weten wat er allemaal bijzit. De folders van schoenen, drogisterijen of electronicawarenhuizen leg ik apart voor mijn vrouw op stapeltje A, ik maak een apart stapeltje (B) van de folders van Albert Heijn, de Deka, de HEMA en V & D en, en nu komt het, een aparte afdeling voor de auto gerelateerde folder, dat is stapel G, met de G van genieten. Stapel A bied ik mijn vrouw aan, stapel B neem ik even snel door en dan ga ik even lekker zitten voor de genotsstapel. Nou, afgelopen zondag kwam ik aan mijn trekken hoor! Een folder van Citroën, een krant van Mitsubishi, een glimmende bijna-brochure van Ford en nog iets van Autotaalglas. Ik neem ze graag even met u door. Glas De Autotaalglas was een domper. Afgezien van het feit dat de materie me niet interesseert, was het ook niet duidelijk genoeg. Willen ze nu iets verkopen, willen ze informeren? Of willen ze mij vertellen wat ik wel en niet moet doen?  "Zet de verwarming niet te snel hoog bij koud weer" was de boodschap anders kan een barstje een scheur worden. Ja hallo, in een ijskoude auto wil ik gewoon snel warmte, want ik rij nooit met mijn winterjas aan. Een negatieve boodschap ook al is hun lijfspreuk sterk (Laat je niet barsten) maar voor zo'n mok -  ze geven een kadootje weg -  doe ik het echt niet. Mitsubishi Update Dan naar de Mitsubishi Update, een krant op tabloid formaat en van morsig papier. De nieuwe elektrische i-Miev speelt de hoofdrol in de krant die er ondanks dat hij net vers is geland op de deurmat nu al smoezelig uitziet. Raar dat de interviews met mogelijk toekomstige i Miev-rijders slecht leesbaar zijn. Een vreemd kleine letter die je bijna naar een loupe doet grijpen. Ook een artikel over de Concept PX-Miev is raar klein afgedrukt. Dus het idee van een krant, snel, actueel en die dan Update noemen is natuurlijk goed, maar de uitvoering.. mwah. FordMagazine We gaan door naar Ford, die tun was! Maar het formaat van de november-editie van FordMagazine klopt niet. Het is wel onderscheidend, maar niet handig. Want als de cover-auto, C-Max en Grand C-Max heel groot op de eerste spread staan afgebeeld krijg je de neiging het FordMagazine verder van je af te houden om de auto's uberhaupt te kunnen zien. Maar evengoed is dit wel wat je wil op zondagmiddag/-avond op de bank lekker thuis. Lekker auto's kijken in mooie kleuren. Altijd leuk van FordMagazine: ze sluiten af met bedrijfsauto's. Stoer. Citroën zonder naam Maar de huis-aan-huis-folder-winnaar van deze afgelopen zondag 07 november, dag van de GP Formule 1 van Brazilië en de Marathon van New York 2010 is.... Citroën. Een strakke C4 op de cover, op de eerste spread knalt de hippe DS3. De hele brochure is zorgvuldig vormgegeven en met creativiteit. Bovenin de pagina's komen de belangrijkste mensen aan het woord van de Nederlandse Citroën-importeur die bepaalde aspecten van waar Citroën mee bezig is, uiteen zetten. Natuurlijk is het allemaal rozegeur en maneschijn, het is een folder, maar leuk gedaan en zorgvuldig ook. Jammer alleen dat de AutoWeek Innovatieprijs voor Marketing, die Citroën Nederland won in mei 2010 met de Anti-Retro DS3 campagne, nergens wordt genoemd.

Lezersreacties (30)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens