Alfa of Dacia?

Alfa Romeo MiTo
Een gekke week had ik. Twee introducties achter elkaar, met twee auto's die strikt genomen in dezelfde klasse vallen; in marketing-termen B-segment genoemd, in de volksmond de Corsa- of Polo-klasse. Maar toch: de één kost het dubbele van de ander. Het blijft knap hoe Dacia een volwaardige vijfpersoons auto kan bouwen voor minder dan tien mille en met de Sandero is het ze ook nog eens gelukt zo'n auto visueel redelijk appetijtelijk te maken. Goed, er valt best wat af te dingen op die Sandero, maar wat ik persoonlijk mis - scherpte in het stuur en sportieve prestaties - zal de meeste Dacia-kopers Gelderse slagersworst wezen. Wat zou je in deze tijden van hoge autokosten nog meer uitgeven dan de prijs voor deze Dacia?
En dan stap ik op het vliegtuig, van Split naar Milaan. Waar ik een paar uur later oog in oog sta met net zo'n B-segment auto. Maar dat twee keer zo duur.. minstens. En toch is mijn tijdelijke vrekken-bui meteen als sneeuw voor de zon verdwenen. Want mijn lieve hemel, wat is die Alfa Romeo MiTo een beauty! Herinneringen aan mijn rit in de 8C Competizione komen weer boven borrelen. En nadat ik een ochtend in de MiTo heb gereden, weet ik net zo zeker als ik gisteren wist dat je genoegen kunt nemen met een Dacia, dat deze MiTo die veel hogere prijs zo ontzettend waard is.
Je zult maar moeten kiezen...

Lezersreacties (24)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.