AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Volkswagen e-Golf - 2017 - 81.142 km - Accudegradatie
'Hij mag nooit blijven staan'
141 reacties
Video
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen
De Volkswagen e-Golf van Steven Neerken is van 2017 en staat inmiddels over de 80.000 kilometer. In de accu laat hij altijd een paar kilometer actieradius zitten 'voor je weet maar nooit'. Die wordt dus nooit helemaal ontladen. En dat heeft als prettige bijkomstigheid dat de degradatie wordt geremd.
Signalement
Merk | Volkswagen |
---|---|
Model | e-Golf |
Carrosserie | 5-deurs, hatchback |
Transmissie | automaat |
Aandrijving | voorwielaandrijving |
Nieuwprijs | € 39.250 |
Specificaties
Brandstof | elektrisch |
Motor | 1 elektromotor |
Maximaal vermogen | 100 kW / 136 pk |
Maximaal koppel | 290 Nm |
Accu capaciteit (bruto) | 36 kWh |
Lengte / breedte / hoogte | 4.270 mm / 1.799 mm / 1.482 mm |
Wielbasis | 2.629 mm |
Massa leeg | 1.515 kg |
Laadvermogen | 505 kg |
Aanhangermassa geremd / ongeremd | 0 kg / 0 kg |
Banden | 205/55R16Prijzen |
Topsnelheid | 150 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 9,6 s |
Stroomverbruik (WLTP) | 13,2 kWh/100km |
Actieradius (WLTP) | 230 km |
PRIVATE LEASE Volkswagen Golf
Lees ook
Praktijkverbruik
Zo ver komt de Volkswagen e-Golf in de praktijk
Op Zoek Naar
Deze tweedehands elektrische auto’s koop je voor €15.000
Achtergrond
Is de Volkswagen ID.3 een betere EV dan de e-Golf?
Accudegradatie - Volkswagen e-Golf
Vergelijkende test
Lezersreacties (141) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.