AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Test: Seat Mii (2012)

It takes three to tango

57 reacties

Video
0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
00:00
00:00
00:00
 
AutoWeek 48/2011
AutoWeek 48/2011

Je leest het in AutoWeek 48/2011

En dat is drie: hier is de Seat Mii! De derde van de VW Groep-drieling. We rijden de opvolger van de Seat Arosa in Barcelona, want de Mii moet natuurlijk de hipste van het stel worden. Gaat 'm dat lukken?

Opvallend is hoe veel de Mii lijkt op zijn voorganger, de Arosa. Terwijl de Mii toch gewoon een omgebadgde Up is. Tenminste, er zijn wel degelijk wat eigen elementen aan de koets toegevoegd, genoeg om het heel herkenbaar te maken als Seat. De neus is stukken scherper en sportiever getekend; deze auto is van het trio Up/Citigo/Mii het model waar de jongere generatie kopers warm voor moet lopen. Wat hij desalniettemin weer moet ontberen (net als de Skoda) is de plotselinge knik aan de onderkant van de achterste zijruiten. De Mii heeft zijn eigen achterlichten, met scherpe driehoekige vormen en ook dat moet hem een wat jeugdiger aanzicht geven. Tenslotte moet hij het, wederom net als de Citigo, stellen zonder de typische zwarte achterklep van de Up. Wat ons betreft geen gemis, want dat doet wel erg denken aan het huidige succestrio van Frans/Japanse komaf.

Een van de dingen waar kleine auto's de laatste tijd veel vooruitgang in boeken is het niveau van het interieur, en de Mii vormt daarop geen uitzondering. Het meest in het oog springt het brede paneel van het dashboard, dat in hoogglans zilvergrijs is gespoten. Centraal daarop staat een mooi afgewerkt bedieningspaneel voor verwarming en muziek. Daar bovenop staat in onze auto het scherm voor het optionele navigatiesysteem. Het mooie daaraan is dat het volledig geintegreerd is met de auto, zodat je ook allerlei informatie over de auto zelf, zoals verbruik of de opening van portieren, op kunt zien. Dat is mooi, maar de navigatie zelf is een draak qua bediening. Dat ondergetekende er een dag lang ruzie mee heeft gehad wil misschien niet heel veel zeggen, maar ook onze cameraman, die voor veel ingewikkeldere apparaten zijn hand niet omdraait, heeft uiteindelijk vloekend de papieren kaart ter hand genomen. En ook de radio, die op zich best behoorlijk klinkt, heeft zo zijn nukken, tenminste als je een externe geluidsbron gebruikt. Die bron moet je namelijk elke keer wanneer de motor is uitgeweest weer opnieuw installeren. Een knop voor de bediening van het zijraam aan de bijrijderskant zoek je bij de bestuurder tevergeefs, dat is even over de bijrijder heen buigen dus. Ach, afhankelijk van wie er naast je zit, kan dat best gezellig uitpakken.

De klokken van de Mii staan in een hoge koepel die wel wat doet denken aan de Volkswagen Beetle. Je hebt een enorme snelheidsmeter met aan weerszijden een kleine toerenteller en dito brandstofmeter. Eveneens net als in de Beetle komt op de bovenkant van de portieren de lakkleur aan de binnenkant terug. Voor je neus staat een mooi stuur met stevige grip, helaas is het alleen in hoogte verstelbaar en het had wat ons betreft wel wat dichter bij de bestuurder mogen staan. De stoelen voelen stevig en robuust aan, maar de zittingen zijn iets aan de korte kant voor lange mensen. De ruimte voor de achterpassagiers is heel behoorlijk, met name de hoofdruimte. De beenruimte is wat krapper, maar toegegeven, er zijn best wat auto's in deze klasse die dat nog slechter voor elkaar hebben. Irritant is dat de voorstoel, zowel in de rijrichting als de rugleuning, na het achterinstappen niet in de voorheel ingestelde stand terug gaat, die moet de voorste inzittende daarna opnieuw instellen. En dat kan gezien de beperkte beenruimte voor wat irritatie vanaf de achterbank zorgen. Heel goed daarentegen is de kofferruimte van de Mii. Die meet 251 liter, terwijl de meeste auto's in dit segment amper boven de 200 liter uitkomen. Het gouden trio 107/C1/Aygo komt zelfs niet verder dan een schamele 139 liter. Je moet wel even zelf de hoedenplank omhoog zetten, want twee touwtjes konden er blijkbaar niet meer vanaf.

Stil

Eerder reden we de Volkswagen Up met de 60 pk variant van de eenliter driecilinder motor, en die vonden we toch net wat tekortkomen. Ditmaal nemen we de sterkere versie, die 75 pk weet op te brengen. En dat is gewoon een prima motor, mits je het toerental boven de pakweg 2,5 duizend toeren houdt. En hoewel je natuurlijk die typische driecilinder sound herkent, is de loop van de motor toch behoorlijk soepel, ondanks het ontbreken van balansassen. VW heeft gekozen voor een wat groter vliegwiel om te veel trillingen te voorkomen en dat is ze aardig gelukt. De vijfbak schakelt prettig licht en direct. Erg goed is het gevoel in het stuur. Het is redelijk zwaar, maar zeker niet te, en behoorlijk precies. Waarmee de besturing tot de betere in deze klasse mag worden gerekend. En ook het onderstel verdient vooral complimenten. Het is erg goed in balans en mist daardoor dat onrustige, bonkerige dat veel auto's in dit segment kenmerkt. Het draagt daarmee bij aan een behoorlijk volwassen gevoel. En dat doet ook de mate van rust aan boord, de geluidsisolatie van de Mii is dik voor elkaar.

Een bijzondere extra op de Mii (& co) in de City Safety Assist, een systeem dat met radar de situatie in de rijrichting in de gaten houdt zolang je boven de vijf en onder de dertig km/h rijdt. Nader je een stilstaand object en lijkt het erop dat je dat zelf niet in de gaten hebt, dan zal de auto (op het laatste nippertje) zelf bruusk ingrijpen en zo een aanrijding voorkomen. We hebben het systeem in de praktijk geprobeerd en het werkt uitstekend. Mis daarom vooral de video op autoweek.nl (of met onderstaande QR-code) niet. Seat had voor die test een opblaas-Mii neergezet en dat maakte ons aanvankelijk wat sceptisch over het vertrouwen in eigen systeem, maar navraag bij de technici van Seat leerde ons dat City Safety Assist uiteindelijk de bestuurder de overhand geeft, wat er in het kort op neerkomt dat je, als je echt probeert, alsnog een botsing kunt forceren. En het gevoel van humor van de gemiddelde autojournalist kennende koos Seat daarom wijselijk voor de 'balloon-car'.

We waren er heel vroeg bij, en dat is een mooie manier om het slechte nieuws te brengen dat je nog wel even geduld moet hebben om de Mii op je oprit te mogen zetten. Medio 2012 komt hij naar Nederland, en de prijzen zijn daarom nog niet bekend. Maar reken op net iets onder die van de VW Up en op hetzelfde niveau als de Skoda Citigo. Standaard krijgt de Mii voor- en zijairbags, Isofix, in hoogte verstelbaar stuur en neerklapbare rugleuning van de achterbank. De Reference krijgt daar bovenop onder meer hoofdsteunen achter, een hoedenplank en radiovoorbereiding met twee speakers en antenne. De Style heeft elektrische raambediening, centrale vergrendeling en buitenspiegels en deurklinken in de lakkleur. Daarnaast komen er wat pakketten, waarvan het sportonderstel met 15 mm lagere ligging en stevigere schokdempers wel eens interessant zou kunnen zijn.

Seat Mii
Seat Mii
Seat Mii
Seat Mii
Seat Mii
Seat Mii

Lezersreacties (57) (gesloten)

Sub-reacties inklappen
Anoniem
Anoniem
  • 0
Haha, leuk filmpje met humor! Die touwtjes voor de hoedenplank, executivepakket LOL!
Verder de leukste van de nieuwe drieling naar mijn mening.
Ben benieuwd wat ze gaan doen, de volledige autopers is vrij positief over deze auto('s).
Anoniem
Anoniem
  • 0
Toch heeft Frank humor! Mooie koplampen, mooi stuurtje... Vind persoonlijk de Arosa mooier.
Koppakking
Koppakking
  • 0
Die opblaas Seat kan inderdaad echt niet, beetje lachwekkend.

Verder is het een leuke auto die er degelijk uitziet. Leuke impressie!
Anoniem
Anoniem
  • 0
Ik vind dat Autoweek de laatste tijd erg goede filmpjes maakt. Maar toch ben ik van mening dat jullie je diep mogen schamen. 3x dezelfde auto testen in zo'n 2 maanden tijd? Geen een keer is het verbruik daarin duidelijk naar voren gekomen, wat me voor dit soort autootjes toch wel relevant lijkt. Daartegenover hebben jullie geen enkele rij-impressie gedaan van de PSA/Toyota drieling wat ik toch wel zeer kwalijk vind. En wanneer daarvan een nieuwe versie uitkomt, kan VAG weer zijn borst nat maken. Gaan jullie dan ook wel consequent 3x een filmpje maken van dezelfde auto? Ik ben niet zo van de uitspraken dat jullie gesponserd worden door VAG, maar zo roep je het wel over jezelf af natuurlijk.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Het is echt geen groot geheim dat autobild een VAG-blad is. Bovendien zijn Duitse autobladen sowieso niet objectief.

En de link tussen autobild en autoweek is ook evident.

Maar goed, dat is een gegeven, fout is het wel, maar zo werkt het blijkbaar. Moet je dus rekeing mee houden als er VAG auto's en/of hun concurrenten getest worden.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Beetje onzin om 3x dezelfde auto te testen ????? Leuke snoep reisjes dat wel, maar beetje overdreven.Opvallend dat ze alle 3 een belachelijk slechte naam hebben. hoe verzin je die namen ongelofelijk. Moet je 7 x kort achterelkaar Mii Mii Mii Mii Mii Mii Mii roepen hahahahahahahahahaha ! Dat doen kinderen (met vingers in de oren) als ze niet willen luisteren naar de ouders .
Anoniem
Anoniem
  • 0
Even buiten dit filmpje om, wanneer komt de rij impressie van de Fiat Panda?
Koop niet blind
Koop niet blind
  • 0
@SalsaDanser
Duitsers zijn meesters in hele goede auto's bouwen. Alleen voor creativiteit en humor.... tja. Soms wat gezocht, zo ook deze namen. Waarvan ik heel sterk het vermoeden heb dat ze in Duitsland verzonnen zijn.

Verder net karretje en mooi filmpje/review. Alleen is me niet helemaal duidelijk of die touwtjes en 'krabber'-handje erbij krijgt. Of zijn ze optioneel?
Nitro
Nitro
  • 0
Ik vraag me af hoe het zit met het zicht naar schuin rechtsvoor, daar zit een bult van een mediading in het zichtveld lijkt me zo.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Een wereldrevolutie zo te zien deze drie nieuwe autootjes. Wat een lof. Blijft klein en voor in de stad. Van zulke motoren kan je niet veel verwachten. Zal weer een hoop verkocht worden. Maar te klein voor mij, VW of niet.
Oranje B
Oranje B
  • 0
Leuk filmpje, leuke auto. Ik vrees dat het Executive pakket nu meteen door PON geadopteerd wordt en voor 295 euro op de optielijst staat!
Anoniem
Anoniem
  • 0
MIJN COMPLIMENTEN voor het filmpje, echt leuke humor met o.a dat touw voor die hoedenplank, ga zo door, heb je er zelf ook extra lol in.
Nappie
Nappie
  • 0
De VAG drieling oogt groot maar is eigenlijk best klein van binnen.

Tip voor Frank, een kort t-shirt oke... maar train dan wel 3x in de week in de sportschool om dat t-shirt wat vorm te geven
Niet mijn autp, zeker een leuk filmpje overigens.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Even buiten dit filmpje om, wanneer komt de rij impressie van de Renault Twingo ?
Mach1
Mach1
  • 0
Leuke humorvolle test!
Anoniem
Anoniem
  • 0
[slijmmodus]Laat frank alle presentaties maar doen, autoweek. Ik heb dit al eerder gezegd, dat ik Frank gewoon de allerbeste presentator vind. Vooral dit filmpje is mooi objectief, door het feit dat de Kia Picanto er nog bij wordt gehaald. En natuurlijk de humor die altijd weer terug komt. Echt Frank, dit is een topfilmpje. [/slijmmodus] Zal ook best een leuk autootje zijn, maar ik heb niks met VAG.
R Jeroen
R Jeroen
  • 0
Bij mijn weten is dit model met de twee VAG zusjes het enige met een 5 sterren NCAP botsttest score. Dat lijkt me doorslaggevend voor de meeste kopers die aarzelen tussen deze auto of de Picanto. Over de rest van de concurrenten hoeft niet meer gesproken te worden, die liggen te ver achter.
Kever1
Kever1
  • 0
Leuk filmpje, ben nu benieuwd naar een directe vergelijkingstest met de andere drieling en de Picanto.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Ben erg benieuwd naar de prijs van het Executive pakket. Volgens mij hoeft dat niet meer dan EUR 1,75 te kosten :-)
Anoniem
Anoniem
  • 0
5 sterren, heel mooi als de klap van voren komt. Fifth gear heeft een paar van die kleine auto's van achteren laten aanrijden, dan wordt die 5 ster gauw een halve. Maar iedereen blaat elkaar weer na: het is van VW dus automatisch weer de top. Nou die mensen blij toch. Blijven kleine kindertransport naar school auto's. Op de grote weg is het behelpen, kijk dagelijks maar om je heen als er weer ingevoegd wordt met 65 km/uur op de A-2. Amper gang in dit spul, mooi in de stad houden.
Anoniem
Anoniem
  • 0
@ coordinator

Je hoeft echt geen kleine auto te rijden om langzaam in te voegen. Hier in Deventer Oost oprit A1 richting het westen, een geintegreerde toe- en afrit van ruim een kilometer en dan toch met je grote huuroto invoegen met nog geen 80 [km/h].

Strak!
Anoniem
Anoniem
  • 0
@ coordinator en bmw f800s: ik wil 65 resp. 80 km/h niet goed praten, maar met 160-175 invoegen (het tegenovergestelde inderdaad) maakt het er niet veiliger op
Anoniem
Anoniem
  • 0
Ze vergeten een heel belangrijke troef van Kia: 7 jaar garantie.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Vind het wel een leuk autotje, maar wel jammer dat VW geen ingebouwde Navi als optie voor de drieling aanbied! Voor de rest weinig over te zeggen, aangezien we de Up! en de Citigo al gezien hebben.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Wisten jullie dat VAG (VW, Audi, Skoda en Seat) een marktaandeel heeft van 24 procent, het is dus niet meer dan normaal dat 1 op de 4 artikelen over VAG gaat, verder loopt de losse verkoop van AW veel beter met een VAG produkt op de cover!!!
hans kazan
hans kazan
  • 0
3 keer de test met de zelfde auto up- mii - Citigo .

er zijn ook andere kleine auto,s op de wereld dan vw
Anoniem
Anoniem
  • 0
allemaal goed en aardig, maar hoeveel doet ie op de nordschleife?
Anoniem
Anoniem
  • 0
Natuurlijk zijn er ook zat dikke auto's waarmee de bestuurder niet snel genoeg invoegt. 160 km/uur hoeft ook niet maar die kleine motoren hebben niks over. We stikken inmiddels in de Aygo's en wat al niet, ik vindt het er niet beter op worden op de weg. Heel veel oudere mensen met amper gang erin, veel werkende moedertjes die anders op de fiets gingen maar nu een belastingvrij autootje erbij hebben. Het verkeer moet ook vloeien en velen rijden zulk traag spul dat anderen gewoon gehinderd worden.
Kleijnen
Kleijnen
  • 0
Zouden die opblaasbare Seats óók door Pon op kenteken worden gezet?
Anoniem
Anoniem
  • 0
Totaal geen concurent voor de drieling toyota psa mijn dochter heeft een c1 gekocht voor 8100 euro met alles er op en er aan.Ik heb bij vw gekeken met alle toeters en bellen dan ben je een stuk duurder uit en de rijkwaliteiten verschillen echt niet zo veel, en het is een toyota dus waarschijnlijk een stuk betrouwbaarder.Dat zal in de loop van de tijd moeten uit wijzen.
R Jeroen
R Jeroen
  • 0
De picanto mag 7 jaar garantie hebben maar deze auto behoeft veel minder onderhoud. Ik vermoed dat de Picanto elke 30000km een grote beurt moet hebben en als ik goed geinformeerd ben is dat voor de Mii pas bij elke 60000km. De picanto heeft een kleinere kofferruimte een minder prettige motor en niet zo'n fraai onderstel plus besturing. Dan praat ik nog niet over het city safety assist en de leuke navigatie van de Mii.
Nappie
Nappie
  • 0
@diezijn
3 uur en 10 minuten :P
hansanders
hansanders
  • 0
Tja, maar 1 electrisch raam..... Dan kun je ook gaan zeuren dat sommige auto's alleen vóór electrisch bedienbare ramen hebben. Je moet het gewoon zien als vervanger van een slinger arm -> dus luxer / handiger. Dat dat knopje niet bij de bestuurder zit, boeit toch ook niet zo veel? Dat raam hoef je immers niet te bedienen.....
R Jeroen
R Jeroen
  • 0
Wat een gezeur over dat knopje voor het elektrische rechter voorportier raam. Je kunt er in zo'n kleine auto makkelijk bij en wanneer gebruik je dat rechterraam als bestuurder?
yogho
yogho
  • 0
Leuk die ruggekrabber als raambediening
FW Ta 183 Huckebein I
FW Ta 183 Huckebein I
  • 0
R.Jeroen: VAG heeft net als alle andere fabrikanten een beurt om x km of om de 1 of 2 jaar, aangezien deze auto's meestal relatief weinig km's maken zal je waarschijnlijk bij allemaal 1x per jaar een beurtje nodig hebben (ook al vanwege garantie)
kofferruimte? als dat leidend zou zijn kocht niemand een Golf maar een Logan MCV
onderstel en besturing van de Picanto worden positief beoordeeld...
plus leverbaar met 5 deuren (een eis als je kleine kinderen in en uit de stoeltjes moet halen...!!)
plus leverbaar met BPM-vrije 4cilinder en BiFuel (VAG niet)
dus alles opgeteld wint de Picanto op bijna alle punten
alleen de city safety assist is een sterk pluspunt van deze 3ling
Anoniem
Anoniem
  • 0
Sportschool voor deze presentator is wellicht geen slecht idee.
MKa
MKa
  • 0
executieve pakket die touwtje hilarisch . zeer grappig filmpje!

prima boodschappen autootje die kleine dingen voor stads verkeer perfect.
Anoniem
Anoniem
  • 0
@ R.Jeroen

Een minder prettige motor? Juist een veel prettigere motor, een fijne 1.2L 4 cilinder met 85pk. Reken maar dat die prettiger is dan de 3 cilinder bromtol van de up/mii/citigo.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Leuk, een beetje humor je moet het ook niet te serieus nemen. De mindere punten zijn toch wel duidelijk weinig ruimte op de achterbank daardoor wel een grotere kofferruimte (met een verschuifbare achterbank zou je zelf kunnen kiezen), voorlopig geen 5 deuren en een leuke Up met sterkere motor (60 PK houdt niet over) en wat opties (radio, signaalkleur) wordt al snel prijzig.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Ik wacht wel op de nieuwe Panda
Anoniem
Anoniem
  • 0
@ Hennessey

Fiat is geen VAG hè! Rij-impressie hoef je niet te verwachten voorlopig, of over een paar weken achter de Auto-Trader pagina's in het blad. Dus op het moment dat je denkt dat het blad uit is, blijkt daar nog wat achter te zitten. Vaak met de merken die minder populair zijn, feitelijk alles van het Fiat-concern, maar ook de nieuwtjes uit Frankrijk, Korea, Japan en Rusland bijvoorbeeld.

Pas als de nieuwe Panda vergeleken gaat worden met de Duitse drieling (raad de conclusie en hoe vaak zal het woord 'premium' dan vallen?), dan zal je hem hier zien of voor de Auto-trader pagina's.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Zou Nintendo ook met elk verkocht exemplaar geld toe krijgen? :P
Anoniem
Anoniem
  • 0
Pluspunt is interieur. Blijkt dat het achterin toch vrij krap is en ik zie toch echt veel naakt ijzerwerk op de deuren.
Anoniem
Anoniem
  • 0
@su0229

Dan wacht ik wel tot hij in het Top Gear Magazine staat, die maken VAG namelijk continue belachelijk, alleen hebben geen filmpje, maar ach, hier ook niet. Ik weet trouwens zeker dat de Panda beter zou zijn dan deze drieling, ik denk dat ze het niet eens durven te vergelijken.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Rij-impressie Seat Mii.

Verspilde tijd, neem gewoon de UP rij-impressie en dan kunnen de city-go en mii overboord.

Wel zwak van Volkswagen om Toyota en PSA na te doen. Krijg je met zo'n sullige volgers als Skoda en Seat. Die Skoda en SEAT mogen voor mij daarom in het boek van vergetelheid. Kut merken om je zo te laten dicteren door een autoconcern.
Anoniem
Anoniem
  • 0
aanvulling. PSA is in het project van Toyota maar PSA is wel eigenbaas.
Anoniem
Anoniem
  • 0
ik vind dit toch de minst leuke van de 3
HarrieD
HarrieD
  • 0
Volgens mij snappen sommigen het echt niet. Die denken dat autojournalisten op eigen houtje en op eigen kosten naar één of ander ver land gaan om een rijimpressie van een nieuwe auto te verslaan.
Natuurlijk niet. Ze worden uitgenodigd door de fabrikant. En die fabrikant, in dit geval het VAG concern, heeft het heel goed gedaan door deze drie modellen met enige tussenpauze op drie verschillende locaties te introduceren.
En dit zijn natuurlijk geen testen waarbij allerlei metingen worden verricht. Dit zijn rijimpressies. Gewoon een proefrit van één of twee dagen met foto- en filmsessies.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Frank heeft een paar dagen in een Picanto gereden...en dít is de vergelijking, hahaha ! Volgens mij had je gewoon tijdelijk even vervoer naar je grootjes in Groningen nodig ?

Geen verbruikcijfers, geen 'schakelbakvergelijking, geen interieur-materiaalvergelijking...gemiste kans.

Kortom, hoe was het nachtleven in Barcelona, Frank ? XD
R Jeroen
R Jeroen
  • 0
Volgens Werner Budding is de Seat Mii de benchmark in zijn klasse! Een auto in deze klasse koop je niet voor de ruimte op de achterbank, maar de bagageruimte gebruik je weldegelijk vaak. Immers de boodschappen zet je liever daar dan op de achterbank. De Seat hoeft slechts 1 x per 2 jaar voor onderhoud naar de garage. Bovendien heeft Mii betere rijeigenschappen en een beter comfort dan de Picanto en naar ik vermoed ook de betere stoelen en een lager geluidsniveau dan de Picanto.
R Jeroen
R Jeroen
  • 0
Heb even de multitest overgelezen waarin de Picanto won van 10 auto's uit het A-segment. Wat blijkt, de Picanto heeft daar een 3 cylinder, die langzamer, onzuiniger en lawaaiiger is dan de Mii. Je moet de 4 cylinder nemen om een prettige motor te hebben, maar die is nog onzuiniger. De fabrieksgegevens zijn veel te geflatteerd. Ook is er kritiek op de besturing. Het enige voordeel van de Picanto is de beenruimte achterin en de complete uitrusting voor de prijs. Maar bij Seat is dat ook niet mis en daar kan je dat leuke navigatie systeem op krijgen en het city safety systeem. De Picanto moet iedere 15000km op ieder jaar naar de garage voor onderhoud, dus 2 x zovaak als de Seat. Duidelijk dat de Seat en haar zusjes de benchmark zijn zoals Werner Budding al heeft geconcludeerd. De 5 deurs is er vanaf april.
R Jeroen
R Jeroen
  • 0
Vergeet nog te vermelden dat in de multitest de Picanto slecht schakelde en dat hij volgens mij geen 5 sterren in de NCAP botstest heeft, dus per saldo heeft hij meer beenruimte en een langere garantie, maar daar houdt het dan ook zo'n beetje mee op. Kortom jammer voor de Picanto!
Anoniem
Anoniem
  • 0
@R.Jeroen Die 2 jaarlijkse (grote) beurtjes zullen waarschijnlijk ook 2 keer zo duur zijn. Komt bij dat je tussendoor toch naar de garage moet voor bijv. banden, wissers enz. Tevens zelf het oliepeil héél goed in de gaten houden want VAG-motoren lusten wel olie. Voor (te laag oliepeil) garantie zijn ze bij VAG op vakantie.
Als ik een auto in dit segment zou kopen, zou ik nog even wachten tot de nieuwe 3-ling van PSA/Toyota uitkomt, die hebben zichzelf inmiddels bewezen.
pilusoft
pilusoft
  • 0
Hij ziet er wel lekker uit, jammer van die achterhaalde emotieloze techniek.
Dan maar wachten op de PSA/Toyota variant.
Anoniem
Anoniem
  • 0
@ R.Jeroen

Ben jij verkoper bij VAG?
Anoniem
Anoniem
  • 0
leuke auto
zou zelf denk ik toch voor de Volkswagen Up! gaan

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.

Praat verder op het forum