Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Autotests
  • Peugeot
  • 807

Peugeot 807 SV 2.2 HDiF (2005)

MeerPersoonsVervoer

Peugeot 807 SV 2.2 HDiF (2005)
  • Autotest
3 november 2006 om 00:00
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook
Wie gebruikt nu alle mogelijkheden van zijn MPV? Het multifunctionele wordt vooral gezocht in de mogelijkheid om zes personen mee te nemen en de bruikbaarheid op de meubelboulevard. Dit soort auto's koop je niet voor de messcherpe rijeigenschappen.

Bij de 807 in deze test bestaat de tweede rij uit drie stoelen. Dat is leuk wanneer je er ook drie mensen op kwijt moet. Liever hebben we een opstelling met twee separate stoelen en gelukkig biedt Peugeot die ook. Nu is het een beetje aan de smalle kant. De zittingen in de Peugeot zijn aan de korte kant. De voorstoelen zijn 180 graden te verdraaien tot een zithoek. De door ons geteste 807 is niet voorzien van een derde zitrij, het is een optie tegen meerprijs. Nu beschikken we over een gigantisch laadvolume, ideaal voor trips richting wintersportgebied. Wanneer je zo'n reis met het extra bankje plus passagiers wilt ondernemen, kijk je lelijk op je neus want je hebt dan aanzienlijk minder bagageruimte voor meer mensen.
Onder aan het futuristisch aandoende Peugeot-dashboard vinden we een schiereiland met daarin de pook en de bediening van de airco. Dankzij deze opstelling zit de pook lekker dicht bij het stuur. Boven op de stuurkolom zit een klein display met controlelampjes, maar dat valt nauwelijks op. Het dashboard wordt gedomineerd door een grote overspanning die van links naar rechts loopt. Hier gaat het instrumentarium met de diverse meters onder schuil. Leuk vormgegeven, maar liever zien we de klokken recht voor ons. Het enige voordeel dat deze opstelling biedt, is dat er op het dashboard ruimte is voor een paar opbergvakjes.


Doorgang
Ook de handrem ontbreekt tussen de voorstoelen. De bedieningshefboom voor de parkeerrem zit namelijk aan de linkerkant van de bestuurdersstoel. Je kunt zo'n ding natuurlijk overal in het interieur plaatsen, maar hier heeft het als 'voordeel' dat er tussen de voorstoelen een ruimere doorgang is naar achter. Wat je daarmee moet, is een andere vraag. Tijdens het rijden komt het de veiligheid niet ten goede om van voor naar achter en vice versa te bewegen. Je moet voor dit soort acties toch stilstaan en dan kun je net zo goed gebruikmaken van de schuifdeuren. Die zijn met de afstandsbediening elektrisch te openen. Handig wanneer je je handen vol hebt en even geen kracht kunt zetten. Overigens zijn de schuifdeuren ook van binnenuit elektrisch te openen en te sluiten. In het bedieningspaneel voor de schuifdeuren heeft Peugeot tevens een draaiknop geplaatst waarmee de achterpassagiers het ventilatiesysteem kunnen bedienen.


Bij de pinken
De 807 doet wat bedrijfswagenachtig aan. Niet zo vreemd, want hij deelt z'n onderstel met een bestelbus. Voor een sportief onderstel ben je in dit segment natuurlijk aan het verkeerde adres. Tijdens langere ritten is de Peugeot wel aangenaam. En wanneer je rustig aan doet, is er niets aan de hand. De 2.2 HDi-motor gaat half schuil onder het dashboard. Wat betreft z'n prestaties hoeft hij zich niet te verschuilen. Zodra je het gaspedaal aanraakt, merk je dat de direct ingespoten viercilinder direct bij de pinken is. Niet dat je meteen een forse duw in je rug krijgt, daarvoor heeft deze logge mobiel een te kleine motor. Maar dankzij de - hakerig schakelende - zesbak is er altijd wel een verzet die de motor in een gunstig toerengebied laat draaien. Zowel voor een redelijk verbruik als voor vlotte inhaalacties.

Signalement

Merk Peugeot
Model 807 SV 2.2-16V HDiF
Carrosserie 5-deurs, mpv
Transmissie 6 versnellingen, handgeschakeld
Aandrijving voorwielaandrijving
Prijs € 46.100

Specificaties

Brandstof diesel
Motor 4-cil. in lijn
Cilinderinhoud 2.179 cc
Maximaal vermogen 94 kW / 130 pk bij 4.000 tpm
Maximaal koppel 314 Nm bij 2.000 tpm
Inhoud brandstoftank 80 l
Lengte / breedte / hoogte 4.727 mm / 1.854 mm / 1.752 mm
Wielbasis 2.823 mm
Massa leeg 1.748 kg
Laadvermogen 757 kg
Aanhangermassa geremd / ongeremd 1.850 kg / 650 kg
Banden215/65HR15Prijzen
Topsnelheid 182 km/h
Acceleratie 0-100 km/h 12,7 s (fabrieksopgave: 12,6 s)
Acceleratie 50-80 km/h in 3/4 6,0 s / 7,7 s
Acceleratie 80-120 km/h in 4/5 11,8 s / 13,8 s
Brandstofverbruik 7,3 l/100km
CO2-uitstoot 195 g/km
Uitgebreide specificaties
  • Houd me op de hoogte over de Peugeot 807
Peugeot Peugeot 807

Uitgelicht aanbod

    Peugeot 807 2.0i ST 8-persoons 2e eig. Clima Cruise Trekhaak Nwe APK

    Peugeot 807 2.0i ST 8-persoons 2e eig. Clima Cruise Trekhaak Nwe APK

    • 2008
    • 204.756 km

    € 4.950

    Peugeot 807 2.0 SR 8P 8 PERSONEN NAP!

    Peugeot 807 2.0 SR 8P 8 PERSONEN NAP!

    • 2006
    • 215.491 km

    € 6.990

    Peugeot 807 2.0 ST Premium 7 persoons

    Peugeot 807 2.0 ST Premium 7 persoons

    • 2005
    • 226.528 km

    € 1.999

Meer Peugeot 807 occasions
Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Peugeot 807 specificaties
  • Peugeot 807 occasions
  • Peugeot 807 video's
Advies en informatie
  • Peugeot 807 tests
  • Peugeot 807 gebruikersreviews
  • Peugeot 807 index
PREMIUM
Peugeot 308 SW vs. Kia Ceed Sportswagon vs. Volkswagen Golf Variant - Triotest

Peugeot 308 SW vs. Kia Ceed Sportswagon vs. Volkswagen Golf Variant - Triotest

Voordat de hele wereld en masse overstapte op cross-overs en SUVs was het eigenlijk heel simpel....

Lees meer

Gerelateerde reviews

  • Gebruikersreview
    Peugeot 807 Norwest 2.2-16V (2005)

    Peugeot 807 Norwest 2.2-16V (2005)

    • 22 mei 2011
  • Gebruikersreview
    Peugeot 807 ST 2.2-16V (2005)

    Peugeot 807 ST 2.2-16V (2005)

    8
    • 5 augustus 2010
  • Gebruikersreview
    Peugeot 807 ST 2.0-16V HDiF 136pk (2008)

    Peugeot 807 ST 2.0-16V HDiF 136pk (2008)

    3
    • 31 juli 2009
  • Gebruikersreview
    Peugeot 807 SV 2.2-16V HDiF (2004)

    Peugeot 807 SV 2.2-16V HDiF (2004)

    15
    • 24 juli 2009
  • Gebruikersreview
    Peugeot 807 ST 2.0-16V HDiF 136pk (2008)

    Peugeot 807 ST 2.0-16V HDiF 136pk (2008)

    • 3 februari 2009
  • Gebruikersreview
    Peugeot 807 ST 2.0-16V HDiF (2005)

    Peugeot 807 ST 2.0-16V HDiF (2005)

    2
    • 2 november 2008
  • Gebruikersreview
    Peugeot 807 ST 3.0-24V (2005)

    Peugeot 807 ST 3.0-24V (2005)

    8
    • 11 november 2007
meer reviews
Peugeot RCZ 1.6 THP - Op de Rollenbank

Peugeot RCZ 1.6 THP - Op de Rollenbank

60

We moeten uitkijken dat het geen standaardriedeltje wordt. Maar pas op voor de THP-motor in...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    '807 en 207 Plus slachtoffers focus Peugeot'

    '807 en 207 Plus slachtoffers focus Peugeot'

    28
    • 26 juni 2014
  • Nieuws
    Peugeot punt de 807 nog maar eens bij

    Peugeot punt de 807 nog maar eens bij

    12
    • 31 juli 2012
  • Autotest
    Peugeot 807 ST 2.2-16V HDiF 170pk (2008)

    Peugeot 807 ST 2.2-16V HDiF 170pk (2008)

    13
    • 14 maart 2009
  • Nieuws
    Daar is –ie: de vernieuwde Peugeot 807

    Daar is –ie: de vernieuwde Peugeot 807

    11
    • 4 januari 2008
  • Autotest
    Peugeot 807 SR 2.0-16V HDiF 136pk (2007)

    Peugeot 807 SR 2.0-16V HDiF 136pk (2007)

    1
    • 4 december 2007
  • PREMIUM
    Peugeot 807 SR 2.0 HDiF

    Peugeot 807 SR 2.0 HDiF

    • 9 januari 2007
  • Nieuws
    Meer dieselkracht voor Peugeot 807

    Meer dieselkracht voor Peugeot 807

    • 21 juni 2006
Merk
Merk
  • Nieuws
    Stellantis legt werk in drie fabrieken stil wegens chiptekort

    Stellantis legt werk in drie fabrieken...

    44
    • 24 juni 2022
  • Nieuws
    Peugeot 408 is nieuwe 'fastback' met 308-techniek

    Peugeot 408 is nieuwe 'fastback' met 308-techniek

    293
    • 22 juni 2022
  • Peugeot 408 - Eerste kennismaking

    Peugeot 408 - Eerste kennismaking

    70
    • 22 juni 2022
  • Achteruitkijkspiegel - Wielrenners zijn lief, zo lang ze van N-wegen wegblijven

    Achteruitkijkspiegel - Wielrenners zijn...

    83
    • 18 juni 2022
  • Nieuws
    Peugeot 408 wordt volgende week onthuld

    Peugeot 408 wordt volgende week onthuld

    44
    • 15 juni 2022
  • Nieuws
    Stellantis werkt aan meer waterstofbusjes

    Stellantis werkt aan meer waterstofbusjes

    192
    • 10 juni 2022
  • Nieuws
    Op zoek naar ... een goede auto voor minder dan €2.000

    Op zoek naar ... een goede auto voor minder...

    87
    • 9 juni 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden