en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
51 reacties
Onder de niet-aflatende emissiedruk van de EU heeft De Leeuw zijn legendarische competitietak Peugeot Sport omgedoopt in Peugeot Sport Engineered. Kan de 508 PSE die zware erfenis dragen met een lading lithium-ions en twee elektromotoren aan boord?
Merk | Peugeot |
---|---|
Model | 508 PSE HYbrid 360 |
Carrosserie | 5-deurs, hatchback |
Transmissie | 8 versnellingen, sequentiële automaat |
Aandrijving | 4wd |
Prijs | € 69.710 |
Brandstof | elektro/benzine |
Motor | 4-cil. in lijn, plug-in hybride |
Cilinderinhoud | 1.598 cc |
Maximaal vermogen | 265 kW / 360 pk bij 6.000 tpm |
Maximaal koppel | 300 Nm bij 3.000 tpm |
Accu capaciteit | 12 kWh |
Inhoud brandstoftank | 43 l |
Lengte / breedte / hoogte | 4.750 mm / 1.859 mm / 1.403 mm |
Wielbasis | 2.793 mm |
Massa leeg | 1.764 kg |
Laadvermogen | 506 kg |
Aanhangermassa geremd / ongeremd | 1.330 kg / 755 kg |
Banden | 245/35R20Prijzen |
Topsnelheid | 250 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 5,2 s |
Brandstofverbruik | 2,0 l/100km |
CO2-uitstoot (WLTP) | 46 g/km |
Lezersreacties (51) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.