AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Opel Insignia - Occasion aankoopadvies

Tweede generatie, tips, sterke en zwakke punten

101 reacties

Video
0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
00:00
00:00
00:00
 

Deze Opel Insignia is misschien wel de laatste kans om een grote Opel van de klassieke soort te kunnen rijden. Het is zowel vanbinnen als vanbuiten een enorme kar en een comfortabele, luxe reisauto. Of hij ook probleemloos is, dat hoor je in deze video want ook alle zwakke punten komen aan bod. In de video geven we je aankooptips voor de aanschaf van een gebruikte Insignia van de tweede generatie.

Zoek je voor niet te veel geld een héél grote auto, dan weten we er nog wel eentje. De tweede generatie Opel Insignia is echt een gigant. Je hebt de ruimte van een E-klasse of een 5-serie maar dan voor normale mensenbedragen. Het is een beetje een auto à la de Skoda Superb. Hier vind je zijn afmetingen.

Ook als je binnenin bent, verlaat het gevoel je nooit dat je met een heel grote auto onderweg bent. Deze Insignia stationwagen, of Sports Tourer in Opel-taal, is op een haar na vijf meter lang. Het voordeel daarvan is natuurlijk dat de ruimte enorm is. De bagageruimte slikt alles, voorin zit je vorstelijk en achterin is er beenruimte zat. Jammer is wel dat de hoofdruimte voor lange mensen wat te wensen overlaat.

Sterk punt is zijn goedmoedige karakter

En ondanks dat Opel deze auto Sports Tourer noemt, is er helemaal niets sportiefs aan te ontdekken. Op smalle weggetjes is het natuurlijk niet de meest vlugge auto om mee onderweg te zijn en de besturing is ook niet de meest scherpe die je je kunt voorstellen. Als je een handbak hebt, valt die op door zijn lange schakelwegen en eigenlijk past een automaat beter bij een auto zoals deze. Het is meer een goedmoedige lobbes dan een watervlug manoeuvrerende auto. Dat is geen nadeel natuurlijk. Het past prima bij het karakter van een grote gezinsauto.

Occasion van 2017 tot 2020 gros gebruikte Insignia's

Op het moment dat we deze video maken, halverwege 2022, is de Insignia nog steeds nieuw te koop. Maar hij speelt een rol in de marge en eind dit jaar stopt de productie. Tot nu toe zijn er dit jaar 32 van verkocht en het jaar daarvoor was al niet veel succesvoller. In 2020 heeft deze auto een facelift gehad, maar dat zal dus een zeldzame auto blijven. Het gros van het aanbod bestaat uit deze pre-faceliftversies, die geleverd zijn van 2017 tot 2020. En dan ook nog het vaakst met de 1,5-liter benzinemotor. Die is er met vermogens van 145 of 160 pk. Verder is er een 1,6-liter met 200 pk en er bestaat zelfs een variant met de 2,0-liter en vierwielaandrijving en 260 pk. Heel veel nut heeft zo’n sterke versie niet, tenzij je zware lasten moet trekken want de snelste Insignia mag 2.200 kilo op de haak hebben.

1.6 diesel net iets te licht

Voor dit occasion aankoopadvies rijden we met een lichte diesel. Waarbij de vraag altijd is of het nu wel verstandig is om een 1.6-je in zo’n gigantische auto te leggen, want die heeft het er maar druk mee om al dat gewicht te verplaatsen. Met name als je zwaar beladen bent, is deze motor eigenlijk net iets te weinig. Als je een diesel zoekt, doe jezelf dan een plezier en spaar door tot je een tweeliter kunt kopen. Die heeft wat langere benen.

Zwakke punten

Dan zijn we natuurlijk ook nog een rondje het internet overgegaan om te kijken welke klachten de gebruikers hebben over de Opel Insignia B. Over het algemeen zijn ze wat ontevreden over de kwaliteitsindruk in het interieur. Het scherm van de multimedia zit nog wel eens een klein beetje scheef gemonteerd en de oplader van de telefoon in de armsteun werkt vaak niet en bovendien ligt je telefoon daar uit het zicht. Verder valt op dat er vaak klachten zijn over olielekkage – zowel aan de motor als de versnellingsbak en als de auto uit zichzelf de sloten ontgrendelt of alleen met de sleutel in de deur is open te krijgen, dan is er vocht in een sensor in de deur terechtgekomen. Die moet dan worden vervangen.

Insignia met diesel heeft problemen alle moderne diesels

Bij de diesels zijn er de problemen die bij alle moderne diesels horen. Van de 1.6 is bekend dat de distributieketting moet worden vervangen als de kilometerstand wat hoger wordt. Bij de tweeliter komen we bovengemiddeld vaak klachten over een kapotte NOx-sensor tegen. En daarbij moeten we wel zeggen dat een Opel misschien goedkoop in aanschaf is maar dat ze daar wat betreft onderdelenprijzen raar uit de hoek kunnen komen. Ooit loop je met deze auto dus tegen een dikke garagerekening aan.

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (101) (gesloten)

Sub-reacties inklappen
Bert Benson
Bert Benson
  • 8
Die tweeliter diesel had ik als automaat wel eens als trekauto, fijne combi moet ik zeggen. Maar net als alle diesels heb je soms pittige garagerekeningen, behalve de D-4D's, die blijven het ook tot 3 ton goed doen.
EV0 II
EV0 II
  • 4
Vooral die met 177 pk zeker?
elpee1965
elpee1965
  • 3
116 PK D4D probleemloos tot boven de 4 ton is mijn ervaring (89K-417K, zie mijn review)!
On topic: in Amerika als Chevrolet Malibu gereden (1.5 / 160 pk). Was een fijne en ruime auto. Nadelen het hoge verbruik in de stad en de trage automaat in heuvelachtig gebied. En afwerking interieur matig, maar dat kan ook de Amerikaanse uitvoering zijn.
EVV
EVV
  • 2
Mijn A Insignia heb ik bij 357.000 km ingeruild, zonder grote problemen gehad te hebben. Helaas heb ik met mijn huidige B niet zoveel geluk. NOx sensor stuk, vaag geluid van een spanrol waardoor zowel de distributieriem als v-snaar vervangen is, en als klap op de vuurpijl een slippende koppeling, ruim onder de 100.000 km.
kalman
kalman
  • 2
Nou, ik ben ervaringsdeskundige met een D4D, 116pk in een Avensis. Van 250.000 tot 370.000km gereden. in die tijd verstuivers, koppeling, tweemassavliegwiel en de versnellingsbak vervangen. Vind ik niet echt weinig, hoewel ik er van overtuigd ben dat de versnellingsbak is veroorzaakt door mijn ega. Die weigerde op vakantie terug te schakelen als we bergop gingen met vier volwassen in de auto propvol bagage en een aanhanger er achter. Ook als ze met vol gas steeds langzamer ging . Zo geconditioneerd door het nieuwe rijden dat ze toeren eng vindt. Ging goed tot hij op een gegeven moment niet meer in de vijf bleef.
Wout2b
Wout2b
  • 0
Bert benson heeft dan af en toe toch gelijk...
Wout2b
Wout2b
  • 0
net als alle diesels heb je soms pittige garagerekeningen

Neen, echt niet.....
Anoniem
Anoniem
  • 2
De laatste der Amerikanen. Ik heb er wel iets mee. Als lease occasion tegen redelijke prijzen te koop.
LM 1
LM 1
  • 13
Alleen niks Amerikaans aan. De Insignia is door Opel in Duitsland ontwikkeld, de motoren ook en gebouwd in Russelsheim (ook de Chinese en Amerikaanse Buick-versies).
Anoniem
Anoniem
  • 1
Ontwikkeld door GM. De basis is Amerikaans.
LM 1
LM 1
  • 1
Ontwikkeld door Opel onder het juk van GM. Vandaar dat het zo’n goede auto is.
R Wolters
R Wolters
  • 1
Opel heeft de koets ontworpen en de productie gedaan. Meer niet.
LM 1
LM 1
  • 1
Dan heb je het flink mis.
Fredric
Fredric
  • 0
Nog minder dan dat zelfs, want ook de Amerikaanse varianten van deze auto zien er op wat details en anders getekend frontje na hetzelfde uit. Echt een GM wereldproduct inderdaad, met een Duits sausje voor de verkoop in EU.
Bumperklevert
Bumperklevert
  • 4
‘dat ze daar wat betreft onderdelenprijzen raar uit de hoek kunnen komen’
dacht dat dat vooral voorbehouden was aan japanse fabrikanten, vooral Honda maakt het bont wat dat betreft. Maar Opel zag daar dus kennelijk ook ruimte..
Ruttie85
Ruttie85
  • 1
Ik dacht dat Opel onderdelen juist gunstig geprijsd waren door de goede gangbaarheid. Mooie estate dit, echter zou binnen het Europees palet eerder de C5 Tourer op mijn oprit staan.
R Wolters
R Wolters
  • 0
Voor de courantere modellen wllicht wel, maar de insignia is toch een beetje een exoot in het gamma.
MaxO
MaxO
  • 10
De laatste grote echte Opel. Met weemoed denk ik terug aan de Opel Kapitän, de Admiral, de Diplomat en de Senator...
Die komen nooit meer terug, het zijn voortaan allemaal klonen van PSA.
Autopiet
Autopiet
  • 11
Als Opel Insignia GS rijder heb ik tot nu toe, 41000 km, geen problemen gehad.
Beurten bij de Opel verdeler vind ik niet te duur, vergeleken met Mercedes waar ik leeg liep. Nic geeft ook aan lekker ruim rijden op E segmentniveau en maar D segment centjes betalen. Het allerbelangrijkste vind ik dat mijn 165 pk benzinemotor geen olieverbruik heeft. Dat is bij veel auto's
tegenwoordig wel anders. Dat het intererieur niet premium zou zijn, je moet hem wel een beetje aankleden hè,
met leder interieur, de befaamde AGR stoelen met massage en koelfunctie bijvoorbeeld. Die accessoires kosten bij Opel ook niet de hoofdprijs.
f14 Tomcat
f14 Tomcat
  • 6
Eigenlijk is deze Opel dus relatief best goed. Een aanrader, maar tweedehands toch nog best duur.
ak2
ak2
  • 9
De Opel Insignia B is in mijn ogen een aantrekkelijke occasion. Jammer dat deze auto niet meer succes in Nederland heeft gehad.
Turismo
Turismo
  • 0
Bij introductie al verouderd en te zwaar. Inefficiënte motoren etc etc
Nooit een aanrader geweest.
Wellicht nu als budget prikkie.
f14 Tomcat
f14 Tomcat
  • 7
Volgens mij zijn bijna alle moderne auto's zwaar. Dat komt omdat Opel stevig materiaal heeft gebruikt. Had BMW maar iets zwaarder materiaal gebruikt in de bagger N43 motoren in plaats van de plastic onderdelen uit Noord-Korea om kosten te besparen. Zo kun je er ook over nadenken.
PforPorsche
PforPorsche
  • 16
Ik weet niet in welke wereld jij leeft. Maar de insignia B sports tourer heeft een leeg massa van grofweg iets meer dan 1400kg. Een 5 series station daarin tegen weegt net wat over de 1600kg leeg. Terwijl de 5 series zeker niet meer ruimte bied.
En het verbruik doet ook zeker niet onder de 165pk versie haalt een nette 5.6l/100km. Een 520i heeft wat meer vermogen, maar heeft ook een iets hoger verbruik. Oftewel het argument dat ze minder efficiënt zijn gaat ook niet op.
Je levert eigenlijk alleen in op bepaalde premium aspecten zoals interieur en infotainment. En natuurlijk “status”, maar bij mij is altijd de vraag waarom mensen daar nu zoveel waarde aan hechten.
Turismo
Turismo
  • 2
Haha vergelijken met een geweldige auto zoals de 5 serie ??????
Hybrid
Hybrid
  • 4
Inderdaad, en dan in een AW test er nog van winnen ook.
Jari147
Jari147
  • 0
Ik zou eens een test lezen in de Autozeitung uit Duitsland. Daar werd de Insignia vergeleken met verschillende Duitse premium D en E segmenters. En hij verloor steeds met maar enkele puntjes van de 5000 uitgereikte punten. Dus je mag het toch met een 5 serie vergelijken en al zeker met een C klasse of v60 die hij voor zich liet.
ASTRA K 16T 200 Speedster
ASTRA K 16T 200 Speedster
  • 4
Ach daar is ie weer met z'n te zwaar wat een onzin niets zwaarder als de concurrentie, eerder aan de lichte kant in zijn segment. En dan ook nog eens groot
Senor la Gaita
Senor la Gaita
  • 3
Bij introductie al verouderd en te zwaar. Inefficiënte motoren etc etc
Nooit een aanrader geweest.
Wellicht nu als budget prikkie.

Als je er niets over weet reageer dan lekker niet, clown.
Kwurk
Kwurk
  • 0
Te zwaar? Dat geldt in elk geval niet voor deze generatie.
.
In 2017: Opel Insignia (met 200 pk) 1505 kg, Volkswagen Passat (met 190 pk) 1530 kg, Renault Talisman (met 200 pk) 1505 kg.
.
De Insignia kwam bij introductie goed uit de tests, ook in vergelijking met de concurrentie. Maar goed, het is een Opel. Dus jij moet er in elk geval iets negatiefs over zeggen, of het nu waar is of niet.
Hybrid
Hybrid
  • 5
Best een leuke test, wel wat vlug in elkaar gezet. Jammer dat men op her einde internet moet opgaan, om nog wat te vinden. Overigens bekende "open deuren" zoals neem niet de lichtete, maar de zwaardere diesel. En dat bij zeer hoge kilometerstanden de distributieketting wordt vervangen. Dat is bij alle auto's zo, ook bij de Skoda Superb die weer moet worden genoemd, geen artikel zonder Vag te noemen of te vergelijken. Opel is er al veel langer en heeft tientallen jaren grote modellen gemaakt, dus daar hebben we de Superb niet voor nodig. Beetje flauw ook dat iemand een 'duur' onderdeel moest kopen? Was dit bij een Opel dealer, of een universele garage, wat was het dan, lijkt me een uitzondering, want Opel staat bekend om normale prijzen en juist voordelige onderdelen. Zo te zien bevalt de Insignia van de test prima, en heeft al die klachten niet. Ook de reacties van de eigenaren, de afgelipen week in de andere Insignia artikelen, waren lovend. Iedereen vind het jammer dat ie stopt.
EVV
EVV
  • 2
Grote nadeel van het vervangen van de distributieketting bij de diesel is dat de versnellingsbak er af moet. Één van de redenen voor mij om de 2 liter diesel te nemen.
grukkie
grukkie
  • 4
Gewoon een prima auto met veel ruimte en als er iets vervangen moet worden zijn de prijzen redelijk.
Ragnar Lodbrok
Ragnar Lodbrok
  • 3
Nog de echte Opel in plaats van Opel met de matige Franse techniek.
Hybrid
Hybrid
  • 3
Jammer voor jou weer Ragnar de Boffie, want ook Opel's uit 2022 zijn gewoon echte Opels. Die combineren juist de Duitse degelijkheid met het Franse comfort. Een fantastische combinatie, wat in de nieuwe Astra, Mokka, Grandland en Corsa al zeer succesvol wordt toegepast. Met echt Opel smoelwerk. Iets wat bij jouw Vag eenheidsworstmodellen ontbreekt. Vag heeft wel Tsi en DSG problemen en voor de rest alleen maar eeinheidsworst.
Hybrid
Hybrid
  • 1
Die halen ze ruim voldoende. Uit diverse consumenten onderzoeken komt steeds naar voren dat Opel betrouwbaar is (zelfs iets betrouwbaarder dan jouw favoriete VW). Jij komt hier eigenlijk alleen maar om te trollen, en steeds Pure Pech te roepen.
Ragnar Lodbrok
Ragnar Lodbrok
  • 1
Pure Pech zijn je eigen woorden. Het was Duits, nu niet meer. Duitse degelijkheid halen ze dus niet meer. Het is nu de Franse slag.
Hybrid
Hybrid
  • 1
Hoe kom je erbij? Ben je nu weer wat aan het trollen, of kun je ook feiten aanleveren? Bijvoorbeeld cijfers voor en na de fusie met PSA/Stellantis? Ik mis je onderbouwing.
Ragnar Lodbrok
Ragnar Lodbrok
  • 0
Mijn feiten zijn mijn jarenlange ervaringen in de Automotive. Daarbij geef ik mensen geen tekst en uitleg die anderen beschuldigen van trollen en namen geven als zijnde boffie en bofkont.
Hybrid
Hybrid
  • 2
Wat een zwaktebod Boffie. Je boogt zogenaamd op ervaringen in de Automotive (eerder heb je ooit al eens opgeschept over je rol als monteur), maar ik mis nog steeds de feiten en de bewijzen. Want die heb je niet.
Hybrid
Hybrid
  • 0
Weer geen feiten en bewijzen.
Turismo
Turismo
  • 0
VW staat kwalitatief ver boven Opel/PSA, dat weet iedereen met verstand van auto’s.
Hybrid
Hybrid
  • 3
Heeft VW nooit gestaan. En nu is het 2022: VW heeft het dieselschandaal, en heeft tientallen miljarden boetes moeten betalen van de rechter. De verkoop van Golf, Polo en Passat is in het slib geraakt. De ID3 is geflopt met zijn slechte software en hard plastieken stoelen en dashboard. VW is teruggevallen tot Skoda, Lada en Dacia nivo, daar zitten ze nu. Alhoewel ik Dacia zelfs wat hoger inschat met die Jogger en Duster, zijn beter dan de onvoldoendes scorende ID3.
The Deer Hunter
The Deer Hunter
  • 2
Wat is er beter aan GM techniek tegenover dat van PSA? Kan je dat onderbouwen met statistieken?
Hieronder de resultaten van de Consumentenbond.
————
Betrouwbaarheidscijfers per automerk 2021
Mitsubishi: 8,4
Suzuki: 8,3
Mazda: 8,2
Subaru: 8,1
Honda|Mini|Toyota: 8,0
Kia: 7,6
BMW|Seat: 7,4
Mercedes-Benz|Lexus: 7,3
Hyundai: 7,2
Dacia: 6,9
Fiat: 6,8
Alfa Romeo|Skoda: 6,7
Nissan|Opel: 6,6
Volvo: 6,5
Peugeot: 6,4
Audi: 6,3
Ford|Renault: 6,2
Citroën: 6,1
Volkswagen: 6,0
————
Als ik dat lees is er nagenoeg geen verschil tussen een Opel of Peugeot, dus waar heb je het over….
ASTRA K 16T 200 Speedster
ASTRA K 16T 200 Speedster
  • 2
Sterker nog er is sowieso niet veel verschil. Er kan er maar 1 de hoogste score hebben maar het zit allemaal vrij dicht bij elkaar. En je hoort van alle merken dat er ook nog steeds exemplaren tussen zitten met relatief veel problemen t.o.v. het gemiddelde
Anoniem
Anoniem
  • 0
Welke sedans blijven nog betaalbaar ? Mazda 6, Peugeot 508, en Skoda Superb eigenlijk 5deurs en vrij duur geworden, wel erg groot... want passat talismn en mondeo zijn gestopt dacht ik.
The Deer Hunter
The Deer Hunter
  • 4
Deze moet je als particulier gewoon in benzine uitvoering kopen en niet als diesel. Elke diesel (alle fabrikanten) is namelijk duur in onderhoud en zal zeker naar de toekomst toe ook duurder worden door stijgende wegenbelasting en brandstof prijzen. Ik wordt echter wel simpel van de auto journalisten die tussen de regels door een auto afbranden dat deze niet sportief is. Je koopt een dergelijke auto niet om snelle bochten te kunnen nemen, maar juist wel om comfortabel van a naar b te reizen….
Stevie
Stevie
  • 2
Als je wat kilometers rijdt en wat langer met een auto wilt doen kun je gerust een diesel kopen. Doe je maar een paar jaar met een auto even rekening houden met hogere afschrijving.
Je maakt dan gebruik van een aanzienlijk lagere aanschafprijs vanwege de dieselhetze. Kun je heel wat wegenbelasting van betalen.
Hogere onderhoudskosten ten opzichte van benzine valt reuze mee…diesels maken ook vaak meer kilometers…dat zou ook voor de benzineversie meer onderhoud betekenen.
ak2
ak2
  • 2
Onze ervaring is niet dat een diesel duur is in onderhoud, aan de Citroën is in 8 jaar tijd geen enkele reparatie of storing aan de dieseltechniek geweest.
Opel is volgens verschillende onderzoeken het meest betrouwbare Duitse automerk, maar staat in verschillende onderzoeken wel (duidelijk) onder Peugeot. Zelf vind ik de Opel Insignia B een mooie auto. De nieuwe Opel Astra vind ik ook bijzonder geslaagd
Turismo
Turismo
  • 2
Elke Citroën is duur in onderhoud.
FW Ta 183 Huckebein I
FW Ta 183 Huckebein I
  • 3
Elke Citroën is duur in onderhoud.

Als je zo'n armoedszaaier als jij bent dan is het inderdaad duur.
(7.5 jr Citroën gereden (voor mijn huidige) Toyota totale onderhoudskosten €0,01/km en natuurlijk geen reparatiekosten want premium-PSA kwaliteit )
Turismo
Turismo
  • 0
Kwaliteit en PSA en geen reparatie kosten, iedereen weet hier dat je uit je nek kletst?????
Senor la Gaita
Senor la Gaita
  • 1
Elke Citroën is duur in onderhoud.

Gelukkig is BMW wel lekker goedkoop, zeker met al dat plastic onder de motorkap dat het geen 10 jaar uithoudt. Blijf Maar Werken....
EVV
EVV
  • 1
Toch kan zelfs de diesel nog best hard de bocht om. Hard genoeg voor normaal dagelijks gebruik. En op minder goed wegdek rijdt je ieder sportief geveerde auto er uit.
Turismo
Turismo
  • 2
Alle Duitse merken scoren aanzienlijk beter als Peugeot in verschillende onderzoeken.
Jeroen81
Jeroen81
  • 7
Wat heeft Peugeot met dit artikel te maken? Het gaat hier over de Opel Insignia.
Hybrid
Hybrid
  • 7
Turismo ofwel Bof, je kletst maar wat.
ak2
ak2
  • 5
Volgens de ANWB occasiontest is de Opel Insignia B een aanrader, dat vind ik ook. In het Occasion aankoopadvies van Autoweek scoort de auto ook goed.
Als je een grote en betrouwbare D segment auto zoekt dan moet deze op het lijstje staan.
hvvjjk
hvvjjk
  • 2
We hebben een paar maanden een Insignia sports tourer als leenauto gehad. Wat een verschrikkelijk hok. Snap echt niet dat mensen hier in rijden. Wij hadden de 1.6 CDTI Eco-Tec. Die motor was erg lawaaiig en de automaat erg traag en het ging door bochten alsof je een G-klasse rijdt. Interieur kwaliteit erg matig, vele harde kunststoffen en een erg traag multimedia. Alleen op de snelweg is het een fijne reisauto. In dit segment lekker voor een Superb shoppen, vele malen beteren auto.
Hybrid
Hybrid
  • 8
Vag webcare is ook weer wakker geschrokken.
FW Ta 183 Huckebein I
FW Ta 183 Huckebein I
  • 5
We hebben een paar maanden een Insignia sports tourer als leenauto gehad. In dit segment lekker voor een Superb shoppen, vele malen beteren auto.

Leenauto omdat je VAGmobiel in de garage stond?
Een Superb? Met oliezuipende Tsi a.g.v. verkeerd ontworpen olieschraapveren ? Met haperende DSG?
Turismo
Turismo
  • 1
Je bedoeld de olie schraapveren van mening Toyota blok met enorm olie verbruik tot gevolg.
Hybrid
Hybrid
  • 2
Met Toyota is niet veel mis, met VW wel.
Hybrid
Hybrid
  • 1
Die Vag mobielen staan heel vaak in de garage, als er weer wat kapot is (google maar eens op garantie VW pon), dan mag je gaan knokken voor je rechten.
Turismo
Turismo
  • 1
Allemaal nep verhalen geschreven door sneu volk als Hybrid.
hvvjjk
hvvjjk
  • 1
We hebben een paar maanden een Insignia sports tourer als leenauto gehad. In dit segment lekker voor een Superb shoppen, vele malen beteren auto.
Leenauto omdat je VAGmobiel in de garage stond?
Een Superb? Met oliezuipende Tsi a.g.v. verkeerd ontworpen olieschraapveren ? Met haperende DSG?

Helaas voor jouw stond de VAG mobiel niet in de garage maar moest ik ivm het chiptekort langer wachten op de nieuwe auto en daarom tijdelijk een Insignia. Ik weet niet waar je al jouw spannende verhalen over de Superb op baseert maar
als de Superb volgens jouw zo’n slechte auto is waarom zie je die dan ‘relatief’ zo veel rijden een een Insignia niet??
FW Ta 183 Huckebein I
FW Ta 183 Huckebein I
  • 2
waarom zie je die dan ‘relatief’ zo veel rijden een een Insignia niet??

De mensch is een relatief emotioneel wezen, vaak te weinig ratio. Zie ook al die mensen die voor PvdA, GL, Volt of D66 hebben gestemd.....
Turismo
Turismo
  • 1
Jij vooral dodelijk saai met je Toyota ???
hvvjjk
hvvjjk
  • 2
Ja goed verhaal, en jij stemt zeker op 50 Plus met je Toyota, hou toch op…
Hybrid
Hybrid
  • 1
Jij ziet ze veel rijden, ik niet hoor. En het blijft natuurlijk wel een Skoda, je hebt op een verjaardag (maar ook hier op de site) altijd wat uit te leggen, waarom je toch in een Skoda moet van je baas (omdat het wurgcontracten zijn met de leasemaatschappijen, die in handen zijn van Vag/VW/Pon). Als je vrij mocht kiezen, dan nam je wel wat anders.
Ragnar Lodbrok
Ragnar Lodbrok
  • 1
Skoda Octavia en SuperB zijn prima auto`s met tegenwoordig een prima reputatie. Valt niets meer uit te leggen en wel eens beter dan de VW.
Hybrid
Hybrid
  • 2
Nee, je hoort er niet echt bij, als zakenmensen met een Mercedes, Audi of BMW het over autos hebben, en je komt dan meepraten met je Skoda Octavia. Dan wordt er toch even gegniffeld.
Senor la Gaita
Senor la Gaita
  • 0
Een vergelijkbare Superb met een 1,6 tdi 105pk zal het vast beter doen?
Laat mij niet lachen, als er eentje als een olietanker stuurt is het de Superb wel...
hvvjjk
hvvjjk
  • 0
Een vergelijkbare Superb met een 1,6 tdi 105pk zal het vast beter doen?
Laat mij niet lachen, als er eentje als een olietanker stuurt is het de Superb wel...

Ik heb geen ervaring met de 1.6 TDI Superb maar wel met de 1.4 TSI IV PHEV. Dat ding gaat in vergelijking met de Insignia prima door de bocht, en kan me niet voorstellen dat er een groot verschil zit tussen de TDI en IV. Je hebt niet het gevoel zoals in de Insignia dat je ieder moment gaat omkantelen. Maar waarschijnlijk heb je beide auto’s niet gereden dus weet niet waar jij jouw opmerking op baseert. Maar gelukkig moet jij het doen met een Vito pakketbezorgers busje, die zal vast vele beter de bocht door gaan!!
John 9032614
John 9032614
  • 7
Ik heb een zeer complete Insignia 2.0D met 174 pk van 2021 (zie autoweek review) Ik heb deze auto in september 2021 nieuw ontvangen en ondertussen 62.000 km gereden naar volle tevredenheid.
Afgelopen juni ben ik naar de Markarska Riviera in Kroatië gereden naar volle tevredenheid.
Het enige wat soms lastig kan zijn is dat de Multimedia in de auto soms kan haperen. Maar dat is in de 10 maanden hoog uit 5 keer voorgekomen.
Ik zou echt iedereen aan kunnen raden een Insignia te kopen. Het blijft gewoon een fijne, zeer comfortabele auto.
Het doet mij ook pijn dat Opel/Stelantis de productie gaat stoppen.
Guido 3374613
Guido 3374613
  • 2
Zeker in de Sports Tourer uitvoering toch nog altijd een fraaie verschijning.
Het optimum qua wegligging, binnenruimte, verbruik en aanschafprijs ligt wat mij betreft bij deze generatie wel bij de Astra (K). Ik heb beiden nieuw proefgereden en uiteindelijk nog altijd naar volle tevredenheid gekozen voor de Astra. Qua ruimte achterin scoort die zelfs nog wat beter. Alleen de laadruimte is duidelijk kleiner dan die van de Insignia.
muco 1217153
muco 1217153
  • 1
Heb een 2.0L Insignia. Gekocht van opel dealer km stand was 63250. Op die km was de NOx sensor al kapot. Gelukkig viel dat onder de garantie.
Maar voor de rest ben ik erg tevreden over de auto.
Lekker ruim, fijn.
De interieur valt opzicht wel mee, zo slecht is het niet vind ik dan
Arie Roos
Arie Roos
  • 3
Laten staan, dit was nog een typisch GM partsbin hok. Goedkoop gemaakte auto's uit de eindfase van Opel. Goedkoop interieur, matige techiniek met kans op dure, voortijdige, reparaties.
Turismo
Turismo
  • 1
Idd bijzonder matige auto.
Inefficiënt en zwaar.
Astra K Turbo
Astra K Turbo
  • 3
Ik heb louter positieve ervaringen met de Opwel Insignia. 3 x het A- model en nu voor de 2e keer een B model met 1.5 en 165 pk in Innovation uitvoering. Al met al zo'n 120.000 kilometers zonder noemenswaardige problemen. Beetje flauw om te noemen dat naar verloop van tijd de distributie moet worden vervangen. Dat is niet uniek voor een merk als Opel. Onderdelen bij VAG zijn beduidend duurder dan bij Opel !
Astra K Turbo
Astra K Turbo
  • 0
Arie Roos, waar baseer je jouw verhaal op ?
Turismo: Gewicht speelde bij de A-versie. De laatste variant is ruim 200 kg lichter. Een verbruik van 6.9 l/ 100 km vind ik niet inefficiënt.
Ragnar Lodbrok
Ragnar Lodbrok
  • 1
Als je nu een nieuwe Opel koopt voor de eerste keer in je leven, is het eens maar nooit meer.
Hybrid
Hybrid
  • 4
Dat klopt. Zo goed is ie namelijk. Je rijdt hem dan gewoon op, de rest van je leven. Hahaha ?
Turismo
Turismo
  • 1
3 jaar sloopwaardig net als Franse auto’s , je ziet ook amper tot geen Franse auto’s.
ak2
ak2
  • 3
In juni 2022 was het best verkochte automerk in Nederland Peugeot. En de top 3 was Peugeot 208, 2 Opel Corsa 3 Peugeot 2008.
Het wordt denk ik tijd voor een andere bril.
Opel en Peugeot zijn gewoon goed bezig, en flink aan de weg aan het timmeren.
De rest is natuurlijk complete onzin als je ziet hoeveel (hele) oude Peugeots, Renaults en Citroëns je op de weg tegen komt.
Senor la Gaita
Senor la Gaita
  • 2
3 jaar sloopwaardig net als Franse auto’s , je ziet ook amper tot geen Franse auto’s.

Die worden geëxporteerd naar landen die weten wat kwaliteit is, die VW-rommel laten ze vakkundig staan.
Gertjan 4879721
Gertjan 4879721
  • 1
Hallo allemaal, ben ook super tevreden over onze prachtige Opel Insignia. ( Ondergewaardeerde auto. Zelf nieuw gekocht toen ik bij de Opel dealer werkte in juni 2017. Heb de benzine 165pk met automaat. Heeft geen druppel olie gelekt. Absoluut kurkdroog. Geen olie verbruik. Auto is al 68000km storingsvrij. Geen klachten en alles werkt. Heb de auto full options. Matrix, pano, massage, winterpakket . Vooral super fijne reisauto waarin je ontzettend veel ruimte in hebt en veel spullen mee kan nemen.

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.

Praat verder op het forum