Opel Insignia Sports Tourer 1.6 CDTI 136pk Ecotec Busin (2019)

autoreview

Opel Insignia Sports Tourer 1.6 CDTI 136pk Ecotec Busin (2019)
Opel Insignia Sports Tourer 1.6 CDTI 136pk Ecotec Busin (2019)Opel Insignia Sports Tourer 1.6 CDTI 136pk Ecotec Busin (2019)Opel Insignia Sports Tourer 1.6 CDTI 136pk Ecotec Busin (2019)Opel Insignia Sports Tourer 1.6 CDTI 136pk Ecotec Busin (2019)Opel Insignia Sports Tourer 1.6 CDTI 136pk Ecotec Busin (2019)Opel Insignia Sports Tourer 1.6 CDTI 136pk Ecotec Busin (2019)Opel Insignia Sports Tourer 1.6 CDTI 136pk Ecotec Busin (2019)Opel Insignia Sports Tourer 1.6 CDTI 136pk Ecotec Busin (2019)Opel Insignia Sports Tourer 1.6 CDTI 136pk Ecotec Busin (2019)Opel Insignia Sports Tourer 1.6 CDTI 136pk Ecotec Busin (2019)Opel Insignia Sports Tourer 1.6 CDTI 136pk Ecotec Busin (2019)Opel Insignia Sports Tourer 1.6 CDTI 136pk Ecotec Busin (2019)Opel Insignia Sports Tourer 1.6 CDTI 136pk Ecotec Busin (2019)Opel Insignia Sports Tourer 1.6 CDTI 136pk Ecotec Busin (2019)Opel Insignia Sports Tourer 1.6 CDTI 136pk Ecotec Busin (2019)Opel Insignia Sports Tourer 1.6 CDTI 136pk Ecotec Busin (2019)Opel Insignia Sports Tourer 1.6 CDTI 136pk Ecotec Busin (2019)Opel Insignia Sports Tourer 1.6 CDTI 136pk Ecotec Busin (2019)Opel Insignia Sports Tourer 1.6 CDTI 136pk Ecotec Busin (2019)Opel Insignia Sports Tourer 1.6 CDTI 136pk Ecotec Busin (2019)Opel Insignia Sports Tourer 1.6 CDTI 136pk Ecotec Busin (2019)Opel Insignia Sports Tourer 1.6 CDTI 136pk Ecotec Busin (2019)Opel Insignia Sports Tourer 1.6 CDTI 136pk Ecotec Busin (2019)Opel Insignia Sports Tourer 1.6 CDTI 136pk Ecotec Busin (2019)Opel Insignia Sports Tourer 1.6 CDTI 136pk Ecotec Busin (2019)Opel Insignia Sports Tourer 1.6 CDTI 136pk Ecotec Busin (2019)Opel Insignia Sports Tourer 1.6 CDTI 136pk Ecotec Busin (2019)Opel Insignia Sports Tourer 1.6 CDTI 136pk Ecotec Busin (2019)Opel Insignia Sports Tourer 1.6 CDTI 136pk Ecotec Busin (2019)Opel Insignia Sports Tourer 1.6 CDTI 136pk Ecotec Busin (2019)Opel Insignia Sports Tourer 1.6 CDTI 136pk Ecotec Busin (2019)Opel Insignia Sports Tourer 1.6 CDTI 136pk Ecotec Busin (2019)Opel Insignia Sports Tourer 1.6 CDTI 136pk Ecotec Busin (2019)Opel Insignia Sports Tourer 1.6 CDTI 136pk Ecotec Busin (2019)Opel Insignia Sports Tourer 1.6 CDTI 136pk Ecotec Busin (2019)Opel Insignia Sports Tourer 1.6 CDTI 136pk Ecotec Busin (2019)Opel Insignia Sports Tourer 1.6 CDTI 136pk Ecotec Busin (2019)

Signalement

UitvoeringInsignia Sports Tourer 1.6 CDTI 136pk Ecotec Busin
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2019
Jaar van aanschaf2019
KM-stand laatst12.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Opel Insignia Sports Tourer 1,6CDTI 136 pk

  • 12.000 km

Sinds Januari 2019 heb ik 12000 km in een Insignia St 1.6CDTI 136 pk gereden. Waar ik heel tevreden over ben is de AGR stoel, de goede mix tussen comfortabel- en stabiel weggedrag, de ruimte en de kwaliteit van de standaard audio. Optisch is de afwerking van het interieur wel redelijk maar er is wel veel hard plastic aanwezig dat makkelijk beschadigd(bij de gordel). De mechanische afwerking is wat minder, ik hoor nu al op 2 plaatsen een rammel uit het dashbord komen bij 1800 tpm (ga ik nog melden bij de dealer). Dit valt me nogal tegen omdat mijn vorige auto (Golf 7) na 194000 nog geen enkele rammel vertoonde en ik kan het me ook niet herinneren van de Astra J die ik daarvoor reed. Wat me ook nog opvalt is dat er onder de motorkap zo weinig mogelijk aan afwerking is gedaan, dit zal ook wel nodig zijn om de gewicht besparing te realiseren. De motor heeft iets meer toeren nodig dan de 1.6 tdi van de Golf maar is dan ook iets levendiger. Het schakelen gaat heel soepel maar in de golf ging het nog iets strakker. Het navigatiesysteem begint te wennen en Carplay is ook een goede aanvulling. Alleen de spraakherkenning van het navigatie systeem zelf werkt gewoon niet. Wanneer je naar het totaal plaatje kijkt dan had ik net iets meer van een auto van 42000 euro verwacht. Maar wanneer ze de rammels kunnen verhelpen en hij verder betrouwbaar blijft dan hoor je mij niet klagen.

Wat misschien ook nog wel interessant is om te vertellen is hoe ik tot deze keuze ben gekomen. In maart 2018 kreeg ik een uitnodiging om een vervangende lease auto te bestellen voor mijn VW Golf 1.6 TDI highline bluemotion. Bij mijn werkgever kunnen we alleen kiezen uit een beperkt aantal vaste modellen (op dat moment verplicht diesel) en al snel heb in toen de keuze gemaakt voor een Ford Mondeo Trend 1.5 tdci, deze was toen leverbaar voor 33000 euro en had alle door mij gewenste opties. Alleen tijdens het bestelproces stopte de productie en een voorraadmodel had 1 afwijkende optie dus dit werd niet geaccepteerd. Dit werd opnieuw bestellen maar ondertussen stonden er nog maar 5 van de 15 auto's op de lijst. Hierop heb ik aangegeven dat ik wel zou gaan bestellen wanneer de lijst weer aangevuld werd. Uiteindelijk in september bleven er voor mij 3 opties over(nog steeds verplicht diesel) namelijk de Octavia, Insignia en de SuperB. De SuperB viel als eerste af omdat hier een bijbetaling benodigd was en de Octavia omdat de 1.6 TDI opeens de 6e versnelling mist die ik in de Golf wel had en de stoelen vond ik wat minder dan die van de Insignia. Daar heb ik de extra te betalen bijtelling wel voor over. Inmiddels zijn de meeste diesel modellen vervangen door benzine en een e-golf. Dus dit zal mijn laatste diesel wel zijn. Ik heb wel gelezen dat de NOX uitstoot van deze motor bijna 0 is.

3,8
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    3
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens