en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Uitvoering | Insignia Sports Tourer 1.6 Turbo 200pk Business Execut. |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2018 |
Jaar van aanschaf | 2020 |
KM-stand bij aanschaf | 27.601 km |
KM-stand laatst | 29.289 km |
Sinds begin mei van dit jaar ben ik de trotse eigenaar van Opel Insignia Sports Tourer 1.6 Turbo in de uitvoering Business Executive in de kleur Abalone White.
De auto is van december 2018 en stond bij Van Mill in Gorinchem te koop. De auto is het eerste jaar in gebruik geweest bij Opel Nederland en daarna in de verkoop gegaan. Met de kop eraf was het voor ons een interessante optie. De afgelopen viereneenhalf jaar hebben we probleemloos in een Opel Zafira Tourer uit 2014 gereden. Dit was een ontzettend fijne en praktische auto, maar ik miste vooral het sportieve element. Geen SUV of MPV voor mij, zoals ongeveer de rest van Nederland. Maar we wilden graag een sportieve en fraai gevormde Stationwagon.
Begin dit jaar ben ik mij gaan oriënteren op een mogelijke opvolger van de Opel Zafira. Omdat ik al jaren met volle tevredenheid Opel rijd, was de Opel Insignia op voorhand een belangrijke kandidaat. Ik vind het nog steeds verbazingwekkend dat er zo weinig van rondrijden. Ik kom ze op de Nederlandse wegen nauwelijks tegen. Op internet nog wel wat rondgekeken naar andere mogelijkheden (o.a. Volvo, Volkswagen en Seat). Maar de waarde per euro is voor de Opel Insignia ontzettend hoog. We zijn zelf niet handig met auto's, dus betrouwbaarheid is voor ons erg belangrijk. We laten onze auto altijd netjes jaarlijks onderhouden, maar willen daarvoor graag een auto terug, die ons niet in de steek laat en gewoon doet wat ie moet doen. Omdat onze eerdere Opel-exemplaren ons nooit hebben laten staan, besloot ik om als eerste naar Van Mill te rijden om onze voorkeurskandidaat te gaan testen. Van Mill had een aantal 1.6 Turbo's staan en na een proefrit was ik meteen verkocht. De Insignia is ruim en goed afgewerkt. De stoelen zitten fijn en de bediening zit logisch in elkaar. Met het touchscreen multimedia-systeem navigeer je makkelijk tussen radio, navigatie of telefoon. Je hebt eigenlijk geen boekje nodig om de verschillende mogelijkheden te weten te komen. En de 1.6 Turbo is daarnaast erg snel (zeker vergeleken met mijn Zafira). Ik had geen behoefte meer om nog andere auto's te gaan bekijken. Na wat onderhandelen over de prijs heb ik mijn handtekening gezet voor de witte Opel Insignia. Van Mill had nog andere kleuren in dezelfde uitvoering, maar ik vond deze het mooiste. En ik kreeg voor mijn Opel Zafira een nette inruilprijs, dus we kwamen er snel uit.
Inmiddels zijn we ongeveer 1500 km verder en de Insignia bevalt nog steeds ontzettend goed. Hij zit goed, is ruimbemeten en rijdt ontzettend lekker. De 1.6 Turbo is vlot met zijn 200 PK. Invoegen en inhalen is daarmee een fluitje van een cent. Ondanks de enorme lengte vind ik ' m toch erg wendbaar. Er zitten veel handigheidjes op, die het rijden echt makkelijker en veiliger maken, zoals dode hoek signaal in spiegel, parkeersensoren en achteruitrijcamera. Het benzineverbruik is tot nu toe beter dan verwacht. 1 op 14 is makkelijk te halen. De kinderen zitten achter als twee koninginnen, dus die zijn ook erg tevreden. Ik hoop dat we met Insignia vele fijne kilometers zullen rijden. Ik zal periodiek een update geven van mijn ervaringen.
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.