Eerste Rijtest: Nissan Pixo
Goed gepikt
Kijk naar het succes van modellen als de Toyota Aygo en zijn kompanen en je snapt de keus van Nissan om in het A-segment te stappen. Dat doet het merk op uiterste efficiënte wijze. Houdt het simpel, die gedachte loopt als een rode draad door het verhaal achter de Pixo. Want dat is niets meer dan een Suzuki Alto met een andere neus en daarmee is het A-segment een interessante meerling rijker.
De Nissan-dealer krijgt in juli van dit jaar twee zeer uiteenlopende nieuwe modellen in zijn showroom. Want net als de 370Z maakt de Pixo in die maand zijn Nederlandse debuut. De voorspellingen zijn optimistisch. Van juli 2009 tot en maart 2010 denkt het merk er 3.000 te kunnen verkopen. En dat gaat lukken. Nissan zocht een gemakkelijke manier om op korte termijn met een nieuw model in het A-segment te komen. Het heeft in Suzuki de juiste partner gekozen, want het merk heeft jarenlange ervaring met kleintjes. Dat was al duidelijk bij onze eerste kennismaking met de Alto. Plak je een andere neus op die auto, dan wordt dat niet anders. Nissan pikt zo de juiste eruit! Welke u moet nemen, de Alto of de Pixo? Tja, dat wordt de uitrustingen tegen elkaar aanhouden of de Suzuki- en Nissan-dealer tegen elkaar uitspelen, want verschil tussen de twee kleintjes is er op het uiterlijk na niet.
Lees ook
Nissan Pixo 1.0 - 2009 - 300.024 km - Klokje Rond
Onbekende A-segmenters - Op zoek naar …
Peugeot 107 - Nissan Pixo
Test: Citroën C1 - Daihatsu Cuore - Fiat Panda - Ford Ka - Hyundai i10 - Kia Picanto - Renault Twingo - Opel Agila - Suzuki Alto - Nissan Pixo
Test: Chevrolet Spart 1.0 LS BiFuel - Nissan Pixo 1.0 Acenta
Lezersreacties (29) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.