AutoWeek 9 2021

Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
logo AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto's
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Weblogs
    • Aanmelden nieuwsbrief
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Private Lease vergelijker
    • Voorraadauto's
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto kopen
    • Auto verkopen
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • AutoWeek Autoverzekering
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • AutoWeek 9 2021
    Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Magazine
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      RegistrerenInloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
  • Home
  • Autotests
  • Mercedes-Benz
  • C-klasse Combi

Trage klasse

Mercedes-Benz C 220 CDI Avantgarde Combi (2006)

De motor wil best, maar de automaat zit zijn peddels handiger. De Mercedes valt positief op door de grote en praktische kofferruimte.
  • Autotest
19 februari 2007 om 00:00
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook
Het is ontspannen rijden in de fraaie Mercedes-Benz C 220 CDI. De motor reageert helaas traag op het gaspedaal en de (optionele) automaat verergert de traagheid nog eens. De C straalt klasse uit, heeft veel bagageruimte en is voorzien van allerhande luxe.

De Mercedes-Benz C-Klasse Combi is al sinds 2000 op de markt, hoewel hij vorig jaar een facelift kreeg. Mercedes-Benz hield die facelift echter bescheiden. Wat ons betreft zit deze auto qua uiterlijk in de bloei van zijn leven; alleen de achterlichtunits zouden wel een opfrisbeurt kunnen gebruiken.
Wat aan de C-Klasse Combi het eerst opvalt, is de kofferruimte. Hoewel vorm voor functionaliteit leek te gaan, is de kofferruimte groot en praktisch. Voorin treffen we een werkplek die klasse uitstraalt. Bij de facelift zijn slechts enkele knoppen vervangen, maar het oogt allemaal nog steeds bij de tijd. Uitstekende materialen en een keurige afwerking zorgen ervoor dat je het gevoel krijgt dat bij een Mercedes hoort. Sportief en chic tegelijkertijd. Je vraagt je af of je wel echt aan boord van een Mercedes stationwagen met dieselmotor bent gestapt.
Wel jammer is die hele rij loze knopjes op het dashboard. En de stuurbediening van de automaat: beide knoppen, links en rechts, worden gebruikt voor op- én terugschakelen. Zolang je rechtdoor rijdt, is het prima. Maar bij snel sturen de diesel van de C-Klasse in de weg.

Wij rijden de auto in de Avantgarde Sport Edition. Een dure grap, maar het levert wel een erg nette auto op. Aan de buitenkant is dat vooral te danken aan de 17-inchwielen, die met de hoekige, spinnenpootvormige spaken sterk doen denken
aan AMG-wielen.


Baken
Het is tijd om de Mercedes de weg op te sturen. Waarbij al gauw blijkt dat het predikaat 'Sport Edition' vooral op uiterlijk vertoon slaat. De C-Klasse Combi geeft het onmiskenbare Mercedes-gevoel; je glijdt over de weg, schakelen doet de automaat
welhaast onmerkbaar. Gewoon lekker ontspannen, de handen soepel aan het stuur, een meewarige blik voor het voetvolk. Negeer de chaos om je heen. En al die tijd die ster voor je neus, als een soort vizier, baken en houvast.

De C-Klasse Combi rijdt heerlijk, maar heeft met sportiviteit niets van doen. De motor reageert traag op het gas, de automaat reageert nog trager. Daarnaast is de traction control nadrukkelijk aanwezig. Het systeem laat niets toe en knijpt alles af. Wel is de besturing erg goed, wat mede te danken is aan de brede, platte banden. De Mercedes heeft vanwege het Sport Edition-pakket wat sportievere banden dan de standaard C-Klasse. Het gevoel van de achterwielaandrijving wordt door de tussenkomst van de automaat helaas naar de achtergrond verdrongen. Maar als je hem een handje helpt, is het toch 'n heel leuke achterwielaandrijver.


Sport Edition
Komen we ten slotte bij het uitrustingsniveau. 'Onze' versie is rijkelijk voorzien van extra's. Een daarvan is overigens de bijna drie mille kostende automatische vijfbak. De Mercedes die wij reden, was voorzien van het Avantgarde-pakket. Van binnen betekent dat onder meer een hoogwaardiger stoffen bekleding met leder-look
accenten, aluminium panelen, stuurwiel en pook bekleed met leer in dezelfde kleur als de stoelbekleding en uitstaplichten in de voorportieren. Je kunt de auto ook opwaarderen tot de Sport Edition die wij reden. De meerwaarde: zilverkleurige
klokken en wijzers, sportstuur met bediening van diverse functies, edelstalen pedalen met rubbernoppen, radio/cd-speler met navigatie, 17-inch lichtmetaal, bi-xenonverlichting en verchroomd uiteinde van de uitlaatpijp.

Signalement

Merk Mercedes-Benz
Model C 220 CDI Avantgarde Combi
Carrosserie 5-deurs, stationwagon
Transmissie 5 versnellingen, automaat
Aandrijving achterwielaandrijving
Prijs € 52.465

Specificaties

Brandstof diesel
Motor 4-cil. in lijn
Cilinderinhoud 2.148 cc
Maximaal vermogen 110 kW / 150 pk bij 4.200 tpm
Maximaal koppel 340 Nm bij 2.000 tpm
Inhoud brandstoftank 62 l
Lengte / breedte / hoogte 4.541 mm / 1.728 mm / 1.465 mm
Wielbasis 2.715 mm
Massa leeg 1.510 kg
Laadvermogen 605 kg
Aanhangermassa geremd / ongeremd 1.500 kg / 750 kg
Banden voor205/55R16Prijzen
Banden achter225/50R16Prijzen
Topsnelheid 212 km/h
Acceleratie 0-100 km/h 11,3 s (fabrieksopgave: 10,8 s)
Acceleratie 50-80 km/h in D 4,7 s
Acceleratie 80-120 km/h in D 8,8s
Brandstofverbruik 0,0 l/100km
CO2-uitstoot 190 g/km
Uitgebreide specificaties
  • Houd me op de hoogte over de Mercedes-Benz C-klasse
Mercedes-Benz Mercedes-Benz C-klasse

Uitgelicht aanbod

    180 AMG Sport Edition

    Mercedes-Benz C-klasse 180 AMG Sport Edition

    • 2017
    • 77.000 km

    € 26.500

    220 CDI Elegance AMG uitgevoerd  met open dak

    Mercedes-Benz C-klasse 220 CDI Elegance AMG uitgevoerd met open dak

    • 2007
    • 360.000 km

    € 7.500

    Estate 180 Business Solution Aut. [Nav + cam]

    Mercedes-Benz C-klasse Estate 180 Business Solution Aut. [Nav + cam]

    • 2017
    • 45.579 km

    € 25.945

Meer Mercedes-Benz C-klasse occasions
Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Mercedes-Benz C-klasse specificaties
  • Mercedes-Benz C-klasse occasions
  • Mercedes-Benz C-klasse video's
Advies en informatie
  • Mercedes-Benz C-klasse tests
  • Mercedes-Benz C-klasse gebruikersreviews
  • Mercedes-Benz C-klasse index
PREMIUM
Test: Mercedes-Benz EQA

Test: Mercedes-Benz EQA

Mercedes-Benz is serieus aan het elektrificeren, in alle segmenten wil het merk aanwezig zijn...

Lees meer
Test: Mercedes-Benz EQA

Test: Mercedes-Benz EQA

33

Afgeleid van de GLA presenteert Mercedes-Benz de volledig elektrische EQA, de compactste EV...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Review
    Mercedes-Benz C 200 Estate Business Solution AMG (2020)

    Mercedes-Benz C 200 Estate Business Solution...

    • 27 februari 2021
  • Autonieuws
    Mercedes-AMG C 63 Estate gesnapt

    Mercedes-AMG C 63 Estate gesnapt

    13
    • 25 februari 2021
  • Autonieuws
    Mercedes-Benz C-klasse: niet elektrisch, wel een All-Terrain

    Mercedes-Benz C-klasse: niet elektrisch,...

    12
    • 23 februari 2021
  • Autonieuws
    Mercedes-Benz C-klasse helemaal nieuw

    Mercedes-Benz C-klasse helemaal nieuw

    98
    • 23 februari 2021
  • Autonieuws
    Nieuwe Mercedes-Benz C-klasse gelekt

    Nieuwe Mercedes-Benz C-klasse gelekt

    80
    • 22 februari 2021
  • Autonieuws
    Mercedes-Benz C-klasse: het begin

    Mercedes-Benz C-klasse: het begin

    25
    • 16 februari 2021
  • Autonieuws
    Mercedes-Benz laat nieuwe C-klasse zien

    Mercedes-Benz laat nieuwe C-klasse zien

    35
    • 16 februari 2021
Merk
Merk
  • Autonieuws
    Mercedes-AMG GT 63 S 4-Door wordt sterkere subtopper

    Mercedes-AMG GT 63 S 4-Door wordt sterkere...

    6
    • 4 maart 2021
  • Autonieuws
    Elektrische Mercedes-Benz EQS vanbinnen

    Elektrische Mercedes-Benz EQS vanbinnen

    16
    • 4 maart 2021
  • Review
    Mercedes-Benz S 450 Prestige Plus (2008)

    Mercedes-Benz S 450 Prestige Plus (2008)

    1
    • 3 maart 2021
  • Autonieuws
    Elektrische Mercedes-Benz EQE komt in september

    Elektrische Mercedes-Benz EQE komt in september

    14
    • 3 maart 2021
  • Test: Mercedes-Benz EQA

    Test: Mercedes-Benz EQA

    33
    • 2 maart 2021
  • Autonieuws
    Elektrische Mercedes-Benz EQS nu te reserveren

    Elektrische Mercedes-Benz EQS nu te reserveren

    16
    • 1 maart 2021
  • Review
    Mercedes-Benz GLC 43 AMG 4MATIC (2016)

    Mercedes-Benz GLC 43 AMG 4MATIC (2016)

    2
    • 28 februari 2021

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids
  • Koppel abonnement

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek Lab
  • AutoWeek Autoverzekering
  • Je auto aanmelden
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • Mini
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2021 DPG Media Magazines B.V.

onderdeel van DPG Media Magazines groep