AutoWeek 2 2021

Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
logo AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto's
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Weblogs
    • Aanmelden nieuwsbrief
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Private Lease vergelijker
    • Private Lease aanbod
    • Voorraadauto's
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto kopen
    • Auto verkopen
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • AutoWeek Autoverzekering
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • AutoWeek 2 2021
    Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Magazine
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      RegistrerenInloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
  • Home
  • Reviews
  • Hyundai
  • i10
4

autoreview

Hyundai i10 1.1i ActiveVersion (2010)

Heru
  • Heru4
  • Review
7 september 2011 om 12:24
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

Uitvoeringi10 1.1i ActiveVersion
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2010
Jaar van aanschaf2010
KM-stand laatst10.100 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

  • 10.100 km
  • 7 september 2011

De i10 is al tweede auto in gebruik als opvolger van de picanto. De verkoper bij Kia had geen trek in handel, toen reden we langs de Hyundai en daar ging het een
stuk soepeler.
Wat meteen opvalt t.o.v. de Picanto 1 is de hogere zit en het volwassener dashboard. Ook de kofferruimte is veel groter. Het bezwaar van de niet mee omhoog scharnierende hoedenplank delen we niet: juist handig bij het in- en uitladen, maar natuurljk niet vergeten neer te klappen.
Verder hebben we de uitvoering met colour pack en dat is echt een aanrader: het interieur ziet er met de in dit geval rode accenten op het dashboard, deuren en stoelen veel leuker uit. Foto's volgen nog.
De auto rijdt prima, de motor is vlot genoeg, veel stiller en soepeler dan de driepitters van de concurrentie, alleen de banden maken op ruw wegdek veel herrie.
Het wegggedrag is heel volwassen en stabiel, ook zijwind brengt de i10 niet uit de koers, hoogstens wiebelt het wat.
Nadeel is de harde vering, dus met veel slechte wegen is het geen pretje, de picanto was daar soepeler. Maar op normaal asfalt rijdt het juist weer prima.
Het schakelen gaat heel licht en wat gevoelloos, de hele bediening is verder licht en gemakkelijk, de ergonomie prima.
Ook op de afwerking is niets aan te merken.
In eerste instantie misten we een pieper voor vergeten verlichting, maar die blijkt automatisch uit te schakelen als je aan de bestuurderskant uitstapt, kun je dus nooit vergeten.
Het benzinegebruik varieert van 1:15 bij vnl. stadsritjes tot 1:18 met meer buitenweg.
Het geluid van de radio is vrij dof,maar die zit er tenminste standaard in.
Twee dingetjes: soms piept de gordelbevestiging in de deurstijl, maar dat blijft na een spuitje weer een hele tijd weg, en een lichte trilling uit het dashboard bleek de binnenspiegel te zijn, bij de erste beurt (€ 190,-, geen koopje maar dat is het bij de koreanen nooit)verholpen

Al met al een prettig autootje dat zeker voorin niet als een kleine auto voelt. Ook achterin gaat het voor twee man trouwens nog wel.

Update 18-4-2012: geen bijzonderheden, tweede kleine beurt i.v.m weinig kilometers veel goedkoper: € 104.

Update 11-6-2013: weer een budget-beurtje i.v.m.weinig kilometers. In de tussentijd remlichtschakelaar vervangen: we werden er gelukkig door een vrachtwagenchauffeur op attent gemaakt dat de remlichten het niet deden, knap gevaarlijk en nog nooit beleefd!
Een rammeltje bij staionair draaien bleek te maken te hebben met de koplamphoogteverstelling, kennelijk een bekend euveltje. Verder geen bijzonderheden.

3,5
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    3
  • Comfort
    3
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
 
  • Houd me op de hoogte over de Hyundai i10
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    1.0i Comfort , 13.000 km, Smart Pack,  1e eigenaar

    Hyundai i10 1.0i Comfort , 13.000 km, Smart Pack, 1e eigenaar

    • 2019
    • 13.600 km

    € 10.995

    1.1 Active Automaat slechts 76782km

    Hyundai i10 1.1 Active Automaat slechts 76782km

    • 2010
    • 76.782 km

    € 4.850

    1.0i i-Motion Comfort Plus * Airco * Sportvelgen *

    Hyundai i10 1.0i i-Motion Comfort Plus * Airco * Sportvelgen *

    • 2015
    • 97.517 km

    € 7.450

Meer Hyundai i10 occasions

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Hyundai i10 specificaties
  • Hyundai i10 occasions
  • Hyundai i10 video's
Advies en informatie
  • Hyundai i10 tests
  • Hyundai i10 gebruikersreviews
  • Hyundai i10 index
Ford Focus vs. Hyundai i30 - Dubbeltest

Ford Focus vs. Hyundai i30 - Dubbeltest

Hyundai heeft de i30 een make-over gegeven: de neus is opgefrist, de aandrijftechniek tegen...

Lees meer
 

Hyundai i10 reviews

  • Review
    Hyundai i10 1.1i DynamicVersion (2010)

    Hyundai i10 1.1i DynamicVersion (2010)

    5
    • 17 april 2020
  • Review
    Hyundai  (2009)

    Hyundai (2009)

    9
    • 13 mei 2018
  • Review
    Hyundai i10 1.1i DynamicVersion (2010)

    Hyundai i10 1.1i DynamicVersion (2010)

    3
    • 15 juli 2014
  • Review
    Hyundai i10 1.1i Orange Babies (2010)

    Hyundai i10 1.1i Orange Babies (2010)

    • 4 september 2013
  • Review
    Hyundai i10 1.1i ActiveVersion (2008)

    Hyundai i10 1.1i ActiveVersion (2008)

    10
    • 28 mei 2013
  • Review
    Hyundai i10 1.25i DynamicVersion (2011)

    Hyundai i10 1.25i DynamicVersion (2011)

    3
    • 13 oktober 2011
  • Review
    Hyundai i10 1.1i ActiveVersion (2010)

    Hyundai i10 1.1i ActiveVersion (2010)

    4
    • 7 september 2011
meer reviews
Hyundai Tucson - Rij-impressie

Hyundai Tucson - Rij-impressie

53

De laatste generatie van de Hyundai Tucson heeft altijd een beetje in de schaduw van neefje...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Hyundai i10 N-Line - Rij-impressie

    Hyundai i10 N-Line - Rij-impressie

    31
    • 5 januari 2021
  • PREMIUM
    Hyundai i10 N-line vs. Volkswagen Up GTI - Dubbeltest

    Hyundai i10 N-line vs. Volkswagen Up GTI...

    • 15 december 2020
  • Hyundai i10 - Afscheid duurtest

    Hyundai i10 - Afscheid duurtest

    • 3 december 2020
  • Fiat Panda Hybrid - Hyundai i10 - Dubbeltest

    Fiat Panda Hybrid - Hyundai i10 - Dubbeltest

    • 20 november 2020
  • Review
    Hyundai i10 1.0 i-Motion (2015)

    Hyundai i10 1.0 i-Motion (2015)

    1
    • 12 oktober 2020
  • PREMIUM
    Per Hyundai i10 langs alle ‘tienen’ - Duurtestreportage

    Per Hyundai i10 langs alle ‘tienen’ - Duurtestreportage

    • 6 oktober 2020
  • Review
    Hyundai i10 1.0 i-Drive (2014)

    Hyundai i10 1.0 i-Drive (2014)

    5
    • 30 september 2020
Merk
Merk
  • Review
    Hyundai Kona 1.0 T-GDI Comfort (2020)

    Hyundai Kona 1.0 T-GDI Comfort (2020)

    • 15 januari 2021
  • Autonieuws
    Topversie Hyundai Kona Electric stuk goedkoper

    Topversie Hyundai Kona Electric stuk goedkoper

    17
    • 15 januari 2021
  • Autonieuws
    Elektrische Ioniq 5 voor het eerst te zien

    Elektrische Ioniq 5 voor het eerst te zien

    71
    • 13 januari 2021
  • Hyundai Tucson - Rij-impressie

    Hyundai Tucson - Rij-impressie

    53
    • 12 januari 2021
  • Autonieuws
    Hyundai laat sportieve Kona N uit

    Hyundai laat sportieve Kona N uit

    8
    • 12 januari 2021
  • Autonieuws
    'Hyundai en Apple tekenen samenwerking in maart'

    'Hyundai en Apple tekenen samenwerking...

    15
    • 11 januari 2021
  • Autonieuws
    'Hyundai in gesprek met Apple over samenwerking'

    'Hyundai in gesprek met Apple over samenwerking'

    51
    • 8 januari 2021

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • RSS
  • Twitter
  • Youtube

Meer AutoWeek

  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids
  • Koppel abonnement

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek Lab
  • AutoWeek Autoverzekering
  • AutoWeek Private Lease
  • Je auto aanmelden
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • Mini
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2021 DPG Media Magazines B.V.

onderdeel van DPG Media Magazines groep