AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Downsize-test met Ford Focus, BMW 1-serie en Renault Mégane
Hetzelfde met minder
In de strijd om steeds lagere verbruikscijfers worden niet voor mogelijk gehouden niet geschuwd. Zo is een viercilinder in de topklasse niet meer ondenkbaar en zelfs de tweecilinder keert, met dank aan Fiat, terug in het automobiele landschap. Ford durft het nu als eerste aan om een driecilinder te leveren in een C-segmenter, terwijl ook BMW en Renault het aantal cc's verminderen. Toch hoeft het vermogen niet te lijden onder de kleinere motorinhoud. Samen met onze lezers zoeken we uit hoe dat in de praktijk bevalt.
Verder lezen?
Dit artikel is gratis te downloaden in PDF-formaat. Hiervoor maak je eenmalig een AutoWeek account aan, waarna je onbeperkt uit het AutoWeek archief kunt downloaden.
Het volledige artikel is gratis te downloaden. Het artikel
wordt aangeboden in
PDF
formaat.
Download
Had je deze auto's al gezien?

Renault Scénic 1.3 TCe Intens 7p. NAVI / PDC V+A / CRUISE / ECC
- 2019
- 96.000 km
€ 19.950

Renault Scénic EV87 220pk long range esprit Alpine | Panoramisch dak | Harman kardon |
- 2025
- 35 km
€ 43.945

Renault Scénic EV60 170pk comfort range techno | Active driver assist | Stoel- en stuurwielverwarming | Blind spot |
- 2025
- 36 km
€ 37.945
Lees ook
BMW 1-serie vanaf 2019 (F40) - Occasion aankoopadvies
Elektrische auto's
Update! Dit zijn de beste elektrische auto’s tot €45.000
Nieuws
Michelins PAX-band is wat een Scenic en een Veyron samenbindt
Nieuws
Mitsubishi Eclipse Cross gaat voort als elektrische Renault Scenic-kloon
Nieuws