AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Downsize-test met Ford Focus, BMW 1-serie en Renault Mégane
Hetzelfde met minder
In de strijd om steeds lagere verbruikscijfers worden niet voor mogelijk gehouden niet geschuwd. Zo is een viercilinder in de topklasse niet meer ondenkbaar en zelfs de tweecilinder keert, met dank aan Fiat, terug in het automobiele landschap. Ford durft het nu als eerste aan om een driecilinder te leveren in een C-segmenter, terwijl ook BMW en Renault het aantal cc's verminderen. Toch hoeft het vermogen niet te lijden onder de kleinere motorinhoud. Samen met onze lezers zoeken we uit hoe dat in de praktijk bevalt.
Verder lezen?
Dit artikel is gratis te downloaden in PDF-formaat. Hiervoor maak je eenmalig een AutoWeek account aan, waarna je onbeperkt uit het AutoWeek archief kunt downloaden.
Het volledige artikel is gratis te downloaden. Het artikel
wordt aangeboden in
PDF
formaat.
Download
PRIVATE LEASE Renault Scénic
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

Renault Scénic 1.3 TCe 140 EDC Techno NL AUTO | TREKHAAK | PANO | CAMERA |
- 2022
- 119.561 km
€ 19.900

Renault Scénic 1.3 TCe Bose | 163PK | Automaat | Parksens | TrekH | Cruise | Climate | Goed onderH |
- 2018
- 110.976 km
€ 15.845

Renault Scénic E-Tech esprit Alpine | 20” lichtmetalen wielen ‘Speedway’ | Achteruitrijcamera | Adaptive Cruise Control
- 2025
- 10 km
€ 46.790
Lees ook
Vergelijkende test

De Kia EV4 bewijst naast de Renault Scenic dat hij een goede EV is, maar niet in alles beter
Nieuws

Deze auto’s worden nét te laat youngtimer
Nieuws

'Ford Focus-opvolger heet Ford Bronco'

BMW M140i (2017) - Op de rollenbank
Achtergrond

