Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Autotests
  • Daihatsu
  • Cuore

Daihatsu Cuore 1.0 12V Premium (2007)

Schone motor

3
Daihatsu Cuore 1.0 12V Premium (2007)
  • Autotest
12 december 2007 om 00:00
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook
De Cuore is klein, licht en zuinig. Wat dat laatste betreft dus een goeie in de huidige CO2-hype. Hoewel hij heel compact is, biedt de verschuifbare achterbank verrassend veel zitruimte voor achterpassagiers óf veel bagageruimte als er niemand mee hoeft.

De jongste editie van de Cuore oogt strak en net wat kekker dan z'n voorganger. Aan het concept is weinig veranderd, het is nog steeds een vrij hoge en smalle vijfdeursauto met relatief kleine wielen. De Cuore op deze pagina's is oogverblindend groen. Niet alleen de lak, ook z'n imago. Hoewel de Cuore nooit spraakmakend was, lijkt Daihatsu in de huidige hype rond CO2-uitstoot de troepen aan te voeren. Voor de nieuwe Cuore wordt namelijk een gemiddelde van 104 gram per kilometer opgegeven. Het speerpunt is z'n gewicht: slechts 765 kg. Dat scheelt brandstof en dus uitstoot.
Bij het openen van de achterklep lijkt de achterbank bijna tegen het kofferdeksel geplaatst. Als je die leuning niet neerklapt, denk je dat je boodschappen van het formaat bierkrat bij de supermarkt moet achterlaten of op de achterbank zetten. Maar met een simpele handeling schuift de achterbank naar voren. Zodra de bank in z'n voorste stand staat, ontstaat er een laadruim van 414 liter, meer dan in een Golf of Astra! Wanneer er weinig in de achterbak gestopt wordt, kan de bank ruim 25 centimeter naar achteren en kun je bovengemiddeld goed op de achterbank zitten, ook wanneer er voorin twee mensen zitten van eveneens bovengemiddeld postuur. Je hebt werkelijk een zee aan beenruimte, veel meer dan in de gemiddelde taxi. Ook je hoofd kun je goed kwijt onder het vrij hoge dak.


Grote stapjes
Ook voorin word je niet snel claustrofobisch. Op de zitpositie achter het stuur hebben we wel aanmerkingen. De rugleuning is niet traploos verstelbaar; wij vinden de stapjes bovendien te groot. Verder is de modellering van de leuning niet top. Ten opzichte van de bovenkant is de vulling onderaan te prominent. Daardoor vallen de schouders vrij ver naar achteren. Ook drukt de middenconsole tegen het onderbeen, wat tijdens langere ritten irriteert. Verder is er op de vorm van het dashboard weinig aan te merken. Het ziet er vlot en eigentijds uit, en is daarbij functioneel. Het instrumentarium is helder en overzichtelijk en met de meeste bedieningsorganen valt prima te leven. Alleen zou de onderste draaiknop van de airconditioning beter kunnen. De buitenring regelt namelijk de capaciteit en het binnendeel de recirculatie. De knop zit vrij laag en uit zicht waardoor je wel eens de verkeerde knop beet hebt.


Prestaties
Rijden met de kleine Daihatsu is niet onaangenaam. Dankzij z'n relatief lange wielbasis is de auto redelijk stabiel op korte hobbels. De bocht om gaat ook zonder problemen, al zou iets meer gevoel in het stuur prettiger zijn.
Het tweede speerpunt van de Cuore is z'n schone motor. Ondanks z'n lage verbruik en dito uitstoot hebben de Japanners de prestaties niet vergeten. In de eerste drie versnellingen (zeg maar in de bebouwde kom) roffelt de pittige driepitter er lekker op los wanneer je het gas intrapt. In vier en vijf is de elasticiteit er echter uit. Ze zijn bijzonder lang, duidelijk gericht op brandstofbesparing. Bij 120 km/h in de vijfde versnelling draait de motor amper 3.000 omwentelingen per minuut. Nadeel is dat je voor een inhaalactie wel met de vrij hakerig werkende pook moet terugschakelen. Maar ja, alles voor een laag verbruik.

Signalement

Merk Daihatsu
Model Cuore 1.0 Premium
Carrosserie 5-deurs, hatchback
Transmissie 5 versnellingen, handgeschakeld
Aandrijving voorwielaandrijving
Prijs € 11.399

Specificaties

Brandstof benzine
Motor 3-cil. in lijn
Cilinderinhoud 998 cc
Maximaal vermogen 51 kW / 69 pk bij 6.000 tpm
Maximaal koppel 94 Nm bij 3.600 tpm
Inhoud brandstoftank 36 l
Lengte / breedte / hoogte 3.470 mm / 1.475 mm / 1.530 mm
Wielbasis 2.490 mm
Massa leeg 740 kg
Laadvermogen 510 kg
Aanhangermassa geremd / ongeremd 600 kg / 250 kg
Banden145/80R13Prijzen
Topsnelheid 160 km/h
Acceleratie 0-100 km/h 13,3 s (fabrieksopgave: 11,1 s)
Acceleratie 50-80 km/h in 3/4 4,3 s / 10,5 s
Acceleratie 80-120 km/h in 4/5 17,4 s / 23,3 s
Brandstofverbruik 4,4 l/100km
CO2-uitstoot 104 g/km
Uitgebreide specificaties
  • Houd me op de hoogte over de Daihatsu Cuore
Daihatsu Daihatsu Cuore

Uitgelicht aanbod

    Daihatsu Cuore 1.0 Premium/ Airco /137.000 KM! N.A.P!/ 5-Drs/ Stuurbekr./ C.V Afstand/ Elek. ramen + Spiegels/ Radio-CD.

    Daihatsu Cuore 1.0 Premium/ Airco /137.000 KM! N.A.P!/ 5-Drs/ Stuurbekr./ C.V Afstand/ Elek. ramen + Spiegels/ Radio-CD.

    • 2008
    • 137.127 km

    € 1.750

    Daihatsu Cuore 1.0 Trend

    Daihatsu Cuore 1.0 Trend

    • 2008
    • 108.177 km

    € 1.490

    Daihatsu Cuore 1.0 Premium

    Daihatsu Cuore 1.0 Premium

    • 2008
    • 114.000 km

    € 2.399

Meer Daihatsu Cuore occasions

Lezersreacties (3) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Daihatsu Cuore specificaties
  • Daihatsu Cuore occasions
  • Daihatsu Cuore video's
Advies en informatie
  • Daihatsu Cuore tests
  • Daihatsu Cuore gebruikersreviews
  • Daihatsu Cuore index
PREMIUM
Een licht-gekruide B-segmenter

Een licht-gekruide B-segmenter

Van dit trio licht-sportieve compacts verwacht je dat ze uit respectievelijk de VS (Chevrolet)...

Lees meer

Gerelateerde reviews

  • Gebruikersreview
    Daihatsu Cuore 1.0 12V DVVT Nagano (2006)

    Daihatsu Cuore 1.0 12V DVVT Nagano (2006)

    1
    • 17 augustus 2021
  • Gebruikersreview
    Daihatsu Cuore 1.0 12V Nagano (2003)

    Daihatsu Cuore 1.0 12V Nagano (2003)

    10
    • 23 december 2020
  • Gebruikersreview
    Daihatsu Cuore 1.0 Comfort Plus S (2011)

    Daihatsu Cuore 1.0 Comfort Plus S (2011)

    2
    • 23 september 2020
  • Gebruikersreview
    Daihatsu Cuore XTi-12V (1999)

    Daihatsu Cuore XTi-12V (1999)

    4
    • 31 augustus 2020
  • Gebruikersreview
    Daihatsu Cuore 1.0 12V Osaka (2005)

    Daihatsu Cuore 1.0 12V Osaka (2005)

    15
    • 1 augustus 2020
  • Gebruikersreview
    Daihatsu Cuore 1.0 Trend (2008)

    Daihatsu Cuore 1.0 Trend (2008)

    • 23 mei 2020
  • Gebruikersreview
    Daihatsu Cuore 1.0 Trend (2009)

    Daihatsu Cuore 1.0 Trend (2009)

    1
    • 23 mei 2020
meer reviews
Daihatsu Cuore - 2008 - 305.800 km - Klokje rond

Daihatsu Cuore - 2008 - 305.800 km - Klokje rond

59

Jeroen Dubbeld in de mail: of we interesse hebben in een keuring van een Daihatsu Cuore met...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    Op zoek naar ... een goede auto voor minder dan €2.000

    Op zoek naar ... een goede auto voor minder...

    87
    • 9 juni 2022
  • Daihatsu Cuore - 2008 - 305.800 km - Klokje rond

    Daihatsu Cuore - 2008 - 305.800 km - Klokje...

    59
    • 3 mei 2021
  • Nieuws
    Nieuwe generatie Daihatsu Mira e:S

    Nieuwe generatie Daihatsu Mira e:S

    24
    • 9 mei 2017
  • Nieuws
    In het wild: Daihatsu Cuore (1985)

    In het wild: Daihatsu Cuore (1985)

    47
    • 28 januari 2017
  • Nieuws
    Zeer zuinige Daihatsu Cuore aan onze neus voorbij

    Zeer zuinige Daihatsu Cuore aan onze neus...

    31
    • 24 juli 2013
  • PREMIUM
    Citroën C1 - Daihatsu Cuore - Fiat Panda - Ford Ka - Hyundai i10 - Kia Picanto -

    Citroën C1 - Daihatsu Cuore - Fiat Panda...

    • 19 juli 2011
  • Nieuws
    Daihatsu Cuore fors goedkoper

    Daihatsu Cuore fors goedkoper

    51
    • 8 februari 2011
Merk
Merk
  • Nieuws
    Daihatsu Move Canbus: volledig nieuw, vrijwel identiek

    Daihatsu Move Canbus: volledig nieuw, vrijwel...

    26
    • 5 juli 2022
  • Nieuws
    20 jaar Daihatsu Copen: rijk feestje

    20 jaar Daihatsu Copen: rijk feestje

    17
    • 20 juni 2022
  • Nieuws
    Zotye 5008 EV (2012) - In het wild

    Zotye 5008 EV (2012) - In het wild

    28
    • 14 juni 2022
  • Nieuws
    Op zoek naar ... een goede auto voor minder dan €2.000

    Op zoek naar ... een goede auto voor minder...

    87
    • 9 juni 2022
  • Achtergrond
    Op zoek naar een roadster voor 10.000 euro

    Op zoek naar een roadster voor 10.000 euro

    93
    • 27 maart 2022
  • Reportage
    Op zoek naar een 4x4 voor 5 mille

    Op zoek naar een 4x4 voor 5 mille

    32
    • 22 januari 2022
  • Nieuws
    Daihatsu Hijet én Atrai helemaal in het nieuw

    Daihatsu Hijet én Atrai helemaal in het...

    10
    • 27 december 2021

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden