Daihatsu Cuore 1.0 Premium (2008)
autoreview

Signalement
Uitvoering | Cuore 1.0 Premium |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2008 |
Jaar van aanschaf | 2019 |
KM-stand bij aanschaf | 146.033 km |
KM-stand laatst | 149.850 km |
Doet wat hij moet doen
- 149.850 km
Dit is de opvolger van onze (3e) Toyota Starlet. Dat vinden we altijd de perfecte tijdelijke auto. Voor de korte stukjes die ik voor werk helaas echt met de auto moet doen, was hij alleen niet zo geschikt. Verbruik 1:13, dat kan zuiniger voor het formaat. Snel hoeft het niet te zijn, erg comfortabel ook niet perse. Dus kwam ik uit bij de Daihatsu Cuore.
Het gaat om het laatste model met enige 'luxe' opties, zoals airco, verstelbare achterbank, toerenteller en boordcomputer, elektrische ramen/spiegels en overbodige stuurbekrachtiging.
*De gebruikskosten*
Het belangrijkste argument voor aanschaf. Kort gezegd, top. Verbruik ca. 1:18-1:21 met vrijwel alleen korte stukjes van 3-15km. Wegenbelasting valt met 740kg net nog een trede lager uit dan de Starlet. Verzekering €18. Verbruikt met deze ritjes wel wat olie, toch ca. 1L op 2500km.
*Betrouwbaarheid*
Kan ik na 3 maanden niet echt iets over zeggen, tot nu toe geen problemen of bijgeluiden.
*Comfort en gebruiksgemak*
Zitting is erg rechtop, heeft niet perse mijn voorkeur. Stoelen zijn de slechtste die ik tot nu toe heb ervaren. Voor de korte stukjes geen probleem. Zitting heeft onderin teveel vulling en bovenin weer helemaal niet. Dus of de schouders/bovenrug missen steun, of je zit erbij als een limbo danser. Erg veel geluid van binnen (weinig isolatie), telefoongesprekken via handsfree niet ideaal daardoor. Airco en verwarming werken wel erg snel. Motor heeft voor deze klasse voldoende vermogen. Inhalen gaat ook op de snelweg echt prima als je verder vooruit kijkt (of beter gezegd achteruit in je spiegels) en snelheid opbouwt vóór de andere baan op te gaan.
Veel ruimte van binnen, ook achterin enorm veel beenruimte.
*Het uiterlijk*
Mooi karakter.. maar wat vind ik deze auto ontzettend lelijk. Minder erg dan het vorige type Cuore, dat wel.
Al met al een auto die doet waar hij voor is gekocht. Al zou ik hem denk ik vanwege de stoelen toch niet weer aanschaffen.
*Schade* 20-06-2019 149700km
Aangereden, tegenpartij zag mij over het hoofd en reed tegen de zijkant aan. Zeer waarschijnlijk financieel total loss. Financieel niet fijn want ik krijg waarschijnlijk niet de aanschafprijs terug. Verder geen gevoelens bij dit verlies, er komt iets anders voor terug. Ook zuinig maar met betere stoelen en (naar mijn mening) veel leuker uiterlijk.
- Betrouwbaarheid5
- Prestaties3
- Comfort2
- Kosten5
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Uitgelicht aanbod
Lees ook

Test: Citroën C1 - Daihatsu Cuore - Fiat Panda - Ford Ka - Hyundai i10 - Kia Picanto - Renault Twingo - Opel Agila - Suzuki Alto - Nissan Pixo

Test: Chevrolet Spark - Daihatsu Cuore - Fiat Panda - Hyundai i10 - Opel Agila - Peugeot 107

Daihatsu Cuore 1.0 Premium (2009)

Test: Suzuki Alto - Citroën C1 - Renault Twingo - Daihatsu Cuore - Ford Ka - Hyundai i10

Daihatsu Cuore 1.0 12V Premium (2007)
