en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Diesel heeft plaatsgemaakt voor benzine. De Audi Q7 heeft voortaan dezelfde plug-in hybride techniek als de SUV’s van Volkswagen, Porsche en Bentley. Is dat genoeg om de plug-in hybride Range Rover Sport partij te geven of speelt er meer?
Audi heeft de Q7 vorig jaar een flinke update gegeven. Het uiterlijk is strakgetrokken en het interieur loopt weer helemaal in de pas met dat van de jongere Audi-modellen. Alles voor een frisse tweede helft van de levenscyclus. Ook de aandrijftechniek is tegen het licht gehouden. Waar we aanvankelijk alleen konden kiezen uit dieselmotoren staat er nu ook weer een gewone benzinemotor op het menu. Dat niet alleen, inmiddels zijn er ook twee plug-in hybride-versies (55 TFSI e en 60 TFSI e) aan de prijslijst toegevoegd, beide met een identieke V6-benzinemotor. Het verschil is de elektromotor, die in de 60 nog meer zijn best doet dan in de 55. De nieuwe plug-ins moeten de plug-in-diesel doen vergeten. Om een idee te krijgen waar we die benzine plug-ins moeten plaatsen zetten we de Q7 55 TFSI e naast een qua specificaties prima vergelijkbare PHEV van Land Rover: de Range Rover Sport P400e, met eveneens een benzinemotor.