AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
'Zeventraps DSG met maximaal 170 pk/250 Nm'
11
Wie z'n order voor bijvoorbeeld een Volkswagen Golf R32 DSG onder de pet houdt in verband met de komst van de nieuwe DSG-transmissie, kan rustig z'n handtekening onder een koopcontract zetten. De nieuwe zeventrapsvariant kan voorlopig namelijk maar ongeveer 170 pk aan.
Dit hebben Volkswagen-ingenieurs ons tijdens de introductie van de nieuwe DSG-transmissie verteld. Volkswagen gebruikt namelijk een droge koppeling voor de zeventraps automaat. Dit zorgt –in combinatie met de andere versnellingsbakverhoudingen- voor een lager verbruik, maar tegelijkertijd kan de transmissie minder aandrijfkrachten aan dan de zestraps DSG met natte koppeling.
Momenteel is de nieuwe bak er alleen nog voor de Golf en Jetta met de 105 pk TDI-motor. De ingenieurs van de Volkswagen Groep gaan de komende periode druk in de weer om de DSG-transmissie geschikt te maken voor alle andere modellen met een vermogen tot maximaal ongeveer 170 pk/250 Nm. Het geschikt maken voor de sterkere auto's van het concern krijgt pas prioriteit als al dat ontwikkelingswerk is voltooid, vertelden de ingenieurs ons.
Momenteel is de nieuwe bak er alleen nog voor de Golf en Jetta met de 105 pk TDI-motor. De ingenieurs van de Volkswagen Groep gaan de komende periode druk in de weer om de DSG-transmissie geschikt te maken voor alle andere modellen met een vermogen tot maximaal ongeveer 170 pk/250 Nm. Het geschikt maken voor de sterkere auto's van het concern krijgt pas prioriteit als al dat ontwikkelingswerk is voltooid, vertelden de ingenieurs ons.
PRIVATE LEASE Volkswagen
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?
Lees ook
Nieuws
Volkswagen ID Polo: elektrisch alternatief Volkswagen Polo heet niet ID2!
Nieuws
Zo wordt de kleine elektrische cross-over van Volkswagen: hoogpotig naast de ID2
Nieuws
Geen verborgen portiergrepen of camera's in plaats van spiegels: waarom Volkswagen het zonder doet
Volkswagen T-Roc helemaal nieuw: geen stekker te bekennen
Nieuws