AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
VW Passat met V6 motor onthuld
Op Amerikaans grondgebied is deze week de Passat 3.6 V6 voor het eerst aan de pers getoond. De nieuwe top-Passat werd tijdens het Meadowbrook Concours onthuld. Rond de jaarwisseling kunnen we de auto in Nederland verwachten.
Op Amerikaans grondgebied is deze week de Passat V6 voor het eerst aan de pers getoond. De nieuwe top-Passat werd tijdens het Meadowbrook Concours onthuld. Rond de jaarwisseling kunnen we de auto in Nederland verwachten.
De Passat V6 is uitgerust met een 3,6-liter motor, een doorontwikkeling van het aloude VR-blok dat we voor het laatst in de Golf R32 terugzagen. Met 280 pk is de nieuwe motor 5 pk sterker dan de motor uit de Passat W8. Net als de viercilinder krachtbronnen staat dankzij de compacte bouw de V(R)6 dwars voorin geplaatst. Standaard is de motor gekoppeld aan een zestraps tiptronic bak met een sports mode. Er zouden geen plannen zijn voor een handgeschakelde versie. Optioneel komt de 3.6 V6 met 4Motion (vierwielaandrijving) beschikbaar. Met de V6 heeft de Passat minder dan 7 seconden nodig om van 0 naar 100 km/h te versnellen, de topsnelheid is begrensd op 250 km/h.
Over pakweg een jaar zullen we dezelfde krachtbron mogen verwachten in de nieuwe Golf R36. Hoe dat snoepje zal uitpakken is nog even afwachten. Van begin 2006 zijn eerste de Passat 4-deurs en Variant aan de beurt.
De Passat V6 is uitgerust met een 3,6-liter motor, een doorontwikkeling van het aloude VR-blok dat we voor het laatst in de Golf R32 terugzagen. Met 280 pk is de nieuwe motor 5 pk sterker dan de motor uit de Passat W8. Net als de viercilinder krachtbronnen staat dankzij de compacte bouw de V(R)6 dwars voorin geplaatst. Standaard is de motor gekoppeld aan een zestraps tiptronic bak met een sports mode. Er zouden geen plannen zijn voor een handgeschakelde versie. Optioneel komt de 3.6 V6 met 4Motion (vierwielaandrijving) beschikbaar. Met de V6 heeft de Passat minder dan 7 seconden nodig om van 0 naar 100 km/h te versnellen, de topsnelheid is begrensd op 250 km/h.
Over pakweg een jaar zullen we dezelfde krachtbron mogen verwachten in de nieuwe Golf R36. Hoe dat snoepje zal uitpakken is nog even afwachten. Van begin 2006 zijn eerste de Passat 4-deurs en Variant aan de beurt.
Plaats een reactie
Had je deze auto's al gezien?

Volkswagen Passat 1.4 TSI DSG GTE TREKHAAK/CAMERA/MEMORY/DYNAUDIO/NAVI/ACC/STOELVERW
- 2020
- 75.451 km
€ 26.660

Volkswagen Passat 1.4 TSI 218pk PHEV GTE Business | Adaptieve cruise | Lane assist | Virtual cockpit | 360 camera |Navigatie | Trekhaak | Matrix LED | DAB | Apple CarPlay | Stoelverwarming | Elektrische achterklep | Volledig onderhouden
- 2021
- 154.622 km
€ 19.400

Volkswagen Passat Variant 1.5eHybrid 150kW/204PK Business DSG · Navigatie · Trekhaak · Massagefunctie · Garantie tot augustus 2029 of 100000km.
- 2024
- 12.524 km
€ 43.740
Lees ook
Nieuws
Volkswagen Passat is na 37 jaar nog lang niet klaar - Liefhebber gezocht
Nieuws
Deze Volkswagen Passat R36 is een zakelijk kanon van voor de vermogensdevaluatie – In het Wild
Nieuws
Deze Volkswagen Passat 'Neusbeer' is vrijwel uitgestorven - In het Wild
Volkswagen Passat Variant 1.9 TDI – 2002 – 903.317 km – Klokje rond
Vergelijkende test