Vreemde snuiter: Kandi Gleagle K23
EV'tje met eigenzinnig voorkomen
De Chinese fabrikant Kandi Technologies ging in 2013 een samenwerkingsverband aan met Shanghai Maple, een fabrikant die onder de vleugel valt van de Geely Holding Group, de eigenaar van niet alleen Geely Auto, maar ook van Volvo, Lotus, Lynk & Co en Proton. Dit samenwerkingsverband, Zhejiang Kandi Electric Vehicles Investment, bouwt en ontwikkelt elektrische auto's voor de Chinese markt. Deze Gleagle K23 is de nieuwste toevoeging aan het portfolio.
De K23 is draagt een vrij eigenzinnige koets, waarin we aan de voorzijde stukjes van een optisch gemankeerde Nissan Note herkennen. De vierzitter is 3,97 meter in de lengte, is 1,64 meter breed en 1,63 meter hoog. Tussen de wielen bevindt zich een afstand van 2,65 meter. De grofweg 1.200 kilo wegende Chinees beschikt over een 65 pk sterke elektromotor, waarmee de auto een topsnelheid van zo'n 100 km/h moet kunnen halen. De auto zou zo'n 300 kilometer ver moeten kunnen komen op een acculading.
Twee andere opmerkelijke, maar al bestaande creaties van Kandi zijn de K12 en de K10, auto's die met een 35 pk sterke benzinemotor worden geleverd.