AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Voor 't eerst in het echt: Alfa Romeo Milano!
76
Bedrijfsgeheimen zijn vandaag even wat minder heilig, zo lijkt het. Eerder konden we u al een volledig naakte Dacia SUV laten zien, nu is het tijd voor de voorkant van de Alfa Romeo Milano!
De foto is genomen in een van de testfaciliteiten van Alfa Romeo, waar de auto intensief op de proef wordt gesteld. De Alfa Romeo Milano wordt de opvolger van de 147, die volgend jaar na een decennium trouwe dienst met pensioen mag. De 147-opvolger staat op het C-Evo platform, een doorontwikkeling van het platform dat moederconcern Fiat voor de Bravo en de Lancia Delta gebruikt.
Het C-Evo platform is meer ontwikkeld met het oog op sportiviteit, iets wat inmiddels ex-CEO Luca de Meo als kernwaarde van Alfa Romeo beschouwt. Volgens Alfa Romeo-medewerkers heeft De Meo de ontwikkeling van de Milano zelfs stopgezet, toen hij erachter kwam dat de ingenieurs gewoon het onaangepaste platform van de Fiat Bravo wilde gebruiken.
Qua benzinemotoren kunnen we rekenen op de splinternieuwe Multiair-motoren met 105, 135 en 170 pk. Ook de 1,75-liter turbomotor met 200 pk vindt z'n weg naar de Milano. De topversie wordt de GTA met volgens Alfa Romeo zelf 265 pk. Voor de dieselliefhebbers zijn er de Multijet-motoren.
Het Alfa DNA-systeem, dat we al kennen uit de Mito, zorgt ervoor dat de Milano een sportievere inslag heeft dan de meeste van z'n concurrenten. De krachtiger versies krijgen ook het Q2-differentieel mee.
Het Italiaanse merk onthult de Milano op de IAA in Frankfurt, die in september zijn poorten opent. In het eerste kwartaal van 2010 komt de auto op de markt. Alfa Romeo ziet de Milano als concurrent van de Audi A3 en de BMW 1-serie. Rond die tijd komt ook de Mito GTA, de top-Mito met 240 pk sterke 1,75-liter turbomotor. Beide modellen moeten het eeuwfeest van Alfa Romeo in 2010 luister bij zetten.
Het C-Evo platform is meer ontwikkeld met het oog op sportiviteit, iets wat inmiddels ex-CEO Luca de Meo als kernwaarde van Alfa Romeo beschouwt. Volgens Alfa Romeo-medewerkers heeft De Meo de ontwikkeling van de Milano zelfs stopgezet, toen hij erachter kwam dat de ingenieurs gewoon het onaangepaste platform van de Fiat Bravo wilde gebruiken.
Qua benzinemotoren kunnen we rekenen op de splinternieuwe Multiair-motoren met 105, 135 en 170 pk. Ook de 1,75-liter turbomotor met 200 pk vindt z'n weg naar de Milano. De topversie wordt de GTA met volgens Alfa Romeo zelf 265 pk. Voor de dieselliefhebbers zijn er de Multijet-motoren.
Het Alfa DNA-systeem, dat we al kennen uit de Mito, zorgt ervoor dat de Milano een sportievere inslag heeft dan de meeste van z'n concurrenten. De krachtiger versies krijgen ook het Q2-differentieel mee.
Het Italiaanse merk onthult de Milano op de IAA in Frankfurt, die in september zijn poorten opent. In het eerste kwartaal van 2010 komt de auto op de markt. Alfa Romeo ziet de Milano als concurrent van de Audi A3 en de BMW 1-serie. Rond die tijd komt ook de Mito GTA, de top-Mito met 240 pk sterke 1,75-liter turbomotor. Beide modellen moeten het eeuwfeest van Alfa Romeo in 2010 luister bij zetten.
Had je deze auto's al gezien?

Alfa Romeo Giulietta 1.4 Turbo 170pk Automaat | Leder | Navi | Cruise | Climate | LM-V
- 2013
- 118.964 km
€ 8.950

Alfa Romeo Giulietta 1.7 TBi Quadrifoglio Verde | Org. NL! | Panorama dak | Clima | Cruise | Bianco Pastello | Navi |
- 2015
- 145.945 km
€ 16.899

Alfa Romeo Giulietta 1.4 T Distinctive
- 2012
- 168.699 km
€ 6.950
Lees ook
Reportage
Casper is uit 2006, zijn Alfa Giulietta uit 1981: 'rijden is werken, heerlijk design, goed zicht'
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir (2017) - Op de rollenbank
Nieuws
Deze Alfa Romeo Giulietta (1983) roestte ook in de folder niet - In het wild
Praktijkervaring
Praktijkervaring Alfa Romeo Giulietta: 'Vooroordelen: de leuke kloppen'
Nieuws