AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Volvo voelt nog weinig van handelsoorlog
Vooral groei in VS
9
Volvo heeft in het tweede kwartaal van 2018 meer auto's verkocht dan in dezelfde periode vorig jaar. De autofabrikant, sinds 2010 in handen van het Chinese Geely, lijkt nog geen last te hebben van het handelsconflict tussen China en de Verenigde Staten. In dat laatste land zag Volvo zijn verkoopcijfers het hardst stijgen.
In totaal rolden in de drie maanden tot 30 juni 170.232 auto's uit de fabrieken van Volvo, ruim 14 procent meer dan in dezelfde periode vorig jaar. In de Verenigde Staten verkocht het merk, mede dankzij de populariteit van de XC90, een derde meer dan in het tweede kwartaal van 2017.
De opbrengsten van Volvo stegen met bijna 27 procent tot 66 miljard Zweedse kroon (6,4 miljard euro). Onder de streep resteerde een nettowinst van een kleine 3 miljard Zweedse kroon, tegen 2,1 miljard in dezelfde periode vorig jaar.
PRIVATE LEASE Volvo
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?
Lees ook
Achtergrond
'Dit is de Volvo S4!', het stond zelfs echt op de auto
Nieuws
Volvo-baas: 'Nieuwe orde op komst, merken gaan sneuvelen'
Vergelijkende test
Zelfde platform, zelfde techniek, andere insteek: de Polestar 3 naast de Volvo EX90
Nieuws
Volvo ES90: elektrische opvolger Volvo S90 in productie
Nieuws