Volvo neemt stevige verkooptoename waar
Bijna 11 procent meer verkocht
Volvo heeft in de eerste zes maanden van dit jaar 256.563 auto's weten te verkopen, een toename van 10,6 procent ten opzichte van diezelfde periode vorig jaar. Volgens de Zweden heeft vooral de nieuwe XC90 voor de groei gezorgd.
In Europa werden 138.851 auto's verkocht, een stijging van 10,3 procent ten opzichte van vorig jaar. In ons werelddeel was de XC60 het meest populair. Ook in de Verenigde Staten liet het merk positieve cijfers zijn. Er werden met 36.654 verkochte Volvo's liefst 24,8 procent meer auto's verkocht dan in de eerste zes maanden van vorig jaar. Hier was de XC90 de aanjager van verkopen. In China wist het merk met 40.688 verkochte auto's 6,3 procent meer te verkopen dan in de eerste helft van 2015. In China zijn - naast de XC90 - ook de XC60 en S60L verantwoordelijk voor de groei.
De XC60 werd met 73.817 exemplaren het meest besteld, al werden er in de eerste helft van vorig jaar meer verkocht (78.066 stuks). Volvo zag de interesse in de V40 en V40 Cross Country eveneens afnemen. In de eerste helft van dit jaar werden 48.670 exemplaren verkocht, vorig jaar stond die teller in dezelfde periode op 51.507 stuks. De nieuwe XC90 staat op de derde plek met 43.911 verkochte exemplaren. Ter vergelijking: de vorige XC90 wist in de eerste helft van 2015 6.719 klanten blij te maken.
Video
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen