Volvo C30 bijna officieel

Volvo C30 Design Concept
Volvo C30 Design ConceptVolvo C30 Design ConceptVolvo C30 Design ConceptVolvo C30 Design ConceptVolvo C30 Design ConceptVolvo C30 Design ConceptVolvo C30 Design ConceptVolvo C30 Concept
Officieel heet hij nog C30 Design Concept, maar tien tegen één dat dit al de definitieve lijnen lijnen zijn van de nieuwe, kleine Volvo die op de Autosalon van Parijs, in het najaar, zal debuteren.
Officieel heet hij nog C30 Design Concept, maar tien tegen één dat dit al de definitieve lijnen lijnen zijn van de nieuwe, kleine Volvo die op de Autosalon van Parijs, in het najaar, zal debuteren.
Op de Detroit Motor Show laat Volvo de C30 Design Concept zien. Het is een studie naar het lang aangekondigde kleine model. De C30 is een tweedeurs vierzitter. Het ontwerp lijkt erg op de SCC-concept car. Met name de bijzondere achterruit is een in het oog springend detail. Het ontwerp verwijst ermee naar de aloude 1800 ES en de 480. Ontwerper Steve Mattin is met name trots op de achterlichten "Die zijn zo bijzonder dat je nooit hoeft te twijfelen welke auto er voor je rijdt."
In het interieur vallen de twee losse achterstoelen op. Beide stoelen zijn wat naar het midden geplaatst zodat de passagiers veel ruimte om zich heen hebben en een goed zicht naar voren. In de ruimte tussen de stoelen is een ultradunne 'zwevende' middenconsole geplaatst.  Toch is de C30 volgens Volvo bedoeld voor mensen die de achterstoelen maar zelden gebruiken. Overigens kunnen de achterste zittingen ook worden neergeklapt.
De C30 Design Concept is 4,24 meter lang; 23 centimeter korter dan de S40. Wel is het kleine model met 1,78 meter wat breder dan de sedan. Het studiemodel is voorzien van een 2,4-liter turbomotor met 260 pk en een maximaal koppel van 350 Nm. Daarmee kan de C30 in minder dan 6 seconden van 0 naar 100 en de topsnelheid is 250 km/u. Als de Volvo C30 op de markt komt, neemt hij de handschoen op tegen auto's als de Audi A3 en BMW 1-serie.

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.