Volkswagen T-Roc - Eerste kennismaking

Blijvend eigenwijs

25 reacties

Video

Na vier jaar legt Volkswagen de T-Roc op de snijtafel. Van het resultaat slaat niemand steil achterover. Gelukkig blijft de cross-over lekker eigenwijs. Erratum: aan het einde zegt Frank dat de 2.0 TSI 109 pk heeft. Dat moet natuurlijk 190 pk zijn.

Het eigenwijze karakter van de T-Roc zit hem vooral in twee varianten die Volkswagen van het model levert. Zo bestaat er niet alleen een knotsgekke 300 pk sterke T-Roc R, maar ook een vrolijke T-Roc Cabriolet. Goed nieuws, die twee levensgenieters blijven gewoon leverbaar. Vanbuiten herken je de herziene T-Roc aan zijn nieuwe snuit. De koplampen zijn aangescherpt en voortaan standaard met led-techniek uitgerust. Ook de bumpers zijn aangepast. De kenmerkende ronde led-dagrijverlichting in de bumper is verdwenen. De grille heeft voortaan een horizontale, verlichte lamel. IQ Light led-matrixkoplampen zijn tegen meerprijs leverbaar.
De achterlichten hebben een andere indeling gekregen en ook het interieur is aangepast. De grootste noviteiten zijn hier het tegen meerprijs verkrijgbare 9,2-inch infotainmentscherm. Dat is voortaan niet meer in de middenconsole geïntegreerd. De klimaatregeling geschiedt nu via touchbediening en Digital Cockpit is standaard. Naast de R-versie keren ook de bescheidener varianten met motoren van 110 pk, 150 pk en 190 pk terug. Verder doet Travel Assist zijn intrede, waarmee de T-Roc tot 210 km/h in staat is semi-autonoom zijn weg te kiezen. Prijzen volgen binnenkort.

PRIVATE LEASE Volkswagen T-Roc

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (25) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.