en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
De auto ziet er behoorlijk productierijp uit en dat is niet voor niets. In de toekomst schuift de CC namelijk naar boven op en ontstaat er ruimte in het gamma voor een kleinere vierdeurscoupé. Deze moet het opnemen tegen de Mercedes-Benz CLA en de Audi A3 Limousine.
Dat Volkswagen deze auto in China lanceert, is logisch. Juist daar (en in de Verenigde Staten) is de C-segment-sedan erg belangrijk.
Om je geheugen nog even op te frissen: de New Midsize Coupé heeft een 2,0-liter TSI onder de kap, die is gekoppeld aan een zeventraps DSG-automaat. Het vermogen is 220 pk en de sprint naar 100 km/h kost 6,5 seconden. De topsnelheid is 244 km/h.
Als de New Midsize Coupé daadwerkelijk in productie gaat, zal de marktintroductie nog wel even op zich laten wachten. We verwachten de auto niet voor 2016 bij de dealers. De kans lijkt redelijk groot dat zo'n auto ook naar Europa komt, de CLA en de A3 Limousine zijn hier immers ook te koop.
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.