Volkswagen frist de Polo op, ook 14%-versie

Volkswagen Polo facelift
Volkswagen Polo faceliftVolkswagen Polo faceliftVolkswagen Polo faceliftVolkswagen Polo faceliftVolkswagen Polo faceliftVolkswagen Polo faceliftVolkswagen Polo faceliftVolkswagen Polo faceliftVolkswagen Polo faceliftVolkswagen Polo faceliftVolkswagen Polo facelift
Volkswagen heeft de Polo een kleine facelift gegeven. De grootste wijzigingen zien we terug in het interieur en onder de motorkap. De 14 procent bijtellingsversie is terug van weggeweest en de GTI krijgt er 12 pk bij.

Op een minimaal aangepaste voorbumper na, zijn de uiterlijke wijzigingen bij de ververste Polo te verwaarlozen. Aan de binnenkant zijn de aanpassingen duidelijker. Daar treffen we instrumenten in '3D tube-look', een driespaaks stuurwiel en nieuwe infotainment- en navigatiesystemen aan, waarvan er twee zijn te combineren met MirrorLink. Hiermee kun je (internet)functies van een smartphone via de auto te bedienen.

Post-Collision Braking is standaard, de optielijst vermeldt digitale radio (DAB+), led-verlichting, adaptieve cruise control, Front Assist en City Emergency Braking en een Sport select-onderstel met elektronisch gestuurde schokdempers. Vermoeide bestuurders worden via het Driver Alert System erop attent gemaakt dat het een goed idee is om even een pauze in te lassen.

Op benzinemotorgebied is er keuze uit een 1.0 driepitter van 60 of 75 pk en een 1,2-liter TSI viercilinder met 90 of 110 pk. De nieuwe 1.0 TSI met 90 pk en een verbruik van 4,1 l/100 km (CO2-uitstoot 94 g/km) volgt later. Alle benzinemotoren vallen in de 20%-bijtellingscategorie in 2014 en 2015. De Polo GTI krijgt er 12 pk bij en levert nu 192 pk.

Alle TDI's zijn nu 1,4-liter driecilinders, die de 1.2- en 1.6-jes vervangen. De Bluemotion van 75 pk verbruikt 3,2 l/100 km (CO2-uitstoot 82 g/km) en dat betekent 14 procent bijtelling voor de zakelijke rijder in 2014 en 2015. Wie een DSG-automaat wil, valt met de 90 pk sterke TDI in de 20%-categorie. Deze combi verbruikt 3,4 l/100 km, bij een CO2-uitstoot van 89 g/km. De derde TDI levert 105 pk.

De vernieuwde Volkswagen Polo staat eind mei in de Nederlandse showrooms, de prijzen worden binnenkort bekendgemaakt.

PRIVATE LEASE Volkswagen Polo

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (133)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.