AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Volkswagen doet Das Auto das om
Marketing kiest voor gehalveerde slogan
161
Al bijna tien jaar gebruikt Volkswagen de slogan Das Auto om zijn logo te vergezellen in reclamecampagnes. Binnenkort is het gedaan met het uit twee woorden bestaande stukje marketing.
Dat schrijft Automotive News op basis van een woordvoerder van Volkswagen. Het in 2007 voor het eerst gebruikte 'Das Auto' – dat zich simpelweg laat vertalen naar 'De Auto' – vervalt om schoon schip te maken in de eindeloze nasleep van Dieselgate.
De nieuwe ondertitel zal overigens uit liefst 50 procent minder woorden bestaan. Voortaan zal Volkswagen het logo voorzien van simpelweg het woord 'Volkswagen'. De komende maanden zal Volkswagen de 'slogan' internationaal introduceren.
PRIVATE LEASE Volkswagen
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?
Lees ook
Nieuws
Dieselgate: precies 10 jaar geleden werd Volkswagen betrapt op sjoemelen
Nieuws
Elektrische Volkswagen ID Touareg op komst, eerste op SSP-basis
Nieuws
De nieuwe T-Roc is de eerste hybride Volkswagen in jaren
Nieuws
‘Elektrische Volkswagen Golf met 9 maanden uitgesteld om budgetredenen’
Autotest