Volkswagen doet Das Auto das om

Marketing kiest voor gehalveerde slogan

Volkswagen Das Auto
Al bijna tien jaar gebruikt Volkswagen de slogan Das Auto om zijn logo te vergezellen in reclamecampagnes. Binnenkort is het gedaan met het uit twee woorden bestaande stukje marketing.

Dat schrijft Automotive News op basis van een woordvoerder van Volkswagen. Het in 2007 voor het eerst gebruikte 'Das Auto' – dat zich simpelweg laat vertalen naar 'De Auto' – vervalt om schoon schip te maken in de eindeloze nasleep van Dieselgate.

De nieuwe ondertitel zal overigens uit liefst 50 procent minder woorden bestaan. Voortaan zal Volkswagen het logo voorzien van simpelweg het woord 'Volkswagen'. De komende maanden zal Volkswagen de 'slogan' internationaal introduceren.

PRIVATE LEASE Volkswagen

Lezersreacties (161)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.