Volkswagen Caddy: nu ook als plug-in hybride met flinke elektrische actieradius

Tot 122 elektrisch bereik

Volkswagen Caddy eHybrid
Volkswagen Caddy eHybridVolkswagen Caddy eHybridVolkswagen Caddy eHybridVolkswagen Caddy eHybridVolkswagen Caddy eHybrid

De Volkswagen Caddy en Caddy Cargo maken eindelijk kennis met een plug-in hybride aandrijflijn. Die levert de praktische Volkswagen een elektrische actieradius tot dik 120 kilometer op.

Toen Volkswagen ruim vier jaar geleden het doek trok van de huidige generatie Caddy, schitterde zowel elektrische als plug-in hybride aandrijflijnen door afwezigheid. De Volkswagen Caddy was en is er - afhankelijk van de markt - enkel met 1.5 TSI benzine- en 2.0 TDI-dieselmotoren. Zowel de personenautoversie van de Caddy als besteller Caddy Cargo maken krijgen vier jaar na hun komst een plug-in hybride aandrijflijn.

Dit is de Volkswagen Caddy (Cargo) eHybrid.  Die heeft een 116 pk sterke 1.5 benzinemotor die samen met een elektromotor goed is voor een systeemvermogen van 150 pk en 350 Nm. De Caddy eHybrid heeft een 19,7-kWh accupakket dat hem een elektrisch bereik tot 122 kilometer oplevert. De accu is met 50 kW op te laden.

In Nederland levert Volkswagen de Caddy enkel op grijs kenteken als Cargo, maar biedt die wel in twee lengtematen aan. Er is een 'korte' en een Maxi geheten langere variant. Voor zowel de korte als lange Caddy Cargo stelt Volkswagen de eHybrid-aandrijflijn beschikbaar. De Caddy Cargo eHybrid komt ook naar Nederland, zo bevestigt de Nederlandse import aan AutoWeek. Prijzen en uitgebreide informatie volgen spoedig.

De Caddy Cargo heeft voortaan standaard een digitaal instrumentarium en Volkswagens spraakassistent is tegen meerprijs te koppelen aan ChatGPT. Daarnaast hebben alle Caddy's voortaan standaard verkeersbordherkenning, cruisecontrol, parkeersensoren en een systeem dat meldingen geeft als de bestuurder zijn aandacht er even niet bij lijkt te hebben. De Caddy Cargo heeft daarbij - net als de personenautovariant - voortaan gordijnairbags, een 'multifunctionele camera', een bandenspanning-indicator, Lane Assist en Front Assist met voetganger- en fietserherkenning. Verder is een stuurwiel met een reeks knoppen erop standaard.

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (30)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.