Volkswagen Caddy L2H1 2.0 TDI 102pk BMT (2016)
autoreview

Signalement
Uitvoering | Caddy L2H1 2.0 TDI 102pk BMT |
---|---|
Versnellingen | 6, Automaat met dubbele koppeling |
Bouwjaar | 2016 |
Jaar van aanschaf | 2016 |
KM-stand laatst | 21.000 km |
Onze 3e VW Caddy, 4e komt er zeker!
- 21.000 km
Onze eerste Caddy was een 1.6tdi 102pk handbak. Nooit problemen mee gehad. Hierna hebben wij een nieuwere gekocht (allebei voor de facelift) met 1.6tdi 102pk en met DSG bak. Dese combinatie van motor met DSG beviel ons niet. Maakte hele hoge onnodige toeren, bleef te lang hangen in versnelling. Dit is niet fijn met een roemoerige 1.6 diesel. Hierna hebben wij de facelift caddy gekocht met een 2.0TDI met 102pk en handbak. Deze hebben we bij +- 3000km laten tunen naar 145pk en 320nm. Dit verschil voelde we wel, maar wouden graag nog wat meer koppel. We hebben hem bij +- 10.000km stage 2 laten tunen naar 185pk en 370nm. Hij gaat er nu echt vandoor als een speer, en heeft meer dan genoeg koppel. Met 1500 toeren in de 5e versnelling inhalen is geen probleem. Enige jammere is de handbak. De eerste versnelling is waardeloos. Je kunt er niet harder dan 20kmh mee rijden. Helaas kun je net niet optrekken vanuit de 2. Ook missen we een 6e versnelling na de stage 2 tune. Op de autobahn kom je snel een extra versnelling tekort! (Onze max kmh is 220 op de autobahn). Voor de rest niks te klagen over de caddy! Heerlijk comfortabele stoelen, super infotainment met Android auto én Apple carplay, super geluid en fijne climate control. Nog nooit problemen mee gehad, start moeiteloos met -12 graden. Een ritje naar winterberg is absoluut geen straf met deze auto. Verbruik van de caddy is wel erg hoog, en alleen maar toegenomen na de tune, terwijl ze beloven dat deze lager wordt na de tune. Enige minpunt is dus de handbak. Schakelt verder heerlijk zoals je verwacht in een vag product. Achteraf had ik toch voor de (vernieuwde) dsg bak gekozen!
- Betrouwbaarheid5
- Prestaties5
- Comfort5
- Kosten3
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Uitgelicht aanbod
Lees ook

Max Verstappen wint met flinke voorsprong in Monaco

Opel Insignia Grand Sport GSI Edition Bitter – In het Wild

Praktijkervaring Volkswagen Polo: dit vinden eigenaren van hun B-segmenter

Waarom de Renault Avantime een instant klassieker was

Renault 4 GTL (1983) - Klokje Rond Klassiek
